فراخوان جشنواره عکس بریستول انگلستان

کد: Po110
بریستول
کشور: انگلستان
دوره: ۶۶
مهلت ارسال: ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
زمان اعلام نتایج: اردیبهشت ۱۳۹۱
توضیحات:
۶۶th BRISTOL INTERNATIONAL SALON OF PHOTOGRAPHY 2012

این جشنواره زیر نظر فدراسیون جهانی هنر عکاسی, فیاپ, (شماره پاتروناژ ۰۲۷/۲۰۱۲) , PSA , انجمن عکاسی آمریکا  (CPID, طبیعت و عکس سفری ),  انجمن سلطنتی عکاسی انگلستان, RPS, برگزار شده و عکس های راه یافته در آن برای دریافت القابFIAPو PSA محاسبه می شود.
عکاسانی که عکسهای آنها توسط کلوپ عکس فوکوس به جشنواره ارسال شده و عکس آنها پذیرفته شود, گواهی پذیرش از نماینده فیاپ در ایران برای این جشنواره دریافت می کنند.
موضوعات:
جشنواره در سه بخش برگزار می شود:

موضوع آزاد
موضوع عکس سفری
موضوع طبیعت

هر عکس را تنها می توان در یک بخش شرکت داد.

تعریف عکس: عکس ارسالی باید توسط خود عکاس بر روی امولسیون عکاسی (نگاتیو یا اسلاید) و یا بصورت دیجیتالی عکاسی شده باشد ( به عبارت دیگر عکس باید از برخورد نور به امولسیون عکاسی (نگاتیو یا اسلاید) و یا حسگر دیجیتال بوجود آمده باشد). بجز در بخش های طبیعت, فوتوژورنالیسم و عکس های سفر که دستکاری عکس در آنها مجاز نیست, در سایر بخش ها عکس را می توان با استفاده از تکنیک های سنتی, الکترونیکی و یا تکنیک های گرافیکی کامپیوتری دستکاری کرد, اما تمام اجزا مورد استفاده باید توسط خود عکاس, عکاسی شده باشد و محتوای عکس غالب باشد. خروجی نهایی باید بر روی کاغذ عکاسی چاپ شده و یا فایل دیجیتال عکس باشد.

تعریف عکس های سفر: یک عکس سفری عکسی است که احساسی از یک زمان یا مکان, تصویر یک سرزمین, مردم آن سرزمین, یا یک فرهنگ در حالت طبیعی آنرا نشان دهد. محدودیت جغرافیایی ندارد. عکسهای فوق کلوزآپی که هویت زمان و مکان را از دست میدهد,عکسهای استودیویی از مدل, یا دستکاریهایی در عکس, که باعث میشوند موقعیت واقعی نشان داده نشود قابل قبول نیستند. هیچ عنصری از عکس نباید جابجا, clon, اضافه, حذف,بازچینی و یا ترکیب شود. اجازه هیچ گونه تغییر و تبدیل و یا دستکاری وجود ندارد مگر تغییر اندازه عکس, کراپ (crop) , تاریک یا روشن کردن و ترمیم رنگ اصلی صحنه. از هیچ فیلتر جلوه های ویژه نمی شود استفاده کرد. هرگونه شارپ کردن عکس باید طبیعی به نظر برسد.

