فراخوان سومین دوره مسابقه عکاسی مترو و مردم

شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارند سومین مسابقه ی عکاسی خود را با موضوع «مترو و مردم» با هدف بهره‌گیری از هنر عکاسی در راه گسترش فرهنگ درست استفاده از مترو در دو بخش همگانی و دانش‌آموزی، با رویکرد مستند برگزار کنند. از همه‌ی علاقه‌مندان و عکاسان (حرفه‌ای و آماتور)  دعوت می‌شود با نگرش به نکات زیر با فرستادن عکس‌های خود در این مسابقه شرکت نمایند. عکس‌های برگزیده  در ایستگاه‌های مترو به نمایش همگانی آمده و همچنین به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

بخش های مسابقه
۱- بخش همگانی: در این بخش کلیه علاقه‌مندان اعم از عکاسان آماتور و حرفه‌ای و کسانی که عکس‌هایی مرتبط با موضوع مسابقه دارند می‌توانند شرکت کنند.

۲- بخش دانش‌آموزی: این بخش ویژه ی دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان است و منحصرا دانش آموزان این مقاطع می توانند در آن شرکت کنند .

نحوه شرکت در مسابقه
۱- شرکت کنندگان می توانند فرم شـرکت در مسابقه و دیگر اطلاعات مربوط به مسابقه را از طریق پایگاه اینترنتی مترو به نشانی www.tehranmetro.com دریافت کنند. این فرم در خانه های فرهنگ مترو واقع در ایستگاه شهید بهشتی، هفت تیر، حسـن آباد، گلبرگ ونیز ایستگاه های شهید حقانی، امام خمینی (ره)، شهرری، تهران (صادقیه)، دانشگاه علم و صنعت، کرج، گلشهر و همچنین فرهنگسراهای شهر تهران قابل تهیه می باشد.

۲- هر شرکت‌کننده می‌تواند تا ۱۰ قطعه عکس با رویکرد مستند به صورت تک عکس برای مسابقه ارسال نماید. عکس‌های دست‌کاری شده یا ترکیبی و یا ساختگی با تکنیک‌های دیجیتالی پذیرفته نمی‌شود. عکس‌ها می‌توانند رنگی یا سیاه و سفید باشد.

۳- عکس‌ها می‌بایست به صورت فایل دیجیتالی با فرمت tif یا jpg با کیفیت بالا و با وضوح ۳۰۰ dpi در اندازه ۴۰×۳۰ سانتی‌متر ارسال شود. فایل عکس‌ها می‌بایست به ترتیب از ۰۱ تا ۱۰ شماره‌گذاری شده باشد.

۴- شرکت‌کنندگان می‌بایست مشخصات فردی خود را مطابق فرم شرکت در مسابقه در یک فایل word تهیه نمایند.

۵- شرکت کنندگان ضروری است فرم تکمیل شده مسابقه و CD شامل فایل عکس ها و فایل مشخصات فردی (word) را حداکثر تا تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۹ به دبیرخانه مسابقه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع حافظ، شماره ۹۵۶ روابط عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه و یا از طریق پست سفارشی به نشانی دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.

۶- به منظور فراهم آوردن تسهیلات برای کسانی که مایلند در این مسابقه شرکت نمایند، این امکان فراهم شده تا بتوانند از تاریخ ۱۵/۷/۸۹ تا ۱/۱۰/۸۹ در مکان های مجاز و همگانی مترو عکاسی کنند.

مقررات مسابقه
۱- مهلت شرکت در مسابقه تمدید نشده و عکس های رسیده به دبیرخانه مسابقه پس از تاریخ ۱۵/۱۰/۸۹ در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.

۲- عکس‌ها و CDهای فرستاده شده، باز پس داده نمی شوند.

۳- ارسال عکس برای مسابقه به منزله قبول مقررات آن است.

۴- برگزارکننده مجاز است از آثار ارسالی برای چاپ در بروشور، پوستر، کارت دعوت و هر گونه استفاده رسانه‌ای اعم از چاپی و غیرچاپی در ارتباط با تبلیغات مسابقه و غیر از آن با ذکر نام عکاس بهره گیرد .

۵- از نظر برگزارکننده، فرستنده عکس، صاحب عکس شناخته می‌شود. چنانچه خلاف آن باشد مسوولیتی متوجه برگزارکننده نبوده و صاحب واقعی عکس می‌بایست از طرق قانونی اقدام نماید. البته در این صورت عکس مزبور از دور مسابقه خارج شده و موضوع نیز رسما اعلام خواهد شد.

۶- تصمیم در موارد پیش‌بینی نشده در این فراخوان به عهده برگزارکننده است.

۷- رای داوران مسابقه قطعی است و اعتراضی نسبت به آن پذیرفته نخواهد بود.

۸- کارکنان شرکت‌های مترو و بهره‌برداری نیز با رعایت مقررات مسابقه مجاز به شرکت در این مسابقه می باشند.

هیات داوران
هیات داوران مسابقه را تنی چند از برجسته ترین استادان دانشگاه در رشته عکاسی و گروهی از هنرمندان عکاس تشکیل می دهد.

جوایز مسابقه
به پنج نفر از برندگان در هر بخش  (جمعا، ۱۰ نفر) جوایزی به شرح زیر تعلق می گیرد:

نفر اول: ۶ سکه تمام بهار آزادی

نفر دوم: ۴ سکه تمام بهار آزادی

نفر سوم: ۳ سکه تمام بهار آزادی

نفر چهارم: ۲ سکه تمام بهار آزادی

نفر پنجم: ۱ سکه تمام بهار آزادی

اهدای تندیس، لوح یادبود و دیپلم افتخار به نفرات اول تا سوم

اهدای تندیس، لوح یادبود به نفرات چهارم و پنجم

همچنین، به یک نفر در هر بخش به عنوان برگزیده نگاه ویژه، یک دستگاه دوربین Canon G13 به همراه تندیس و  لوح یادبود اهدا خواهد شد.

دسترسی به فرم مسابقه

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.