نمایشگاه عکس بدرقه تا بهشت در قم

hesami

همزمان با نخستین سالگرد انتقال ضریح امام حسین (ع) به کربلا، نمایشگاه عکس “بدرقه تا بهشت” در قم برپا شده است.  

به گزارش … از قم، این نمایشگاه شامل ۵۰ عکس رنگی در قطع ۵۰*۷۰ سانتیمتر است از مراحل انتقال ضریح مطهر امام حسین (ع) به کربلای معلا (عراق) می باشد که توسط “امیر حسامی‌نژاد” عکاس قمی گرفته شده است.

این نمایشگاه به طور همزمان در نمایشگاه آستان مقدس در صحن جوادالائمه (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) و جنب سالن مراسم مسجد جمکران قم برپا شده و تا ۱۲ دی ماه امسال (مصادف با ۳۰ صفر) به صورت رایگان برای بازدید عموم دایر است.

عکس‌های این نمایشگاه شامل مراحل ساخت، بازدید، انتقال و نصب ضریح مطهر امام حسین (ع) است که به مدت شش سال توسط این عکاس قمی ثبت شده است.

ضریح مطهر امام حسین (ع) که توسط هنرمندان ایرانی در استان قم ساخته شد پس از عبور از شهرهای تهران، ساوه، اراک، بروجرد، خرم آباد، دزفول، اندیمشک، آبادان و خرمشهر به کربلا انتقال یافت که تمامی حضور مردم گرداگرد این ضریح مطهر در طول مسیر توسط او عکاسی شده است.

“امیر حسامی‌نژاد” در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این عکس‌ها دارای لحظات معنوی از دیدار مردم با ضریح مطهر است.

وی هدف از برگزاری و نمایش این عکس ها را نشان دادن احساسات و اشتیاق مردم نسبت به ائمه اطهار (س) بویژه سالار شهیدان امام حسین (ع) برشمرد و گفت: همچنین در این عکس ها آداب و رسوم عزاداری های شهرهای مختلف در طول مسیر حرکت ضریح مطهر به کربلا به تصویر کشیده شده است.

وی استقبال مردم را در طول مسیر حمل ضریح مطهر امام حسین (ع) از قم به کربلا را کم نظیر دانست و خاطرنشان کرد: استقبال میلیونی مردم در طول مسیر بیانگر عشق وارادت آنها به خاندان رسول گرامی اسلام (ص) است.

وی افزود: در طول مسیر شاهد استقبال کم نظیر مردم در سنین مختلف و از قشرهای گوناگون جامعه بودیم که با چشم های گریان از کاروان انتقال ضریح مطهر استقبال کرده و آن را از شهر خود به دیار بعدی بدرقه می کردند.

حسامی نژاد اظهار کرد: در تلاش هستیم تا چند جلد از کتاب عکاسی مراحل ساخت، انتقال و نصب ضریح مطهر امام حسین (ع) چاپ شود که از نخستین جلد آن به زودی رونمایی می شود.

وی اعلام کرد: احتمال دارد که این نمایشگاه عکس در کشور عراق نیز برگزار شود.

حسامی نژاد گفت: به زودی این نمایشگاه عکس  در تعدادی از ایستگاه های متروی (راه آهن شهری) تهران نیز به نمایش گذاشته می شود.

نشانی وبلاگ امیر حسامی نژاد با عنوان «عکس نامه» www.picnews.blogfa.com است. وی مدیریت تارنمای (سایت) آژانس عکس قم را به نشانی http://photoqom.com نیز برعهده دارد.  #

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.