نفرات برتر “دومین جشنواره ملی عکس فردوس” مشخص شدند

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس فردوس، که در باغ موقوفات دکتر محمود افشار آغاز شد، نفرات اول تا سوم این جشنواره معرفی شدند.

در ابتدای آئین اختتامیه، الهه عزیزی، دبیراین جشنواره آماری از شرکت کنندگان ارائه کرد و گفت: بیش از ۳۲۰۰ عکس از بیش از ۲۰۰۰ عکاس هنرمند از سراسر کشور دریافت شده است که در نهایت ۶۳ تصویر در نمایشگاه انتخاب شده اند.
وی در ادامه افزود: مهمترین تغییر محتوایی این دوره از جشنواره، تغییر نگاه عکاسان از دید زیبایی شناسانه صرف از جمله کاشی کاری، مناره ها و امامزادگان به نگاه مفهومی کارکرد های وقف در اجتماع بود است که نکته مثبتی تلقی می شود.
در ادامه عزیزی دبیر جشنواره، به سخنرانی پرداخت و بر اهمیت انتشار عکس های راه یافته به جشنواره و برگزاری نمایشگاه های مرتبط، برای کمک به ترویج و شناساندن فرهنگ وقف تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: ثبت تصاویر موقوفات در بسیاری از جهات می تواند کمک شایانی به شناسایی و معرفی موقوفات ناشناخته داشته باشد و ابزار بسیار خوبی برای لمس تغییرات صورت گرفته و تغییر حالت موقوفه است به طوری که با دیدن و مقایسه تصاویر قدیمی میتوان تغییرات موقوفات را بهتر مشاهده کرد.

در خاتمه این مراسم با حضور ساتیار امامی، محمد نوروزی و احسان رافتی، هیات داوران جشنواره، با اهدای تندیس زرین جشنواره و لوح تقدیر، از زحمات چهل ساله عکاس پیشکسوت، ساسان مویدی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

ساتیار امامی در این رابطه گفت: موضوع این جشنواره وقف است و بهترین شخصی که میتوان از او تقدیر کرد ساسان مویدی است که وجود خود را وقف ثبت بزنگاه های تاریخی ایران کرده است.

ساسان مویدی پس از دریافت جوایز با بیان این نکته که وظیفه ثبت لحظات مهم جنگ هشت ساله تحمیلی بر دوش من بوده است افزود: وظیفه ما عکاسان انتقال امینانه صحنه ها به مخاطب است و امیدوارم این وظیفه مهم در رساندن پیام جنگ و وقایع پس از آن از سوی من به خوبی صورت پذیرفته باشد.

سپس، هیات داوران و دبیر جشنواره به تقدیر از نفرات اول تا سوم و نفرات شایسته تقدیر کردند که به شرح زیر است:
نفر اول امیر پورمند ۴ میلیون تومان جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس زرین جشنواره
نفر دوم احسان امیری ۳ میلیون تومان جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس زرین جشنواره
نفر سوم علیرضا یونسی ۲ میلیون تومان جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس زرین جشنواره

نفرات شایسته تقدیر در بخش حرفه ای:
احسان جزینی- پویا بیات- امیر مهدی نجفلو- فاطمه سلجوقی- منا هوبه فکر- محمد ابراهیمی- محمد جوادزاده- سید محمد صادق حسینی

نفرات شایسته تقدیر در بخش موبایل:
فاطمه دولت آبادی- امیر پورمند- امیر مهدی نجفلو- معصومه عبدی

عکس ها توسط ساتیار امامی ، محمد نوروزی و احسان رافتی داوری شدند. دبیری این جشنواره را الهه عزیزی عهده دار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.