نمایشگاه عکس رضا وهمی در پاریس

همزمان با دومین دهه ی بین المللی مردمان بومی و به مناسبت سوم جولای ، روز جهانی تعاون در تقویم مصوب سازمان ملل متحد ، پنجمین نمایشگاه انفرادی رضا وهمی با عنوان دختران قالی  ، از تاریخ سوم تا ششم جولای ۲۰۱۲ ، در مقر دائمی سازمان جهانی یونسکو درشهر پاریس به روی دیوار میرود .
این نمایشگاه که با حمایت سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد ، یونسکو ، دانشگاه هنر شارل دوگل لیل فرانسه و گروه هنری سرو در کشور فرانسه برگزار میگردد ، متشکل از ۹ فریم رنگی در ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ است و قیمت پایه ی فروش هرکدام از آثار توسط سازمان یونسکو ، دو هزار دلار تعیین شده است .
برگزاری این نمایشگاه در روز جهانی تعاون در تقویم مصوب سازمان ملل متحد ، در جهت معرفی هرچه بیشتر فرش ترکمن و تلاش برای ثبت جهانی این اثر فاخر و ارزنده ی ایرانی است.  فرش و قالی ترکمن پیش از این در لیست آثار ملی و معنوی ایران نیز ثبت شده است .
رضا وهمی عکاس مستند سازمان جهانی یونسکو ، و ادیتور عکس مرکز آموزشی سازمان یونسکو در قاره آسیا و اقیانوسیه ، مسقر در شهر سئول کره جنوبی است .
وهمی که عضو دائمی فدراسیون جهانی هنر عکاسی در پاریس نیز هست ٫ دارنده ی لقب بین المللی آرتیست از فدراسیون جهانی عکاسی می باشد و تا کنون موفق به کسب هشت مدال طلای جهانی در کشورهای اتریش – صربستان ۳ بار ـ قبرس – انگلیس – سوئد و کره جنوبی شده است . شش جایزه ی ویژه شامل تقدیر و روبان و … از مسابقات معتبر جهانی نیز از موفقیتهای دیگر وی است که از آن جمله میتوان به موفقیت در مسابقات جهانی عکس ادینبورگ اسکاتلند ٫ بزرگترین فستیوال هنری دنیا و معرفی به عنوان عکاس منتخب قدیمی ترین مسابقه عکس هنری دنیا اشاره کرد.
وهمی در سال ۲۰۱۰ پس از کسب مدال طلای جشنواره ی هنرهای تجسمی یونسکو در بین ۱۹۱ کشور شرکت کننده ، موفق به ثبت جهانی مجموعه ی اقوام ترکمن در فهرست میراث معنوی یونسکو شد.
اکنون پس از برگزاری دو نمایشگاه انفرادی در شهرهای هامبورگ و برلین آلمان با حمایت آژانس عکس مگنوم و دو نمایشگاه انفرادی با حمایت یونسکو در شهر سئول کره جنوبی و دفتر یونسکو در تهران ، این پنجمین نمایشگاه انفرادی وی در کنار بیش از سی نمایشگاه گروهی بین المللی اوست که این بار در شهر پاریس برگزار میشود .

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.