کارت پستال‌های اصفهان در موزه عکسخانه شهر

به مناسبت روز جهانی موزه، نمایشگاه «برسد به دست اصفهان»؛ یک صد سال کارت پستال‌های اصفهان چهار‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ راس ساعت ۱۶ در موزه عکسخانه شهر برپا خواهد شد. حامد قصری؛ پژوهشگر تاریخ عکاسی و مستندساز، نمایشگاه‌گردان و پژوهشگر اصلی این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه ۳۰  تصویر از کارت پستال‌های قدیم شهر اصفهان در قطع ۲۰ در ۳۰  سانتی‌متر قرار دارند. کارت پستال‌های برگزیده از دوره قاجار تا دوره‌ حاضر را در بر می‌گیرند. تماشای هر کارت پستال قدیمی و نوشته‌ پشت آن‌، گویای داستان و روایتی جذاب از آدم‌هاست و مخاطب را به فضایی دور و نوستالژیک می‌برد. این نمایشگاه نیز تلاش دارد تا چنین فضایی برای مخاطبان خود فراهم کند.

حامد قصری در متن بیانیه نمایشگاه نوشته است: «ارسال کارت پستال به دوستان ایده‌ی پدر بود تا قدری دوری از آن‌ها و مدرسه جبران شود. …. آقای محمدی معلم پنجم دبستان، دومین نفری بود که ایده‌ی کارت پستال داشت. به بچه‌ها گفت هر ماه برای صمیمی‌ترین دوست‌مان یک کارت پستال ارسال کنیم تا به یاد هم باشیم؛ موضوع «برسد به‌دست اصفهان» بود. دبیرستانی که شدم در عکاسخانه زیبا در خیابان خوش اصفهان یک کارت پستال چهلستونِ قاجاری، نظرم را جلب کرد. آقای فرزان با آن فضای موزه‌ای عکاسخانه‌اش با مشاهده شوق و ذوق من، آن کارت پستال را به من هدیه داد. گردآوری‌کردن کارت پستا‌ل‌ها از همان سال‌ها جدی شد. سی سال است که در هر پاساژ و جمعه بازار و کتاب‌فروشی و هر شهر و دیاری کارت پستال می‌خرم. …. پدر، آقای محمدی و استاد فرزان به دیار باقی شتافته‌اند و من مانده‌ام و کارت پستال‌هایی که اکنون به هزار عنوان می‌رسند. گذر زمان به من می‌گوید بخشی از پرسه‌ها، مشاهدات و جست‌وجوهای شخصی‌ام را به اشتراک بگذارم. امیدوارم با این انتخاب‌ها بخشی از  ادای دینی که به اصفهان داشته و دارم را جبران کنم.»

برای تماشای نمایشگاه به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهارشیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه فرمائید و برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرید.

.

لینک کوتاه | https://www.doorbin.net/news/JMoh4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.