معرفی دوربین بدون آینه فول‌فریم سونی

sony0

پیشتر شایعاتی شنیده بودیم که شرکت سونی در پشت پرده به ساخت یک دوربین بدون آینه فول فریم مشغول است؛ ولی این شرکت در برابر کنجکاوی ها سکوت پیشه کرد تا در آرامش به تکمیل محصول خود بپردازد.

سونی امروز سر انجام پرده ها را کنار زد و با رونمایی از دو دوربین، همه را غافل گیر کرد. اولی دوربین ۱،۷۰۰ دلاری Alpha 7 است که می تواند جایگزینی برای دارندگان دوربین های APS-C با لنز قابل تعویض باشد. آلفا ۷ دارای سنسور CMOS فول فریم ۲۴.۳ مگاپیکسلی است.

دوربین دوم، Alpha 7R نام دارد و ۲،۳۰۰ دلار قیمت گذاری شده. این مدلِ پرچمدار، با سنسور ۳۶.۳ مگاپیکسلی خود توجه هر عکاس حرفه ای را جلب می کند. پردازنده هر دو محصول BIONZ X است. امکان ذخیره تصاویر RAW با کیفیت ۱۴ بیت، ISO 25,600، سیستم بهبود یافته حذف نویز، فناوری به روز شده کاهش پراش و بازتولید جزئیات از دیگر مشخصات این دوربین ها است.

به جز سنسورهای بزرگ، هر دو دوربین Alpha 7 و Alpha 7R (سونی عبارت NEX را از نام آنها انداخته) ویژگی منحصر به فرد دیگری نسبت به باقی دوربین های سری بدون آینه این شرکت ندارند. هر دو از لنز E-mount معمول سونی برای دوربین های سری NEX بهره می برند. هر چند لنزهای همراه دستگاه بد نیستند ولی برای استفاده از همه پتانسیل سنسور جدید آن لازم است از لنز بهتری استفاده کنید.

sony1

اگر قبلاً با یکی از دوربین های سری NEX سونی کار کرده باشید پس هیچ مشکلی با ۷ و ۷R هم نخواهید داشت. رابط کاربری مشابه است فقط کمی بهبود یافته. به جای عقب و جلو رفتن در منو برای جا به جایی بین هر قسمت، گزینه ها در صفحات جداگانه قرار داده شده اند تا به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر بروید.

در این دوربین ها به منظور عکاسی از راه دور و انتقال اطلاعات توسط اپلیکیشن های اندروید و iOS سونی، قابلیت وای-فای وجود دارد. طبیعتاً پورت USB هم از ملازمان ضروری است.

مدل ۷ می تواند با سرعت ۵ فریم بر ثانیه عکاسی کند و ۷R در هر ثانیه ۴ عکس می گیرد. در Alpha 7 قابلیت Auto focus با ۱۱۷ فاز و ۲۵ نقطه تشخیص کنتراست به همراه سیستم AF هیبرید سریع سونی به کار گرفته شده در حالی که مدل ۷R فقط از ۲۵ نقطه تشخیص کنتراست بهره می برد. البته کیفیت کار هر دو خوب است فقط قدری Alpha 7 در این مورد سرتر است.

در حالت فیلم برداری، ۷ و ۷R می توانند ویدیوی تمام اچ دی با سرعت های ۶۰i و ۲۴P ضبط کنند. پورت HDMI هم روی این دوربین ها وجود دارد. همچنین جک میکروفن ۳.۵ میلی متری این امکان را فراهم می کند که با اتصال یک میکروفن حرفه ای کیفیت ضبط صدا را افزایش دهید.

sony2

سونی با رونمایی از این دو دوربین یک سری کامل لوازم جانبی کاربردی هم معرفی کرده: دستگیره کمکی به قیمت ۳۵۰ دلار، یک مبدل لنز LA-EA4 با AF داخلی به قیمت ۳۵۰ دلار، یک مبدل لنز LA-EA3 بدون AF با قیمت ۲۰۰ دلار، یک کیف چرمی ۴۰ دلاری، محافظ صفحه نمایش ۱۵ دلاری و یک کفشک فلاش به قیمت ۵۰ دلار.

حالا می رسیم به لنزها: آلفا ۷ به همراه یک لنز ۲۰۰۰ دلاری ۲۸-۷۰ میلی متری با عدد دیافراگم f/3.5-5.6 عرضه می شود. یک لنز دیگر ۲۴-۷۰ میلی متری با f/4 به قیمت ۱،۲۰۰ دلار تا برج یازده حاضر می شود. یک لنز ۳۵ میلی متری f/2.8 تا دو ماه دیگر با قیمت ۸۰۰ دلار عرضه می گردد؛ همچنین یک لنز ۵۵ میلی متری f/1.8 کمی بعد از آن آماده خواهد شد.

اگر خسته نشده اید باید بگوییم که یک لنز ۷۰-۲۰۰ میلی متری با عدد دیافراگرم f/4 هم قرار است عرضه شود ولی از زمان و بهای آن اطلاعی نداریم. سونی قصد دارد تا انتهای سال ۲۰۱۴ ده لنز فول فریم آماده فروش کند و این عدد را تا سال بعدش به ۱۵ برساند. هر دوی این دوربین ها دی ماه وارد بازار می شوند.

منبع : نارنجی

sony3

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.