«چندگانگی» مجید دوخته چی زاده در گالری دی

Poster

جمعه ۱۹ مهرماه  نمایشگاه عکس مجید دوخته چی زاده با عنوان «چندگانگی» در گالری دی افتتاح می‌شود. دوخته چی زاده در این نمایشگاه ۱۵ قطعه عکس از آثار عکاسی شده خود را که با نگاهی خلاقانه بازآفرینی شده است را به نمایش می گذارد وی در مقدمه نمایشگاه میگوید:

زمان و مکان، بخشی از هویت آدم هایی را می سازد که در آن زندگی می کنند. تغییر زمان و مکان میتواند به تغییر هویت آدمها منجر شود، حتی جابجایی اشیا از مکانی به مکان دیگر تابع این امر است. اشیا در زمان و مکان جدید، معنای دیگری پیدا می کنند، درست مثل آدمها. حرکت در زمان و مکان فقط حرکت فیزیکی نیست، بلکه مفهومی ارزشی و فلسفی نیز دارد. فرهنگ ها نیز در اثر این تغییرات متحول می شوند و معانی جدیدی می یابند.

این مجموعه بر محور تغییر مکان، تغییر زمان و جابجایی آدم ها و اشیاء پدید آمده است. که منجر به ایجاد وضعیت چندگانه ای برای آنها شده است. چندگانگی در دنیای ذهنی من، داستان این تغییرات است، و بخشی از دغدغه های مرا در دنیای پرتلاطم امروز، بیان می کند.

مجید دوخته چی زاده متولد سال ۱۳۳۶ و فارغ التحصیل رشته عکاسی و گرافیک از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. وی در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه دوم (تندیس لنز نقره ای) از مسابقه عکاسی کنوکه هایس بلژیک شده است، آثار او تاکنون در نمایشگاه های متعددی به نمایش درآمده است. کتابهای «راویان نور» (عکسهای جنگ تحمیلی)، «لبیک» (گزارش مصوری از رویدادهای پس از انقلاب) به همراه دکتر محمود گل محمدی و کتاب «نگاهی به ماسوله روستا» از آثار دوخته چی زاده به چاپ رسیده است.

این نمایشگاه تا روز ۲۹ مهرماه در گالری دی برپاست. ساعت بازدید ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر

آدرس گالری دی: خیابان ولیعصر – بالاتر از نیایش، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی پلاک ۱۳۰

01

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

  1. زهره سريري أن

    چقدر عالی استاد عزیز دوباره در یک فضای کاملا متفاوت ،إحساسی متفاوت را تجربه خواهیم کرد. امیدوارم هر روز شاهد کإرهابیین جدیدی از شما باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.