فراخوان چهارمین دوره جشنواره عکس نورنگار

دبیرخانه‌ جشنواره‌ عکس نورنگار فراخوان برگزاری چهارمین دوره‌ این جشنواره را با عنوان «ایران من» اعلام کرد.
به گزارش مشاور رسانه ای جشنواره نورنگار، این جشنواره دارای دو بخش، اصلی و ویژه است. در بخش اصلی هر عکسی با هر موضوعی در هر ژانری امکان شرکت دارد. مانند، عکس پرتره، طبیعت، منظره، هوایی، باستان‌شناسی، معماری، قوم‌نگاری، مستند، خیابانی و… با رعایت این نکته که در ایران گرفته شده باشد.
موضوع این دوره از بخش ویژه که موضوع آن در هر دوره از جشنواره تغییر خواهد کرد، به منظور جلب توجه و دقت عکاسان کشورمان، بناهای باستانی و تاریخی ایران، در نظر گرفته شده است. در این بخش فقط عکس‌های بناهای باستانی و تاریخی ایران، اعم از نماهای بیرونی، داخلی و جزئیات، پذیرفته می‌شود.

در حوزه اهدای جوایز، جشنواره در بخش اصلی، سه نفر برنده خواهد داشت و به هر سه، بدون ترتیب و اولویت یک دستگاه دوربین عکاسی Canon EOS-5D Mark IV (بدنه )، تندیس‌ جشنواره و گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد کرد.
در بخش ویژه نیز، جشنواره سه برنده خواهد داشت و به هر سه، بدون ترتیب و اولویت یک دستگاه دوربین عکاسی Nikon D7200 kit 18-140mm، تندیس‌ جشنواره و گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد شد.
هیات داوران جشنواره متشکل از چهره های شناخته شده و اساتیدی چون اسماعیل عباسی، ابراهیم حقیقی و دکتر محمد ستاری است.
دبیری جشنواره را مسعود افشانی برعهده دارد و مشاور هنری جشنواره داریوش محمدخانی است.

گاه‌شمار جشنواره
فرصت ارسال آثار از شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ آغاز شده و پایان مهلت ارسال آثار نیز ساعت ۲۴ روز جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ خواهد بود. با این توضیح که مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد.
داوری جشنواره در آبان ۱۳۹۶ انجام می شود و آیین اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه آثار برگزیده نیز در آذرماه سالجاری خواهد بود.
همچنین هزینه ثبت نام و شرکت در جشنواره به شرح زیر است: ثبت نام طی ماه اول فراخوان از ۷ مرداد تا ۷ شهریور، ۵۰۰هزار ریال، ثبت نام طی ماه دوم فراخوان یعنی از ۸ شریورماه تا ۸ مهر، ۶۰۰هزار ریال ثبت نام طی ۲۵ روز مانده به پایان فراخوان یعنی از ۹مهر تا ۵ آبان و ۷۵۰ هزار ریال.

شرکت در این جشنواره برای همگان آزاد است و محدودیت سنی ندارد. هر عکاس می‌تواند حداکثر ۴ تک عکس در بخش اصلی و ۴ تک عکس در بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کند (دبیرخانه مجموعه عکس نمی‌پذیرد.)
دریافت آثار تنها از طریق سایت جشنواره به نشانی noornegar.com/festival امکان‌پذیر است و شرکت کنندگان برای ارسال آثار باید در سایت جشنواره ثبت نام و طبق دستور کار درج شده در آن عمل کنند.
دبیرخانه جشنواره از پذیرش آثار بر روی دیسک یا به هر صورتی غیر از بارگذاری در سایت جشنواره، معذور است. عکس‌ها می بایست با فرمت jpeg در اندازه‌ ضلع کوچک حداقل ۲۴۴۸ پیکسل و حداکثر حجم فایل ۱۰ مگابایت، بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند.
حداقل رزولوشن عکس‌های موبایلی باید ۸ مگاپیکسل باشد. ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند.
دبیرخانه جشنواره از پذیرش عکس‌های فتومونتاژ، کولاژ، پانوراما، و HDR معذور است.

عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ تصویری باشند.
در صورتی که کیفیت آثار ارسالی برای چاپ در کتاب و نمایشگاه مناسب نباشد، اصل فایل با کیفیت بالاتر درخواست خواهد شد و در صورت عدم ارائه فایل اصلی، عکس از جشنواره حذف خواهد شد.
‌عکس‌ها باید دارای عنوان بوده و اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکس‌برداری و مدل دوربین مورد استفاده در هنگام بارگذاری در سایت جشنواره در قسمت توضیحات درج شوند.
از نظر برگزار کننده، ارسال کننده عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده اثر خواهد بود.
برگزار‌کننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به جشنواره، با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.
ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکننده است.
آثار برگزیده به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد و به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، گواهی شرکت در جشنواره و یک جلد کتاب نمایشگاه در دبیرخانه‌ جشنواره اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

  1. ثریا اجلال

    با سلام ؛ در جشنواره عکس چهارمین جشنواره عکس نور نگار ؛ آیا عکسها باید با موبایل گرفته شود ؟ یا با دوربین هم قابل قبول است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.