فراخوان اولین دوره تابستانه جشنواره هنر ایران

photo_2016-07-16_15-10-31
جشنواره هنر ایران رویدادی تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی بوده و به صورت فصلی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. این جشنواره به عنوان محل مناسبی برای یافتن نخبگان هنری و معرفی پتانسیل های فرهنگی-هنری کشور عمل کرده و برگزیدگان آن به جوامع هنری داخل و خارج ایران معرفی می‌شوند.

جشنواره هنر ایران درنظر دارد در هر فصل اقدام به برگزاری فراخوانی در یکی از زمینه‌های زیر نماید:
۱٫دو بعدی
۲٫سه بعدی
۳٫هنرهای نمایشی
۴٫موسیقی و ویدئو آرت

اهداف جشنواره هنر ایران
اعضای اصلی جشنواره به منظور کشف استعدادهای نو در هنرهای تجسمی و مفهومی، در نظر دارند در سری فراخوان هایی به نمایش آثار هنرمندان خلاق و جوان اقدام کرده و ضمن پیشبرد دست آوردهای کنونی خود، به حمایت و معرفی هنرمندان نسل نو بپردازد.

شرایط شرکت در جشنواره هنر ایران
شرکت در نخستین دوره جشنواره هنر ایران برای تمامی هنرمندن نقاش و عکاس ایرانی آزاد است.
– موضوع فراخوان آزاد بوده و کلیه آثار قابل نمایش در یک گالری، امکان ارسال را دارند.
– عرض اثر نباید از یک متر تجاوز کند.
– هزینه های چاپ، قاب و ارسال آثار بر عهده هنرمند است.
– منظور از دو رشته نقاشی و عکاسی، کلیه سبک‌ها و میان رشته‌های این دو حوزه اعم از دیجتال و غیر دیجیتال است. در مورد آثار بین رشته‌ای مانند نقاشی خط، تا زمانی که عنصر نقاشی زیر پوشش خط نرفته و کار به عنوان یک اثر خوشنویسی صرف به شمار نرود، در حوزه نقاشی داوری می‌شود. هم‌چنین برای آثاری چون کلاژ، در صورتی که آمیخته با نقاشی باشد، بلامانع است.
– قیمت آثار برگزیده برای فروش در گالری توسط هیات داوران تعیین می‌شود.
– کپی رایت: اصالت تصاویر آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بر عهده هنرمند بوده و چنان‌چه خلاف آن اثبات شود، هنرمند مورد نظر از ادامه شرکت در کلیه دوره‌های جشنواره هنر ایران محروم خواهد شد.
– اگر فرایند ثبت نام و تصاویر ارسالی همخوان با شرایط فراخوان نباشد، امکان شرکت در داوری وجود نخواد داشت.
– ثبت نام: ثبت نام و بارگذاری تصاویر آثار باید در سایت جشنواره انجام گیرد. لازم به توجه است که ثبت نام تنها با حروف انگلیسی امکان پذیر است.
– عنوان تصویر: عنوان فایل باید به انگلیسی باشد. هر تصویری را در تمام جشنواره ها فقط با یک عنوان می توان شرکت داد. حتی اگر عکسی را قبلا در جشنواره ای بصورت رنگی شرکت داده اید و در جشنواره دیگری آنرا سیاه و سفید ارایه می کنید هم, نباید عنوان را تغییر دهید. عکس را نمی توان با عنوان “بدون عنوان“،”شماره فایل دیجیتال” (مثلا DSC08302)، حروف خاص )مانند: &، $، #) و یا عنوانی که فقط شماره باشد (مثلا ۱۲۳۲۴۵) ارایه کرد, زیرا اینگونه عناوین، بدون عنوان محسوب می‌شوند. عنوان در داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است؛ به همین دلیل استفاده از عنوانین ساده الزامی است.
– بارگذاری تصاویر آثار تنها پس از پرداخت آنلاین هزینه ثبت نام (پنجاه هزار تومان در هر رشته) امکان پذیر بوده و قابل استرداد نخواهد بود. هم‌چنین با توجه به امکان وجود اختلال در سامانه بانکی در روزهای پایانی فراخوان، متقاضیان می‌بایست پیش‌بینی های لازم را انجام دهند

داوران
آن‌چه که جشنواره هنر ایران را از دیگر جشنواره‌های مشابه متمایز می‌کند، نوع و نگاه خاص داوری در آن است. در اولین دوره جشنواره هنر ایران داوری در دو سطح مردمی و هیات داوران انجام می‌شود. در داوری مردمی که به طور هم‌زمان با بارگذاری آثار صورت می‌گیرد، هر فرد می‌تواند به هر اثر یک رای اختصاص دهد. وبسایت هوشمند جشنواره از ثبت رای افراد تکراری برای یک اثر جلوگیری خواهد کرد و در پایان با شمارش خودکار تعداد رای هر اثر، فرد برگزیده مردمی را معرفی می‌کند.
پنل هیات داوران در اولین دوره جشنواره هنر ایران متشکل از مدیران گالری های مطرح می‌باشد که با توجه به تجریبات خود در زمینه ارزش هنری، نوآوری و اقتصاد هنر به گزینش آثار می‎پردازند.
گالری سیحون/ در تهران و نیویورک با مدیریت نادر سیحون
گالری زیر زمین دستان / در تهران با مدیریت هرمز همتیان
گالری ۲۶ / در تهران با مدیریت سلیمان محمدی
بنیاد لاجوردی / در تهران با مدیریت احسان لاجوردی
گالری سونیا مونتی

