عکاسان مطبوعاتی بیش از مشکلات حقوقی با مشکلات فرهنگی جامعه مواجه هستند

کارگاه “بررسی مسایل حقوقی عکاسی مطبوعاتی” برگزار شد و مشکلات حقوقی و فرهنگی عکاسان مطبوعاتی مورد بررسی قرار گرفت .
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات این کارگاه با همت کمیته آموزشی انجمن , در محل خانه هنرمندان و با حضور عکاسان خبرگزاری های داخلی و خارجی و دبیران عکس مطبوعات برگزار شد.
در این کارگاه ، حقوق عکاسان مطبوعات در مواجهه با موضوعاتی چون حریم خصوصی و حق عکاسی در اماکن عمومی و خصوصی بررسی شد.
کامبیز نوروزی حقوقدان در این جلسه گفت: بر اساس حق جریان آزاد اطلاعات و حق کسب خبر, خبرنگار و عکاس خبری می تواند از هر چیزی که ارزش خبری دارد عکس و خبر تهیه کند. همه دیوارها برای خبرنگار و عکاس مطبوعاتی, شیشه ای است مگر اسناد محرمانه و طبقه بندی شده, پایگاه های نظامی و امنیتی, مکان های سری و حریم خصوصی افراد.

وی در مورد مشکلات عکاسان خبری در پوشش اخبار و اتفاقات عمومی گفت: بر اساس قانون کسی نمی تواند دوربین عکاس را که جزو اموال شخصی محسوب می شود, بدون دلیل موجه قانونی توقیف کند و طبق ماده پنجم قانون مطبوعات ممانعت از کسب خبر و عکاسی در مکان های غیر ممنوع, جرم محسوب می شود و قابل پی گیری است.
در این نشست عکاسان نیز تجربیات و مشکلات صنفی خود را در حین کار و در مواجهه با مردم و یا نیروهای انتظامی به بحث گذاشتند. کامبیز نوروزی در این مورد معتقد است که این مشکلات در جامعه بیش از آن که حقوقی باشد, فرهنگی است و هر جامعه ای برای حل مشکلات فرهنگی  خود نیاز به تحولات تدریجی دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.