موفقیت احمد ریحان در جشنواره آساهی شینبون ژاپن

“احمد ریحان “از عکاس خوب و برجسته کانون عکاسان اصفهان موفق شد عنوان بهترین عکس  جشنواره آساهی شینبون ژاپن و  جایزه ویژه در بخش بین الملل را با اثری بنام “اشک” به خود اختصاص دهد.

جشنواره آساهی شینبون با ۷۲ سال قدمت ،معتبرترین جشنواره آسیا و یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین جشنواره‌های جهان بوده که توسط  موسسه انتشاراتی آساهی شیمبون برگزار می‌شود. این موسسه در ژاپن دارای روزنامه‌ای با تیراژ ۱۵ میلیون نسخه در روز است و کانن را نیز به عنوان حامی مالی در کنار خود دارد.

امسال نیز این جشنواره به مانند هر سال پذیرای عکاسان بزرگی از سرتا سر جهان بود و هزاران عکس به دبیرخانه این جشنواره رسید که ایران با ۱۶۴۷ عکس بعد از هند، فعال‌ترین حضور را در این جشنواره داشت. کانون عکاسان اصفهان نیز با ۱۵۰ اثر از ۲۴ عکاس در این جشنواره حضوری پر رنگ داشت.این جشنواره، از بین انبوه عکس‌های رسیده، ۸۰ عکس را در بخش بین الملل انتخاب کرد تا برای برپایی نمایشگاه بزرگ آساهی شیمبون از آنان استفاده نماید و ۳ عکس را نیز به عنوان عکس های برتر این جشنواره (بطور مشترک) معرفی نمود.

در میان ۸۰ عکس پذیرفته شده در این جشنواره  نام ۷ عکاس هنر مند دیگر از ایران به نام های علیرضا عطاریانی، داوود عاملی، امیر حسین حدادیان، برنا قاسمی، فرید ثانی، قدیر وقاری شورچه و حمید سلطان آبادیان به چشم می‌خورد.

قابل ذکر است  احمد ریحان در یازدهمین دوره جشنواره آل ثانی قطر  با عکس “میم مثل مادر” عنوان بهترین عکس رنگی چاپ شده در حوزه خاور میانه در بخش احساسات و مدال طلای فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) همراه با ۱۵۰۰دلار و  افشین آذریان از دیگر عکاسان خوب کانون عکاسان اصفهان  با عکس “پل”  عنوان بهترین عکس سیاه و سفید چاپ شده در حوزه خاورمیانه و در بخش احساسات با مدال طلای فیاپ همراه با ۱۰۰۰ دلار را کسب کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.