نمایشگاه عکس سپید کم رنگ در مشهد

sepid

گزیده ای از آثار هنرجویان فارغ التحصیل دوره مقدماتی آموزش عکاسی دیجیتال که این دوره آموزشی را زیر نظر کیارنگ علایی سپری کرده اند، بر دیوار نگارخانه فردوسی مشهد به نمایش گذاشته می شود.
عکاسان این نمایشگاه عبارتند از: زهرا باقری، آذر جاوید، فاطمه حسین زاده، پریسا رفیعی، شراره سلامی، مهلا صابر، نیوشا ظریفی، میترا عطایی، سارا عظیمیان.
این هنرجویان در تابستان ۱۳۹۲ دوره آموزشی خود را در موسسه سروش به اتمام رسانده و سپس زیر نظر مدرس دوره، به مدت پنج ماه، پروژه های مختلف عکاسی را تمرین کرده اند.
حاصل این پروسه، تولید ۳۰۰ عکس می باشد که در نهایت به داوری: رزیتا شرف جهان، شادی قدیریان و کیارنگ علایی تعداد ۷۱ اثر موفق به راهیابی به نمایشگاه شده اند.
آثار منتخب در کتابی به نام سپید کم رنگ منتشر شده که در افتتاحیه این نمایشگاه رونمایی و به علاقه مندان عرضه خواهد شد.
در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم مدرس دوره می خوانیم: «مسیر، پر فراز و نشیب و طولانی بود. بچه ها گرایشات زیادی به فضاسازی های داخلی داشتند و ذهن آن ها تجریدی و متمایل به انتزاع بود. از این امکان و خصیصه باید استفاده می کردم و البته در کنار آن گوشه چشمی نیز به محک زدن توانایی های آن ها در موضوعات عینی داشتم. بر این اساس موضوعاتی که هر ماه برایشان انتخاب می کردم وابسته به نوع عملکرد آنها در تمرین قبلی بود و هیچ چیز از پیش تعیین شده ای در کار نبود. در موضوعات انتخابی سعی کردم جوانب مختلف نگاه و تجربه میدانی بچه های این دوره را به آزمون بکشم. جلسه داوری آثار نیز با حضور بچه ها برگزار شد و هم بچه ها از کارهایشان دفاع می کردند و هم داوران به نقاط ضعف و قوت آثار اشاره می کردند.»
این نمایشگاه عصر روز جمعه ۱۶ خرداد ۹۳، ساعت ۱۸ در نگارخانه فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد افتتاح می شود و تا روز چهارشنبه ۲۱ خرداد همه روزه در ساعات ۹ تا ۱۲ و ۱۸ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان است.
طراح پوستر و کتاب نمایشگاه عماد الدین انوشیروانی است.
نگارخانه فردوسی: مشهد، خیابان ابن سینا، سه راه ادبیات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.