لنز ۳۰۰ میلیمتری کانن با f 1.8

ترجمه : طلا طاهرنیا، دوربین.نت / لنز ۳۰۰ میلیمتری کانن یکی از کمیاب ترین لنزهای موجود در دنیا است. این لنز با دیافراگم ۸/۱ بسیار بزرگ و سنگین بوده و تعداد آن به قدری کم است که احتمالا هرگز آن را از نزدیک مشاهده نخواهید کرد. طبق گفته Emil Wiik Larsen از این لنز در مسابفات اسب دوانی استفاده می شود.

با توجه به فاصله کانونی ۳۰۰ میلیمتری این لنز تله و دیافراگم ۸/۱، المان بیرونی آن یک قطعه شیشه بزرگ و عظیم است.

این لنز بخصوص توسط جیم اندرسون عکاس در میادین اسب دوانی استفاده می‌شد. اندرسون می‌گوید: تنها ۴ عدد از این لنز در جهان وجود دارد و یافتن هرگونه اطلاعاتی در مورد آنها در اینترنت بسیار دشوار است. این در حالی است که کانن حدود ۱۲ لنز کمیاب ۱۲۰۰ میلیمتری با دیافراگم ۶/۵ تولید کرده است که اطلاعات بسیاری در مورد آن بر روی وب وجود دارد.

اندرسون می‌گوید: «از این لنز برای عکاسی نواری استفاده می‌شود. با استفاده از این سیستم بیش از ۱۰٫۰۰۰ نوار یا خط در ثانیه ثبت می شود. در گذشته این کار با فیلم های عکاسی یا نگاتیوها انجام می شد. من بلافاصله پس از اتمام مسابقه شروع به چاپ عکس ها می کردم و چاپ عکس ها حدود ۸ ثانیه با استفاده از دکتول در دمای ۱۴۰ درجه سانتی گراد طول می کشید. با دیجیتالی شدن دوربین ها همه چیز پیشرفته تر شد. کمی بیش از شش سال من از این لنز استفاده کرده ام.»

دیدن عکس های ثبت شده با این لنز و بوکه های ایجاد شده در صورتی که لنز بر روی یک دوربین فول فریم استاندارد قرار گیرد می تواند بسیار جالب باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.