نمایشگاه آریادخت جهان بخشان با عنوان ” بهشت شور”

“نمایشگاه “آریادخت جهان بخشان” با موضوع کوه های نمکی منطقه بوشهر با عنوان ” بهشت شور ” از روز یکشنبه ۱۶ فرودین ماه جاری در محل نگارخانه میرمیران واقع در خانه هنرمندان گشایش یافت.

 در این نمایشگاه تعداد ۱۰ قطعه عکس رنگی در اندازه ۱۰۰ در ۶۰ سانتیمتر و ۶۰ در ۹۰ سانتیمتر ارایه شده است.

این بانوی عکاس متولد بهمن ماه سال ۱۳۶۵ و دانش آموخته کارشناسی آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد واحد. مرودشت می باشد .نمایشگاه های ” بندر و دریا ” و ” گمرک و دریا ” عناوین دو نمایشگاهی است که پیش از آثار این عکاس جوان این برپا شده اند.
وی کتاب عکسی با نام “بهشت شور” به چاپ رسانده است .ایشان قصد دارند مجموعه عکس های به نتیجه رسیده در طی یکسال تلاش بر روی این جاذبه طبیعی استان بوشهر را جهت معرفی هرچه کامل تر به شهرهایی دیگر نیز منتقل نمایند.

استاد بهزاد فراهانی دربخشی از مقدمه نمایشگاه وی چنین نوشته است:

رشد صنعت و گسترش تکنیک چنان است، که گویی،هنر و هنرمند از بیان روزگارانی ازاین روزگار باز مانده است و شاید انگاشته شود که، زیبایی شناسی قبیله ی  هنر واپس رفته و نبوغ کافی در بیان انگارهای خود را ،در این آشفته بازار نمی یابد .پس از نوزایی ینگه دنیا هنر و هنرمند هرگز و همیشه از بالندگی ،در بیان اندیشه و پیگیری احساسات خودش باز نماند ،که هیچ،  گاه پیشی گرفت و قد برافراشت .هنرمندان ما به این میدان ،نه تنها از هیچ کشوری بازنمانده اند ،در مقاطعی گوی سبقت ربوده اند.به هر ایالت و استان ،دلدادگی بی مرزی را می بینم که نشان از درک عالی جوانان هنرمند از دارو دیار خویش دارند و گاه چشم ما را به نادیده هایی میگشایند ،که غرور انگیز و تحسین آمیز است.

دختری که با شنیدن افسانه ی دهقانی پیر ،بخشی از توان هنری خویش را با شما تقسیم کرده ،شوریده ایست که برای آنکه عکاس حرفه ای شود ،همیان فرداهای خود را ،چه در بخش آکادمیک و چه کسب تجربه در محضر اساتید این رشته،پر و پیمان به همراه دارد.سواحل خلیج و تمامی روستاهای آن خطه را زیر پا گذارده  و با اهل بیابان های تشنه ، همدلی و هم نوازی کرده است. و این عکاس خوش فکر را همین بس که بر سفره های فضیلت اهل رنج و کار ،بر زانو نشسته و با دردشان دردمند و با لبخندشان سرشار از شکوه شادمانی شده است….

علاقه مندان می توانند تا پایان روزجمعه ۲۳ فرودین ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند

خیابان طالقانی–خیابان موسوی شمالی – باغ هنر – خانه ی هنرمندان ایران ، نگارخانه  میرمیران

                  ۸۸۳۱۷۴۸۴-۸۸۳۱۰۴۵۷

aez29p5a

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.