“ناپیدا” اعظم شادپور در گالری شماره شش

IMG_4615

نمایشگاه عکس های اعظم شادپور با عنوان “ناپیدا” از روز جمعه ٢٨ خردادماه ١٣٩۵ در گالری شماره ی شش  افتتاح می شود.
در این نمایشگاه ۵٧ قطعه ی عکس رنگی به نمایش در آمده است که ۴٩ قطعه ی آن در ابعاد ٢۵-٢۵ است و ٨ قطعه ی دیگر در ابعاد ٢۵-۵٠ سانتی متر است.
مجموعه ی این عکس ها از اشیاء ذخیره شده در پشت پنجره های مجموعه مسکونی اکباتان عکسبرداری شده است. اشیایی که به دلایل گوناگونی در پشت پنجره قرار گرفته و برای زمانی طولانی در آنجا جا خوش کرده اند، شاید قرار است در آینده ای نزدیک دور انداخته شوند.
در زیر بخشی از بیانیه نمایشگاه آمده است:
ما به تمام چیزهایی که عاشقشان هستیم عشق می ورزیم. می دانم که این جمله اندکی نامتعارف به نظر می آید، اما حقیقت دارد. همانطور که لاینوس شخصیت اصلی مجموعه داستانهای مصورِ “بادام زمینی” به پتوی دوران کودکی اش وفادار بود، هرکدام از ما نیز چیزهایی داریم که ممکن است دیگر برایمان کارایی نداشته باشند و تنها بدلیل نوعی وابستگی نوستالژیک آنها را در نزد خود نگاه داشته ایم. برنامه ی تلویزیونی مستندی وجود دارد که جزئیات زندگی و چالشهای “ذخیره کنندگانی” را نشان می دهد که بصورتی ناخواسته و وسواسی هر چیزی را که دم دستشان می رسد در اطراف ذخیره می کنند. این افراد همواره با وسواسی کشنده دست و پنجه نرم می کنند چراکه صرفا نمی توانند توده چیزهایی که از دید دیگران”جنس های بنجل” است و به زعم خودشان “گنجینه های ذخیره شده”، را “رها کنند”.

گشایش: ٢٨ خرداد- ساعت ١۶
نمایشگاه تا ۴ تیر از ساعت ١۶-٢٠ برای بازدید عموم علاقه مندان  دایر است.
نشانی: خیابان میرزای شیرازی، کوچه ی بیستم، پلاک

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.