مجموعه عکس / زندگی کنار هم در غربت

Climate change, Papua New Guinea, Bougainville

طلا طاهرنیا / دوربین.نت : Kadir van Lohuizen در سال ۱۹۹۳، به منظور انجام ماموریتی از طرف آرشیو شهرداری آمستردام، زندگی خانواده ای با اصالت مراکش را که در اوست آمستردام زندگی می کردند را تعقیب می کرد. پدر خانواده، علی، به تازگی بازنشسته شده بود. علی کار خود را در دهه ۱۹۶۰ در کارخانه friki به عنوان کارگر آغاز کرده بود. مادر خانواده، لیلا، در یک انجمن محلی مشغول به کار بود. سه فرزند کوچک تر خانواده در مدرسه ای در آمستردام مشغول به تحصیل بودند، در حالی که سه فرزند دیگر به مراکش برگشته بودند. van Lohuizen این خانواده را هنگامی که در تعطیلات برای دیدار اقوام به مراکش می رفتند همراهی کرد. او خانواده متوسطی را دید که سعی می کرد جزئی از جامعه هلند باشد، ولی همچنان خانواده ای بود که در هلند “آن مراکشی ها” خوانده می شد و در مراکش به عنوان آدم های خارجی از هلند دیده می شدند.
اما، حال بعد از گذشت ۲۰ سال، van Lohuizen دوباره با این خانواده دیدار کرده است. آیا آنها توانستند جایگاه خود را در جامعه هلند پیدا کنند یا هویت خود را با رسم و رسوم دیگری شکل دادند؟ آنها در مورد سخت گیری های جامعه هلند و تشکیل گروه های ضد مهاجرت چه فکر می کنند؟ بدین ترتیب van Lohuizen سوالات اساسی را که به طور مستقیم با سیاست گذاری های مجمع هلند در ارتباط هست را طرح ریزی می کند؛ در چه صورت شما واقعا یک هلندی هستید؟ در چه صورت شما به عنوان یک فرد هلندی پذیرفته می شوید؟
این مجموعه تنها نشان دهنده تغییرات در زندگی یک خانواده در جامعه هلندی نیست. بلکه به طور غیر مستقیم، نشان می دهد که یک عکاس بزرگ بعد از دو دهه سفر در دنیا و کار بر روی مجموعه های اجتماعی چگونه پیشرفت و نغییر کرده است. به عبارتی van Lohuizen دوباره به آمستردام و نقطه آغازین حرفه خود بازگشته است.

عکس های Kadir van Lohuizen / آژانس عکس نور

+ لینک عکس‌ها در نور

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.