سربخشیان: عکس برای ترافیک فرهنگ‌سازی می‌کند

حسن سربخشیان،عکاسی را یکی از بهترین راه‌ها برای فرهنگ‌سازی و ترافیک را در دسترس‌ترین سوژه برای عکاسان عنوان کرد. 
به گزارش ستاد خبری جشنواره عکس،کاریکاتور و پوستر «انسان و ترافیک»، حسن سربخشیان درباره قابلیت‌های عکس برای به تصویرکشیدن معضلات شهرنشینی به خصوص ترافیک گفت: موضوع ترافیک در دسترس‌‌ترین موضوع برای عکاسی است و عکاسان بدون نیاز به سفرهای سخت و طولانی می‌توانند سوژه‌هایشان را درمسیری که هستند پیدا کنند.
وی درباره فرهنگسازی برای ترافیک از طریق رسانه عکس توضیح داد: بحث فرهنگسازی موضوع بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به کار مطالعاتی بسیار گسترده دارد و تنها با یک دوره برگزاری جشنواره حل نخواهد شد و نیازمند برنامه‌ریزی و تداوم این گونه جشنواره‌ها نیز هست.
وی با بیان این که تهران یک پارکینگ بزرگ است افزود: عکاسی یکی از بهترین راه‌ها برای فرهنگسازی و شناساندن مسائل و مشکلات ترافیک شهر به مردم،مسئولین و محققان است.
سربخشیان ادامه داد: معضل ترافیک و یافتن کلیدی برای بازگشایی این گره کور که هر روز میلیون ها ساعت از وقت با ارزش مردم را تلف می‌کند، بر دوش شهرداری و نیروی انتظامی است که این ارگان ها نیز یکی از راه‌ها را در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی یافته‌اند.
این عکاس خبری همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دیگر کشورهای دنیا در این زمینه گفت: در دیگر کشورهای دنیا نیز برای حل این مشکل شهری کارهای فرهنگی می‌کنند.
سربخشیان با بیان این که عکاسی یک رسانه معاصر است تصریح کرد: عکاسی یکی از بهترین راه‌ها برای فرهنگسازی و ترافیک یکی از در دسترس‌ترین سوژه‌ها برای عکاسی است.
نخستین جشنواره عکس،کاریکاتور و پوستر انسان و ترافیک به همت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.