تجلیل از آثار عکاسان خبری در مراسم تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر

مراسم تجلی اراده ملی سی‌و هفتمین جشنواره فیلم فجر دوشنبه ۶ اسفندماه در تالار ایوان شمس با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر دادگستری، رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی، رییس بنیاد سینمایی فارابی، رییس مجمع جهانی اهل بیت، دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی برگزار شد. در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش همه عکاسان خبری حاضر در این رویداد از  سرکار خانم مریم کامیاب از خبرگزاری مهر، جناب آقای معین باقری از ستاد جشنواره فیلم فجر و جناب آقای علی حدادی اصل از خبرگزاری آنا تقدیر به عمل آمد.

بیانیه هیات داوران

به نام خداوند لوح و قلم
حقیقت نگار وجود و عدم
خدایی که داننده رازهاست
نخستین سرآغاز آغازهاست

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی به پایان رسید که نوید بخش اتفاق‌های مبارکی برای عکاسان خبری بود برگزاری جلسات هماهنگی و همچنین توافق صورت گرفته بین انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر مبنی بر معرفی عکس‌های برتر خبری از روند برگزاری جشنواره، نشان از نگاهی نو به اهمیت و لزوم همکاری دو سویه بین جامعه عکاسی خبری و برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر است. در همین راستا انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران فراخوانی را در اختیار دبیران عکس خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و رسانه‌های مکتوب قرار داد تا عکس‌های منتخب خود را از میان هزاران فریم عکسی که از این رخداد بزرگ سینمایی تهیه و منتشر کرده اند جهت داوری نهایی در اختیار دبیرخانه انجمن قرار دهند که در مجموع ۱۸۶ فریم عکس به دفتر انجمن صنفی ارسال و جلسه داوری آثار روز یک شنبه ۲۸ بهمن ماه با حضور آقایان بابک برزویه، امیر پورمند و امیر نریمانی در محل این انجمن برگزار و داوران بدون در نظر گرفتن موقعیت عکاس و صرفا با توجه به عکس‌های رسیده اقدام به انتخاب سه فریم عکس به عنوان عکس‌های برتر نمودند.

روند داوری بر اساس تک عکس و با در نظر گرفتن المان‌ها، عناصر خبری و  مهارت‌های عکاسی در کنار بحث‌های‌ زیبا شناسی صورت گرفته است. بر همین اساس هیات داوران ضمن تقدیر از تلاش همه عکاسان مطبوعاتی حاضر در این رخداد بزرگ، عکس‌های سرکار خانم مریم کامیاب از خبرگزاری مهر، جناب آقای معین باقری از ستاد جشنواره فیلم فجر و جناب آقای علی حدادی اصل از خبرگزاری آنا را بدون در نظر گرفتن رتبه بندی، به عنوان عکس‌های منتخب اعلام می‌ دارد.

هیات داوران امیدوار است ادامه این روند در سال های پیش رو موجبات تعامل و همکاری های بیشتر بین عکاسان خبری و برگزار کنندگان جشنواره فیلم فجر را فراهم سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.