معرفی برگزیدگان سومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری

مراسم معرفی برگزیدگان سومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری، صبح روز یکشنبه شانزدهم بهمن ماه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی قائم‌مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و نرگس معدنی‌پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به برگزاری سومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری از ۱۴ تا ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۰ در خانه هنرمندان ایران، از افزایش ۱۰۰ درصدی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در مقایسه با دوره پیشین خبر داد.
نرگس معدنی‌پور گفت: با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری، ۹۳۶ عکاس اقدام به ارسال ۱۰ هزار و ۳۶۲ عکس در دو بخش ویژه و اصلی نمودند که در دوره قبل این جشنواره ۵۰۷ عکاس، ۵ هزار و ۱۴۱ اثر را به دبیرخانه ارسال کرده بودند.
وی تصریح کرد: بدین ترتیب تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره رشد ۱۰۱ درصدی و هنرمندان شرکت‌کننده رشد ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.
معدنی‌پور افزود: این جشنواره در یک بخش اصلی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در خصوص موضوع‌ها و مضامین بخش اصلی یادآور شد: زنان و شهرنشینی (حمل و نقل و ترافیک، پارک‌ها و فضای سبز، مراکز خرید و فروشگاه‌ها)، زنان، دین و اخلاق (نماز جمعه و آیین‌های عبادی، حجاب و عفاف، فعالیت‌های دینی)، زنان و زندگی اجتماعی (مشارکت‌های اجتماعی در زندگی شهری، راهپیمایی‌ها و مناسبت‌ها، ورزش و اوقات فراغت)، زنان و خانواده (نقش زن در خانواده، تربیت فرزندان و تحکیم بنیان خانواده در قالب ترسیم در نقش مادر، همسر و فرزند، مدیریت خانه و خانواده)، زنان، فرهنگ و تعلیم و تربیت (نقش آفرینی و حضور موثر و فعال زنان در مراکز آموزش و پرورش، آموزش عالی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری، فضاهای فرهنگی هنری از قبیل سینما، تئاتر، موسیقی) و زنان و توانمندی‌های فرهنگی – اجتماعی (کارآفرینی، خلاقیت و ابتکار) موضوعات این بخش هستند.
وی ادامه داد: موضوع بخش ویژه جشنواره نیز عبارت بود از زن، کودک و زندگی شهری که در بخش ویژه، کلیه متقاضیان می‌توانستند آثار خود را که دربرگیرنده موضوع‌ها و مضامین مرتبط با حضور زنان و کودکان در زندگی شهری باشد، ارسال نمایند.
وی با اشاره به این مطلب که شرکت در این جشنواره برای همه علاقمندان (مرد و زن) آزاد بود و هر عکاس می‌توانست حداکثر ۱۰ تک عکس در بخش اصلی و ۱۰ تک عکس در بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید، تصریح کرد: به سه برگزیده بخش اصلی به ترتیب لوح تقدیر، تندیس جشنواره و بیست، پانزده و ده میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد و به ۷ نفراز عکاسان برگزیده هم لوح تقدیر و سه میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد. در بخش ویژه هم به سه نفر، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و ده میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره داوران این جشنواره هم گفت: رخشان بنی‌اعتماد، فتانه دادخواه، رعنا جوادی، محسن راستانی و سیف‌الله صمدیان هم هنرمندانی بودند که مسئولیت داوری این جشنواره را بر عهده گرفتند.
در پایان این مراسم هم برگزیدگان سومین جشنواره  عکس زنان و زندگی شهری به این شرح معرفی شدند:

مهدی عقیقی: تقدیر در بخش ویژه با اهدای لوح تقدیر و ۳ میلیون ریال جایزه نقدی
امین خسرو شاهی: تقدیر در بخش ویژه با اهدای لوح تقدیر و ۳ میلیون ریال جایزه نقدی
عبدالله حیدری: تقدیر در بخش اصلی با اهدای لوح تقدیر و ۳ میلیون ریال جایزه نقدی
فرامرز عامل بردبار: تقدیر در بخش اصلی با اهدای لوح تقدیر و ۳ میلیون ریال جایزه نقدی
مهدی معصومی گرجی: تقدیر در بخش اصلی با اهدای لوح تقدیر و ۳ میلیون ریال جایزه نقدی
سجاد صفری: تقدیر در بخش اصلی با اهدای لوح تقدیر و ۳ میلیون ریال جایزه نقدی
زهرا ایمان‌زاده: تقدیر در بخش اصلی با اهدای لوح تقدیر و ۳ میلیون ریال جایزه نقدی
محمد صفرپور: کسب عنوان برتر در بخش ویژه با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی
حامد کلاهچیان: کسب عنوان برتر در بخش ویژه با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی
نفر سوم بخش اصلی: امیر عنایتی با اهدای اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی
نفر دوم بخش اصلی: خانم اعظم محمدی با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی
نفر اول بخش اصلی: علیرضا نوید مقدم با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.