«پرانتز باز » در نگارخانه سلطانعلی مشهدی

نمایشگاهی از آثار عکاسی و همچنین کارهای گرافیکی دو هنرمند همدانی از یکشنبه هفته آینده تا ۱۷ آذرماه در نگارخانه سلطانعلی مشهدی دایر خواهد شد .
این نمایشگاه  ۳۵ قطعه عکس از مجموع آثار علی کرمی و همچنین ۲۶ اثر گرافیکی از ساسان رجبی را به صورت مشترک در معرض نمایش علاقه مندان به هنر  قرار می دهد .
علی کرمی هنرمند عکاس همدانی در گفتگویی با خبرنگار ما هدف از برپایی این نمایشگاه به صورت مشترک را بیان وجوه هماهنگی و تلفیق بین هنرهای عکاسی و گرافیک دانست .
وی گفت :‌عکس و گرافیک دارای مبانی و اشتراکات فراوانی در تقابل با یکدیگر هستند و نزدیکی زیاد و منطقی بین این دو هنر وجود دارد که قابلیت نمایش یکجا را دارا می باشند .
کرمی تصریح کرد: در این نمایشگاه عکس ها به گرافیک نزدیک می شوند و در کنار آن با استفاده از فوتوآرت ،‌ویرایش کامپیوتری و نرم افزاری بر روی عکس ها صورت گرفته است که به هنر گرافیک نزدیک می باشد .
این عکاس همدانی خاطرنشان کرد : به منظور شناخت بیشتر اشتراک این دو هنر ،‌ ۵ شنبه ۱۶ آذرماه جلسه نقد و بررسی نیز در پاپان نمایشگاه برگزار خواهد شد  .
او ادامه داد :‌ در این نمایشگاه مجموع عکس های برتر من در دو سال گذشته به نمایش در می آید و ویژگی مشترک آثار ،‌فاصله داشتن از حقیقت و رفتن به سمت کارهای انتزاعی  و آبستره  است . به گفته وی در این نمایشگاه شاهد موضوعات مختلفی در قالب عکس خواهیم بود که با استفاده از فرم های مختلف و همچنین فوتو آرت و عکس های ۳۶۰ درجه از واقعیت فاصله گرفته است و شکل خاصی از هنر را به نمایش درآورده است .
گفتنی است علی کرمی از سال ۱۳۸۶ در انجمن سینمای جوان شهر همدان شروع به فعالیت کرده است و هم اکنون در خانه عکاسان حوزه هنری همدان مشغول به فعالیت است و تا کنون چندین نمایشگاه عکس به صورت گروهی و انفرادی برپا نموده که عکس های منتخب و دارای مقام خود را در نمایشگاه مشهد نیز به نمایش درآورده است .
ساسان رجبی نیز هنرمند گرافیست دیگری است که در این نمایشگاه فعالیت های تجاری و هنری خود را درمعرض نمایش گذارده است . وی نیز که‌کارشناس ارتباط تصویری است ،  دارای سابقه هنری درخشانی در زمینه برپایی نمایشگاه های مختلف و شرکت در جشنواره های متعدد است .  او در این نمایشگاه تلاش کرده تا با جمع آوری آثار گرافیکی که در ۵ سال گذشته خلق کرده است ،‌لوگوها ،‌نشانه ها و آرم های تجاری مختلف را به منظور ارائه کاربردهای عکاسی و گرافیکی را در معرض نمایش قرار دهد .
وی تاکید کرد در این نمایشگاه همچنین کارهای زنده و نیمه زنده ای را نیز در قالب کانسپچوال آرت یا هنر مفهومی به شکل ماکت ارائه کرده ام تا باعث ایجاد ارتباط بین بیننده با اثر حجمی شود.
گفتنی است نمایشگاه پرانتز باز با حمایت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و کانون عکس مشهد و با همکاری حوزه هنری همدان برپا خواهد شد و در نگارخانه سلطانعلی مشهدی از یکشنبه هفته جاری پذیرای بازدید علاقه مندان است .

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.