تعریف فیاپ برای عکس طبیعت : به تصویر کشیدن حیوانات غیر اهلی و گیاهان خودرو در محیط طبیعی و انواع پدیده های طبیعی از حشرات تا کوههای یخی و پدیده های جوی و طبیعی عکاسی طبیعت محسوب می شود.
بنابراین عکاسی حیوانات اهلی یا حیوانات محبوس یا تحت هر نوع قید و بند یا دست آموز و همچنین عکاسی از گیاهان کاشته شده توسط انسان, مجاز نیست. برای موضوعات طبیعت, شواهد کوچکی از حضور انسان, مانند پرنده های غیر اهلی که خود را در محیط زندگی انسان تطبیق داده اند قابل قبول می باشد ( مانند جغد های انبار یا لک لک ها در زیستگاهی که توسط انسان یا نیروهای طبیعی مثل طوفان یا امواج جزر و مد تغییر یافته اند). عکس می بایست با اصالت و مستند بوده و توسط عکاس و ابزار عکس برداری به ثبت رسیده باشد .هر نوع پردازش در عکس طبیعت می بایست محدود به رفع عیب و نقصهای کوچک و اصلاحاتی بوده که محتوای صحنه اصلی را تغییر ندهد.
با رعایت شرایط بالا, می باست هر تلاشی به کار گرفته شود تا سطح هنری, در تمامی عکس های طبیعت, افزایش یابد.

تعریف PSA برای عکس طبیعت: عکاسی از طبیعت به استفاده از روشهای عکاسی برای ترسیم مشاهدات تمامی شاخه های تاریخ طبیعی بجز مردم شناسی و باستان شناسی منحصر می شود .بصورتی که یک فرد متخصص بتواند سوژه را شناسایی کرده و صداقت ارائه اثر را تایید کند. داستانی که عکس بیان می کند می بایست بر کیفیت زیبایی آن برتری داشته باشد, در عین حال کیفیت تکنیکی عکس نیز از بین نرود. عناصر انسانی نباید نمایش داده شوند, مگر در مواردی که عناصر انسانی به برجسته تر شدن موضوع طبیعت کمک کند. حضور برچسب ها یا نوار های علمی یا گردنبندهای رادیویی بر روی بدن حیوانات وحشی مجاز می باشد. نمایش گیاهان یا حیوانات دورگه, (که در پیدایش آنها انسان نقش داشته), mounted specimens, ، گیاهانی که بطور واضح با نظم و ترتیب خاصی کاشته شده باشند قابل قبول نمی باشد, زیرا به نحوی باعث تغییر در استناد عکس می شود. هیچ تکنیکی که باعث حذف ، اضافه ، جابجایی و یا تکثیر محتوای عکس شود مجاز نیست و فقط، تغییر سایز, برش عکس (کراپ کردن) ، تغییر سطحهای نوری عکس ( روشنی ها و تاریکی ها ) و ترمیم رنگ اصلی مجاز است. تکنیک هایی که داستان طبیعت را تغییر نداده و محتوای بصری عکس را تغییر ندهند, مجاز هستند. تمام تنظیمات بکار رفته باید طبیعی بنظر برسند. حذف یا دستکاری رنگ ها برای تبدیل عکس اولیه به عکس تک رنگ مجاز است. استفاده از هیچ نوع فیلتر جلوه های ویژه مجاز نیست. هرگونه شارپ کردن باید طبیعی بنظر برسد.

شاخه PSA برای عکس حیات وحش: عکس حیات وحش به یک یا گروهی از موجودات زنده گفته می شود که در محیط طبیعی خود و یا در یک محیط سازگار, بصورت آزاد زندگی می کنند .بنابراین عکس هایی از مناظر, حیوانات در باغ وحش, حیوانات مسابقه ای مزارع و یا هر موجود زنده ای که تحت شرایط کنترل شده زندگی می کند, برای عکاسی حیات وحش مناسب نمی باشد .

فرمت:
عکاس میتواند در هر بخش حداکثر چهار عکس (مجموعا دوازده عکس) ارسال نماید.حتما برای عکسها عنوان انتخاب کنید. عکس ها را مطابق شرایط ارسال عکس که در ادامه توضیح داده می شودبه ایمیل ,clubaks@gmail.com ایمیل نمائید. از ارسال اثاری که از طریق Email فرستاده نشده باشند معذوریم. عنوان ایمیل po110باشد. هیچ اطلاعات دیگری در عنوان ایمیل ننویسید و عنوان ایمیل فقط po110باشد.

