نمایشگاه عکس”ما حِرمان را انتخاب کرده بودیم”‎‎ در مشهد

نمایشگاه انفرادی عکس های مهران رنجبر سیستانی با عنوان “ما حِرمان را انتخاب کرده بودیم” از روز پنج شنبه ششم آبان ماه ۱۴۰۰ در گالری گلستانه مشهد گشایش یافت.
در این نمایشگاه ۱۱ اثر، که در فاصله‌ی سال‌های ۹۴ تا ۹۸ تولید شده‌اند، به نمایش درمی‌آیند.

در متن قاب نخست این نمایشگاه آمده است:

تنهایی و حرمان مفاهیمی که انسان ها فارغ از زمان و مکان، سن و یا جنسیت همواره در حال کلنجار رفتن با آن هستند.
اتفاقاتی که به پنداشت من پیش از وقوع در دنیای خارج در درون افراد رخ می دهند و بیش از آن که ناشی از اتفاقات دنیای خارج باشند، زاده ی تجربیات و اتفاقات درونی انسان همانند یأس و نا امیدی، رویاها و آرزوهایی برآورده نشده، خلاء ناشی از فقدان عزیزان و ناکامی ها هستند.
هدف من در مجموعه پیش رو نشان دادن این احساسات درونی افراد در فضاها و مکان های عمومی، و نه شخصی افراد می باشد. تلاشی برای ورود به دنیای افرادی تنها در جامعه ای فشرده و ماشینی شده که میلی به پذیرش حقیقت تنهایی ندارد، کوششی برای همذات پنداری با افراد و مجسم کردن هریک از آن ها از دیدگانم. نشان دادن احساساتی که اگرچه نخست برآیند جبر و اتفاقات زندگی شخصی افراد بودند اما در ادامه منجر به پذیرش و حتی برگزیدن تنهایی می گردند. نقطه ای در زندگی افراد که پس از آن معنا و مفهوم تنهایی و حرمان ناشی از آن کاملا شخصی و ذهنی شده و این رخداد خود سبب دوری بیش تر افراد از جامعه و عمیق تر شدن تنهایی آن ها می گردد. نقطه ای که پس از آن افراد همچون تماشاچیانی در عکس های پیش رو به تماشای روزهای رفته و نیامده زندگی شان مشغول می شوند.

گشایش: پنج شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۷
ادامه: ۷ تا ۱۱ آبان ۱۴۰۰ – بازدید: صبح ها: ۱۰ تا ۱۴ و عصرها: ۱۷ تا ۲۰
آدرس گالری گلستانه مشهد : چهارراه بی سیم، جهاد۳، پلاک ۱۹ (۰۵۱۳۸۵۴۶۳۳۰)

.

لینک کوتاه | doorbin.net/news/eRRTF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.