عکس‌های «میشل سِستبون» در موزه عکسخانه شهر

به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی و با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، نمایشگاه «روزهای انقلاب»؛ عکس‌های میشل ستبون از حضور مردم در انقلاب ۵۷ به روی دیوارهای موزه عکسخانه شهر رفت.

در متن ورودی نمایشگاه آمده است: «یکی از برجسته‌ترین عکاسانِ روزهای انقلاب، میشل سِتبون؛ عکاسی فرانسویِ الجزایری‌الاصل است. عکس‌های سِتبون با ریزبینی و دقت نظری وصف ناشدنی تهیه شده‌اند. او در بیشتر اجتماعات و درگیری‌ها حاضر و ناظر بوده و دوربینش بی‌واسطه این لحظات ناب را ثبت کرده است. اکنون چهل و پنج سال از آن واقعه بزرگ، از آن اتحاد و خواستِ مردم ایران می‌گذرد. تصاویر آن روزها از زاویه دید یک عکاس برجسته فرانسوی جذاب، متفاوت و خاطره‌انگیز است. اول اینکه یادآوری آن‌ها، خاطرات بسیاری را زنده می‌کند. یکی‌شدن، ایستادگی و فداکاری مردم ایران را دوباره نمایش می‌دهد و دوم این‌که نگاهِ یک عکاس حرفه‌ای غیرایرانی به این رخداد را نشان می‌دهد. این عکس‌ها روزهای انقلاب را از نگاه دیگری ثبت و ضبط کرده‌اند.»

این نمایشگاه شامل ۱۸ قطعه عکس در اندازه‌های ۱۰۰ در ۷۰ است و گشایش آن در تاریخ چهارشنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۵ تا ۱۷ در موزه عکسخانه شهر برگزار شد. نمایشگاه تا ۳۰ بهمن نیز ادامه خواهد داشت. برای بازدید از نمایشگاه به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه فرمائید. برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن‌ ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرید.

.

لینک کوتاه | https://www.doorbin.net/news/PHBFx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.