دومین مسابقه سراسری عکس حوزه برگزار می شود

دبیر دومین جشنواره سراسری عکس حوزه اعلام کرد: دومین دوره این مسابقه به همت مرکز فرهنگی هنری معاونت فرهنگی و تبلیغی  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هشت موضوع برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی این جشنواره، ابراهیم سلیمانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مسابقه در موضوع های؛ روحانیت و راهبری سیاسی و اجتماعی، روحانیت و تبلیغ، روحانیت و علم، روحانیت و انقلاب، روحانیت  و دفاع مقدس، روحانیت و فرهنگ و هنر، روحانیت و زندگی و روحانیت و جامعه برگزار می گردد.
وی افزود: تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع های مرتبط با حوزه و روحانیت، استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال نقش روحانیت در موضوع مسابقه، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقای سطح کیفی عکس های گرفته شده با موضوع حوزه و روحانیت، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی ها و کشف استعدادهای هم جهت با اهداف جشنواره، گسترش فرهنگ حوزه های علوم دینی و روحانیت در آثار بصری، شناسایی و ارایه ویژگی های موضوع مسابقه و ایجاد همبستگی هنری بین هنرمندان علاقه مند به فعالیت در موضوع جشنواره برای معرفی بهتر حوزه و روحانیت در گستره جهانی؛ از اهداف برگزاری این مسابقه می باشد.

سلیمانی اظهار داشت: این مسابقه در دو بخش «تک عکس» و «مجموعه عکس» برگزار می شود و بخش ویژه آن نیز شامل «عکس های قدیمی» (ویژه آرشیوداران، مراکز فرهنگی هنری و صاحبان گنجینه های شخصی) است.
وی اعلام کرد: عکاسان تا پنجم خرداد ماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را به همراه برگه شرکت در مسابقه به دبیرخانه دومین مسابقه سراسری عکس حوزه به نشانی؛ قم ، خیابان شهدا، کوچه ۲۱ ، چهارراه اول سمت چپ، پلاک ۵۰ ، ساختمان مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دبیرخانه عکس حوزه و یا به نشانی؛ قم، صندوق پستی ۳۸۴۵ – ۳۷۱۸۵ ، دبیرخانه عکس حوزه ارسال کنند و دهم خرداد ماه سال جاری نیز مرحله انتخاب و داوری آثار انجام می شود.
سلیمانی اظهار داشت: شرکت در این مسابقه برای همه عکاسان آزاد است و هر عکاس مجاز است حداکثر هفت قطعه (تک عکس) و یک مجموعه (حداکثر هفت قطعه ای) به دبیرخانه ارسال کند.
وی با بیان اینکه عکس های برگزیده در یک کتاب چاپ می شود، گفت: به نفرات اول تا سوم بخش های تک عکس و مجموعه عکس علاوه بر تندیس، لوح افتخار به ترتیب ۱۰ میلیون ریال، هفت میلیون ریال و چهار میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.
سیلمانی خاطرنشان کرد: کلیه «عکس های قدیمی» پس از برپایی نمایشگاه همراه با یک جلد کتاب چاپ شده عودت داده خواهد شد.
وی ادامه داد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در قم می توانند با تلفن ۷۸۳۱۹۲۴ با پیش شماره ۰۲۵۱ تماس بگیرند و یا با رایانامه (ایمیل)
photohawza@dte.ir مکاتبه کنند.
سلیمانی گفت: کارشناس فرهنگی حوزه ای این مسابقه، جناب حجت الاسلام حسن محمودی است و هیات انتخاب و داوری آثار را نیز آقایان مجتبی آقایی، محمد جهانبخش و سید محمد حسین رحمتی تشکیل می دهند.
وی در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: نقش و اهمیت حضور روحانیت اصیل در نشیب و فراز تاریخ ایران، داستانی پرماجراست که چندان ناگفته نیست، اما بازگویی آن با زبان تصویر، حدیثی تازه و ناب می باشد که نیازمند کاوش و تحقیقی پرحوصله و دامنه دار است و این مهم، همراهی و همیاری بسیاری را می طلبد.
سلیمانی گفت: هنر عکاسی که اینک جایگاه بلند و ویژه ای در جهان ارتباطات و رسانه های فرهنگی و تبلیغی یافته است، خوشبختانه در ایران نیز با سابقه ای دیرین و گسترده، تاریخ گرانسنگی از لحظه های فرّار و پرشکوه را فراهم آورده و چه بسیار که در عرصه های گوناگون با زبان چشم نواز خود ناگفته های نغزی را به دیدگان مشتاق نشانده است.
وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز با نظر به رسالت خاص خویش، برای ثبت و ارایه تاریخ مصور روحانیت متعهد، دومین مسابقه عکس سراسری «عکس حوزه» را به همت هنرمندان عکاس ایران اسلامی برگزار می کند.
.
نشانی اینترنتی دومین مسابقه سراسری عکس حوزه
www.photohawza.ir است.
.
همچنین، نشانی اینترنتی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
www.dte.ir می باشد.
.
روابط عمومی دومین مسابقه سراسری عکس حوزه
تلفن قم: ۷۸۳۱۹۲۴

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.