اندازه عکس ها:
عرض ۱۴۰۰ pixel یا ارتفاع ۱۰۵۰ pixel باشد. (یعنی عرض هیچ عکسی از ۱۴۰۰ pixel یا ارتفاع هیچ عکسی از ۱۰۵۰ pixel بیشتر نباشد) عکس ها را کوچکتر هم ارسال نکنید زیرا در داوری کوچکتر دیده می شوند و امتیاز کمتری می گیرند.عکس ها باید با فرمت jpg ، به صورت sRGB ذخیره شوند.  Quality عکس ها را بصورتی انتخاب کنید که حجم عکس ها از ۸۰۰ کیلو بایت بیشتر نباشد.

عنوان عکس:
عنوان فایل باید عنوان عکس به انگلیسی باشد. هر عکس را در تمام جشنواره ها فقط با یک عنوان می توان شرکت داد (حتی اگر عکسی را قبلا در جشنواره ای رنگی شرکت داده اید و در جشنواره دیگری آنرا سیاه و سفید ارایه می کنید هم, نباید عنوان را تغییر دهید.)
در بخش های فوتوژورنالیسم, طبیعت و سفر نمی توان عکس را با عنوان «بدون عنوان» ارایه کنید. عنوان در داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است به همین دلیل تمام عکس های خود را نامگذاری کنید. عنوان باید کوتاه باشد. عنوان های ساده برای عکس خود انتخاب کنید نه عنوان های بسیار پیچیده و عرفانی!
به هیچ وجه هیچ اطلاعاتی دیگری مثل اسم عکاس, شماره تلفن, بخش و … را در عنوان فایل دیجیتال قرار ندهید و عنوان فایل دیجیتال فقط عنوان عکس به انگلیسی باشد.

هزینه ثبت نام:
یک بخش: سی هزار تومان است.
دو بخش: چهل هزار تومان است.
سه بخش: پنجاه هزار تومان است.

مبلغ واریز معادل مجموع هزینه ثبت نام + هزینه واریز و بر اساس تعداد بخشی که شرکت می کنید است.
با توجه به نوسانت شدید نرخ ارز در روزهای اخیر, مجبوریم هزینه ثبت نام را بصورت علی الحساب در سایت درج کنیم. مبلغ دقیق هزینه ثبت نام در روز حواله ارز برای جشنواره مشخص می شود.(حدودا سه روز پس از آخرین مهلت ارسال عکس ها که در سایت درج شده) در صورتی که نرخ یورو و دلار ارزان شود مبلغ اضافی در حساب کاربری شما برای جشنواره های بعدی باقی خواهد ماند. در صورتی که نرخ یورو و دلار گران شود و کسر موجودی در حساب کاربریتان داشته باشید, می بایست نسبت به تکمیل آن اقدام کنید.
برای آگاهی از شماره حساب و شماره کارت, با نام کاربری خود وارد سایت (www.focusteam.ir) شوید. پس از واریز وجه مشخصات واریز را در سایت ثبت کنید. درصورتی که عضو سایت نیستید ابتدا در سایت ثبت نام کنید.

هزینه ارسال:
یک بخش: ۶ هزار تومان
دو بخش:۹ هزار تومان
سه بخش:۱۱ هزار تومان

جوایز:
جوایز مختلف شامل مدال های فیاپ  RPS و PSA
کاتالوگ چاپی جشنواره (با کیفیت ۴ ستاره فیاپ) برای تمام شرکت کنندگان ارسال خواهد شد.

آدرس:
عکس ها را به ایمیل ,clubaks@gmail.com ایمیل نمائید. از ارسال اثاری که از طریق Email فرستاده نشده باشند معذوریم. عنوان ایمیل po110 باشد. هیچ اطلاعات دیگری در عنوان ایمیل ننویسید و عنوان ایمیل فقط po110 باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.