نخستین مسابقه ملی عکس” در راه مدرسه”

photo_2016-11-27_17-46-38
اصفهان، پایتخت کهن ایران‌زمین و البته مرکز فرهنگ، تمدن و هنر کشور، از نخستین شهرهایی به حساب می‌آید که دوچرخه‌سواری را فارغ از تفریح و تفنن، به عنوان یک حمل و نقل مهم، مورد استفاده قرار داده است؛ ایجاد مسیرهای دوچرخه در نصف‌جهان و البته اقبال مردمی در این شهر، باعث شد که اصفهان را “شهر دوچرخه‌ها” بخوانند.
پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان که از ابتدای سال ۹۵، با اهداف مختلفی درباره کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان و توجه بیشتر به بهبود حمل و نقل غیرموتوری در نصف‌جهان راه‌اندازی شده، از ابتدای فعالیت‌های خود، تلاش داشته تا در این راستا فعالیت‌های مختلفی را اجرایی کند و فرهنگ‌سازی در حوزه دوچرخه‌سواری را، وظیفه خود می‌داند.
این پویش مردمی با حمایت شهردار اصفهان و همراهی معاونت حمل و نقل و ترافیک این کلان‌شهر تاریخی، با اجرای طرح‌هایی نظیر سه‌شنبه‌های بدون خودرو و معرفی شعارهایی نظیر “یک روز خوب، دوچرخه، سه‌شنبه، چهارباغ” به دنبال فرهنگ‌سازی برای دوچرخه‌سواری بوده و حالا با همکاری دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست و اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تلاش دارد که به عنوان شهر دوچرخه‌ها، مردم کشور را نیز با خود همراه کند.
برگزاری نخستین جشنواره سراسری عکس “من، مدرسه، دوچرخه” فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان سراسر کشور به حساب می‌آید تا با ثبت تصاویر خلاقانه خود از سفر با دوچرخه، همراه با پویش ترافیک شهر اصفهان، برای احیای دوباره فرهنگ دوچرخه‌سواری در ایران، گام بردارند.
اگر با خواندن مطالب فوق، علاقه‌مند شدید که ما با همراه باشید؛ دست به کار شوید و با گوشی موبایل یا دوربین عکاسی خود، تصاویر مورد نظرتان را تهیه کرده و برای ما ارسال کنید.

نحوه برگزاری مسابقه:
مسابقه در دو بخش دانش‌آموزی و مردمی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان و دیگر اقشار می‌توانند در آن شرکت داشته باشند.
الف) بخش دانش‌آموزی:
در این بخش دانش‌آموزان می‌توانند تصاویر خلاقانه از حرکت با دوچرخه به سمت مدرسه را تهیه کرده و آن‌ها را به سایت مسابقه ارسال کنند؛ این تصاویر می‌تواند شامل دوچرخه‌سواری شما یا دوستانتان در مسیر مدرسه باشد.
ب) بخش مردمی:
در این بخش می‌توانید با تهیه تصاویر از دانش‌آموزان دوچرخه‌سوار، در مسیر مدرسه شانس خود را برای شرکت در این مسابقه ملی امتحان کنید.( شرکت در مسابقه برای عموم مردم آزاد است)

چگونگی شرکت در مسابقه:
کافی است تصویر تهیه شده خود را از طریق وب‌سایت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، کانال تلگرامی پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان و یا آدرس ایمیل این پویش، برای ما ارسال کنید تا شانس برنده شدن یک دوچرخه برقی را به خود بدهید.

وب‌سایت: Isfahan.ir/traffic

پست الکترونیک: traffic.cul@yahoo.com

مهلت ارسال آثار: تا ۱۲ آذر ۹۵

 شرایط مسابقه:
– هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۵ اثر به صورت تک‌عکس ارسال نماید.
– تصاویر باید با فرمت JPG در ابعاد ۱۵۰۰*۱۰۰۰ پیکسل ارسال شود.
– حجم فایل ارسالی بایستی کمتر از ۵۰۰ کیلوبایت باشد.
– شرکت در مسابقه “تنها” به یکی از راه‌های اعلام شده( سایت و یا پست الکترونیک) امکان‌پذیر است.
– لازم است شرکت‌کنندگانی که از طریق ایمیل در مسابقه شرکت می‌کنند، اطلاعات مد نظر در فرم ثبت‌نام را در یک فایل Word همراه با تصاویر ارسالی ارسال نمایند؛ این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد،استان و شهر، بخش انتخابی(دانش‌آموزی یا مردمی)، مقطع تحصیلی و نام مدرسه،  تلفن ثابت و تلفن همراه، آدرس محل سکونت و پست الکترونیک می‌باشد.
– خلاقیت در تهیه تصاویر، به عنوان پارامتر مثبت لحاظ می‌شود.
– تصاویر سلفی(خویش‌انداز) حین دوچرخه‌سواری مورد قبول نخواهد بود.
– در صورت ارسال عکس دسته‌جمعی فقط فرد ارسال کننده در مسابقه شرکت داده می‌شود.
– رعایت ایمنی هنگام دوچرخه‌سواری(استفاده از کلاه ایمنی و …) امتیاز مثبت دارد.

هیأت داوران :
ساتیار امامی ، احسان رافتی ،‌ امیر حسینی

امتیازات ویژه برندگان:
– تقدیر از برترین‌ها با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست
– نمایش آثار برگزیده در نمایشگاه ویژه جشنواره
– جوایز: ۱۰ دستگاه دوچرخه برقی –  ۱۰ دستگاه دوچرخه شهری

کسب اطلاعات بیشتر:
کانال تلگرام پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان:  traffic_cul@
تلفن:۰۳۱۳۲۲۰۴۸۴۵

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.