نشست پرسش و پاسخ فیلم قارلاواج برگزار شد

نشست مستند قارلاواج با حضور احسان صفاپور از داوران بخش فیلم، احسان کمالی کارگردان فیلم و عوامل در روز سوم جشنواره دوربین.نت برگزار شد.

مستند قارلاواج بیانگر یک مثلث عشقی که درباره پیرمرد و همسرش و اسب است، فیلم داستان واقعی دارد فقط پایان آن تغییر کرده است.

احسان کمالی در جواب به اینکه سوژه را چگونه انتخاب کرد گفت: من عکاس مستند اجتماعی هستم و یکی از مجموعه هایم درباره اسب ترکمن و مشکلات شهرهای مرزی خراسان شمالی بود که توانست جایزه یونسکو را ببرد، از همان موقع دغدغه اسب ترکمن را داشتم، اسب ترکمن دارای قابلیت های جهانی، به خصوص در زمینه مسابقه است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که هدف از نشان دادن کرم ابریشم چه بود این گونه جواب داد: کرم ابریشم در فیلم مانند ساعت شنی عمل می کرد و به عنوان نشان دهنده گذر زمان استفاده شده است.

وی در ادامه گفت: مستند قارلاواج اولین فیلم کوتاه من بود که فیلمبردار و صدا بردار کار خودم بودم به این علت که مجبور بودم زمان زیادی خانه پیرمرد و همسرش بمانم، وجود شخص دیگر باعث از بین رفتن حس واقعی این دو می شد در واقع آنها به من اعتماد کرده بودند.

سیزدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین.نت ۱۳ تا ۲۱ دی ماه ۹۷ با حمایت و همکاری فرهنگسرای سرو، فروشگاه های زنجیره ای شهروند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اداره کل ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اصفهان، شرکت نورنگار و سایت عکاسی در فرهنگسرای سرو برگزار می شود.

+ گزارش تصویری نشست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.