نخستین نمایشگاهی انفرادی یاشار ظفری

IMG18365073
یاشار ظفری نخستین نمایشگاهی انفرادیش را با عنوان ذره بین در مجموعه چهارسوق بوستان کوهستان پارک مشهد برگزار می کند.
ظفری درباره نمایشگاه می‌گوید :  ژانر عکاسی ماکروگرافی که یکی از زیرشاخه های عکاسی مستند طبقه بندی می شود با تکیه بر دنیای بکر و نادیده میکرو مخلوقات طبیعت فرم ها، رنگها و به طور کل تصاویری را پیشکش بیننده می کند که برای سالیان سال بر قامت کوچکی خود پنهان شده بودند.
وی می افزاید، آثار این نمایشگاه که در ابتدا با تکیه بر اصول عکاسی علمی و بهره گیری از فنون زیبایی شناختی ماکروگرافی سعی در به تصویر کشیدن چهره نادیده حشرات به زیباترین شکل خود داشت در پایان،منجر به خلق تصاویری گردید که می توان نام ماکروگرافی های علمی را بر آن ها نهاد.
آثار این نمایشگاه ماحصل ۴ سال فعالیت در زمینه ماکروگرافی و ۱.۵ سال فوکوس استاکینگ از حشرات مختلف است که با هدف آشنایی عموم با دنیای زیبای حشرات عکس ها دستچین شده در معرض دید بازدید کننده قرار می گیرد . لازم به ذکر است تمامی ابزارهای دست ساز و ملحقاتی که برای ثبت این تصاویر توسط خودم طراحی ، ساخته و مورد استفاده قرار گرفته نیز در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد تا راهگشای عکاسانی باشد که علاقه مند به ثبت هر چه بیشتر زیبایی های این حیطه از عکاسی هستند .
عکاسی ماکرو و یا ماکروگرافی، نوعی از عکاسی است که بزرگنمایی در آن معادل ۱:۱( یک به یک ) و یا بیشتر است.  بزرگنمایی ۱:۱  با بیانی ساده، اگر ابعاد تصویر یک شیئ  بر روی یک فریم عکس ۳۵ میلیمتری مساوی با ابعاد واقعی آن شیئ باشد به چنین بزرگنمایی، بزرگنمایی ۱:۱ گفته میشود . برای مثال، طول واقعی بدن یک زنبور ۱۸ میلیمتر می باشد، طول عکس آن در یک فریم عکس ۳۵ میلیمتری نیز ۱۸ میلیمتر است. لذا بزرگنمایی این عکس ۱:۱ است.

یاشار ظفری متولد ۱۳۶۱ است وی عکاسی دیجیتال را از سال  ۱۳۸۰ شروع کرد و از سال ۱۳۸۵ بصورت جدی ادامه داده است.
مجموعه چهارسوق هنر در ضلع غربی بوستان کوهسنگی مشهد واقع شده است.
افتتاحیه نمایشگاه یکشنبه ۲۴ آذرماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ می باشد و نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۹ آذرماه ۱۳۹۲ صبح ها ساعت ۹ الی ۱۲ و عصر ها ۱۷ الی ۲۰ دایر می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.