مترو میزبان سفره های هفت سین شد

نمایشگاه عکس تخصصی سفره‌های هفت سین به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز توسط سایت لقمه و با حمایت شورای فرهنگی شرکت بهره برداری مترو در چندین ایستگاه‌ پررفت و آمد مترو تهران و حومه برپا شد.

به گزارش روابط عمومی سایت لقمه، دبیرخانه مسابقات عکس سفره های ایرانی اسلامی، منتخبی از آثار برگزیده مسابقات عکاسی از سفره‌های هفت سین در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ در ۹ ایستگاه مترو به نمایش در آمد.

این نمایشگاه شامل ۴۱ اثر از ۳۰ هنرمند از سراسر کشور است که این هنرمندان خود ساکن شهرهایی چون اراک، اهواز، بیجار، تبریز، تربت حیدریه، تهران، رشت، زنجان، قوچان، کرج و مشهد هستند. آثار این نمایشگاه، از مناطق مختلف ایران از قبیل ایوان طلایی ایران قشم، خراسان رضوی، تبریز، کردستان، مناطق جنگی راهیان نور، اصفهان، یزد و تهران خلق شده‌اند و گستردگی فرهنگ زیبای نوروز را در سراسر میهن اسلامی مان به نمایش درآورده‌اند.

محمدصالح حجت الاسلامی، دبیر مسابقات عکس سفره های ایرانی اسلامی و این نمایشگاه در این خصوص گفت: این مسابقات از مردم، برای مردم و با موضوع مردم و آداب و رسوم آنها است. این موضوع بسیار خوشحال کننده است که این امکان توسط شرکت بهره برداری مترو پدید آمده تا در فضایی که عموم مردم حضور دارند، این آثار به نمایش درآید.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه افراد مختلف با قومیت ها و فرهنگ های متفاوتی از  سراسر کشور، ساکن پایتخت هستند و آثار ارائه شده در این نمایشگاه هم متعلق به سراسر کشور است، این نمایشگاه می تواند برای هر فردی خاطره انگیز بوده و باز این نکته موید مناسب بودن زمان و مکان برپایی این نمایشگاه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به ایستگاه‌های متروی تجریش، شهدا، کرج، امام خمینی (ره)، امام حسین (ع)، حرم مطهر، ولیعصر (عج)، میدان آزادی و دروازه دولت به تماشای این مجموعه منحصربه‌فرد بپردازند.

اسامی هنرمندانی که در این نمایشگاه دارای اثر هستند به شرح زیر است:

داوود کهن ترابی از کرج و جمشید فرجوند فردا از بیجار هر کدام با ۳ قطعه عکس، میثم امانی از تربت حیدریه، ابراهیم باقرلو از تهران، امان عسکری  زاد ماسوله از رشت، امیر عنایتی از تربت حیدریه و حسن غفاری از تهران هر کدام با ۲ قطعه عکس، مرجان ابوالقاسمی از تهران، مریم بهمنی از تبریز، محمدصالح حجت الاسلامی از تهران، حسین جلالی از تهران، نرگس رادمان از تهران، جلال سپهر از تهران، سیدمدیار شجاعی فر از اهواز، قاسم شیشه گری از تهران، افسانه صفدری از قوچان، سارا طاهر مقدس از تهران، صادق عسگری از مشهد، محمدامین علم صاحب پور از تهران، سمیرا غفاریان قالیباف از مشهد، جابر غلامی از اراک، امیر قادری از اراک، امید گرشاسبی از بیجار، آزاده گلابگیران از تهران، امیر نظری از اهواز، ناصر محمدی از زنجان، منصوره معتمدی از تهران، احسان مولایی زاده از تهران، محمدامین نادی از یزد، طاهره هنرمند از شیراز، قدیر وقاری شورچه از مشهد.

مسابقات جریان ساز عکاسی از سفره های هفت سین از سال ۱۳۸۷ توسط سایت لقمه، دبیرخانه دائمی مسابقات عکاسی از سفره های ایرانی اسلامی، برگزار می شود. این مسابقات در سومین دوره خود با حمایت موسسه توسعه هنرهای معاصر انجام شد و به زودی فراخوان چهارمین دوره آن منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.