عکس های هنرمندان مشهور در نمایشگاه مجازی

Haddadi-asl-entezami-01

یک هنرمند عکاس، مجموعه‌ای از آثار عکاسی پرتره‌ی خود را در یک نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشته‌ است.
علی حدادی اصل اظهار کرد: به مدت دو ماه نمایشگاهی از آثار پرتره‌ی خود را که از هنرمندان مشهور تهیه شده است به صورت مجازی به نمایش گذاشته‌ام.
او افزود: این نمایشگاه شامل ۲۰ تصویر منتخب از ۶۵ اثر پرتره‌ی من است که آن‌ها را در وب سایت خود به نمایش گذاشته‌ام تا مردم بتوانند آن‌ها را ببینند و از میان آن‌ها آثاری را انتخاب کرده و سفارش دهند. آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته‌ام با کیفیت پایین ارایه شده‌اند ولی آثار سفارش‌شده با کیفیت مطلوب به مردم عرضه خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند در سایت Alihadadi.ir آثار را تماشا کرده و از نحوه‌ی سفارش آن‌ها باخبر شوند.
این هنرمند عکاس همچنین گفت: به دنبال برگزاری این نمایشگاه قرار است که مجموعه‌ی آرت سنتر، نمایشگاهی از همه‌ی آثار من از هنرمندان برگزار کند.
او در پاسخ به این سوال که چگونه تصاویر پرتره را از هنرمندان تهیه کرده است؟ گفت: یک سری از این عکس‌ها در حالت خبری گرفته شده است ولی تعدادی دیگر هم هستند که هنرمندان در آن‌ها پوزیشن خود را خود انتخاب کرده‌اند. آن‌ها وقتی با خبر شدند که می‌خواهم از آن‌ها عکس پرتره بگیرم قبول می‌کردند. آن‌ها از سایز عکس خوششان می‌آمد و چون می‌دیدند که عکس‌ها به صورت پانوراما گرفته شده‌است و از بالا و پایین عکس بریده شده است و فقط از آن یک برش مستطیل مانندی مانده است، آن را می‌پسندیدند.
این هنرمند همچنین گفت: پیش‌تر نیز دو نمایشگاه مجازی دیگر نیز برگزار کرده بودم که یکی از آن‌ها حاصل عکاسی من از نمایش بیچاره مکبث بود که به پیشنهاد یک کارگردان لهستانی با نام «ایمیلیا بلتجسکا» برگزار شد و دیگری نیز حاصل دیگر عکس‌های پرتره‌ی من بود. این نمایشگاه نیز حاصل چهار سال کار عکاسی پرتره از هنرمندان است.
حدادی در پاسخ به این سوال که چقدر به فروش تصاویر هنرمندان امیدوار است؟ اظهار کرد: بستگی دارد که مخاطبان چگونه با این کارها ارتباط برقرار کنند؟ و چقدر می‌خواهند برای این موضوع هزینه کنند؟ البته فکر می‌کنم عکس‌های تئاتر زیاد فروخته نمی‌شوند و حرفه اصلی من نیز عکاسی تئاتر است ولی عکاسی پرتره فروش بیشتری خواهد داشت. دیده‌ام کسانی که برای این تصاویر هزینه‌های زیادی می‌کنند.
او درباره نحوه انتخاب کردن هنرمندان اظهار کرد: در میان آثار من محمدرضا لطفی، آیدین آغداشلو، محمدرضا شجریان، نیوشا ضیغمی، طناز طباطبایی‌، رضا یزدانی حضور دارند.
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.