تقویم جشنواره هنر ایران
– آغاز ثبت نام و دریافت تصویر آثار: ۱ تا ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۵
– گزینش آثار: ۶ تا ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۵
– مراسم اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
– نمایش آثار برگزیده در تهران: ۱۹ تا ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۵
– نمایش آثار در پاریس: دی ماه ۱۳۹۵

اختلاف
در صورت وجود هرگونه اختلاف در مورد انطباق با شرایط فراخوان، پرداخت هزینه ثبت نام و یا موارد مرتبط با عکس ها (مانند دریافت، پذیرش، انطباق، نتایج کسب شده در داوری و جایزه)، تصمیم برگزارکننده و داوران در مورد پذیرفتن یا رد کردن عکس ها، تصمیم نهایی است. هرگونه تخلف و نقض شرایط فراخوان حتی اگر ناشی از عدم درک صحیح فراخوان نیز باشد، می تواند به مراجع رسمی مختلف گزارش شود و نیز می تواند منجر به حذف عکس های متخلف از این جشنواره و سایر جشنواره ها شود. تصمیم گیری در مورد موارد پیش بینی نشده به عهده برگزارکننده است. شرکت در جشنواره به منزله پذیرش شرایط حشنواره است.

انطباق
اگر برگزارکننده با دلیل قانع کننده تشخیص دهد که عکسی مطابق قوانین و فراخوان جشنواره نیست، می تواند عکس را از جشنواره حذف نماید. عکس ها می بایست در چارچوب قوانین ایران باشد.

ثبت نام در جشنواره هنر ایران
۱٫مطالعه کامل و دقیق فراخوان
۲٫انتخاب آثار
۳٫تغییر اندازه تصویر آثار
۴٫ثبت نام در سایت جشنواره
۵٫واریز هزینه ثبت نام
۶٫بارگذاری تصویر آثار
– وبسایت جشنواره هنر ایران به گونه‌ای طراحی شده است که به طور خودکار از ثبت نام های تکراری جلوگیری می‌کند.

هزینه ثبت نام
هزینه ثبت نام برای شرکت کنندگان ۵۰،۰۰۰ تومان به ازای هر رشته است که در هر گروه امکان بارگذاری ۳ اثر وجود دارد. بدیهی است چنانچه فردی در هر دو رشته ی نقاشی و عکاسی شرکت کند دو بار مبلغ ثبت نام را باید پرداخت نماید.

جوایز
جوایز در طی یک مراسم رسمی با حضور هنرمندان مطرح، گالری‌داران، مجموعه‌داران و متولیان هنر ایران در سالن آمفی تئاتر موزه هنرهای معاصر تهران به برگزیدگان اهدا خواهد شد:
– سه تندیس جشنواره هنر ایران ویژه برگزیدگان اول تا سوم هیات داوران در رشته نقاشی
– سه تندیس جشنواره هنر ایران ویژه برگزیدگان اول تا سوم هیات داوران در رشته عکاسی
– چهار لوح تقدیر جشنواره هنر ایران ویژه برگزیدگان چهارم تا هفتم هیات داوران در رشته نقاشی
– چهار لوح تقدیر جشنواره هنر ایران ویژه برگزیدگان چهارم تا هفتم هیات داوران در رشته عکاسی
– هفت لوح تقدیر جشنواره هنر ایران ویژه برگزیده اول تا هفتم رای گیری مردمی در رشته نقاشی
– هفت لوح تقدیر جشنواره هنر ایران ویژه برگزیده اول تا هفتم رای گیری مردمی در رشته عکاسی

نمایش آثار برگزیده
چهارده اثر برگزیده داوران و چهارده اثر برگزیده مردمی در مجموع به مدت دو هفته در گالری علیها واقع در تهران و سپس یک گالری واقع در پاریس برای فروش به نمایش درخواهند آمد.
همچنین بیست و هشت اثر برگزیده به طور همیشگی در نگارخانه مجازی وبسایت جشنواره هنر ایران باقی مانده و برای گالری‌های مهم و جوامع تخصصی هنرهای تجسمی معرفی خواهند شد. ضمن آن‌که وبسایت های هنرگردی، آرتیبیشن و آرت پیپل به پروموت کردن بیست و هشت هنرمند برگزیده خواهند پرداخت.

تماس
نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم (ایزد)، پلاک ۳۱، طبقه اول، واقع در نگارخانه علیها
کدپستی: ۵۳۷۴۸-۱۹۳۴۶
تلفن: ۲۶۸۵۳۲۰۸-۰۲۱
ساعات تماس: از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت شانزده تا بیست
ایمیل: info@artfestivals.ir
نشانی وبسایت: www.artfestivals.ir

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.