تازه های دنیای عکاسی در CES 2013

CES-2013

مانند هر سال از هشتم ژانویه تمام طرفداران دنیای تکنولوژی ، چشم به راه برگزاری بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیک دنیا در لاس وگاس هستند. CES یا Consumer Electronics Show نام نمایشگاهی است که هر ساله با حضور تعداد زیادی از تولید کنندگان ابزار های الکترونیک، خبرنگاران سایت ها و خبرگزاری های مختلف برپا شده و به معرفی آخرین دستاوردهای لوازم الکترونیک مصرفی می پردازد.
در این مطلب سعی داریم جدیدترین محصولات معرفی شده دنیای عکاسی در CES 2013 را به صورت مختصر بررسی کنیم .
دوربین .نت به زودی این تجهیزات را به صورت کامل و تخصصی مورد بررسی قرار خواهد داد .

Canon’s PowerShot N

دوربین PowerShot N کانن آنقدر کوچک است که همچون تلفن همراه به راحتی در جیب شما جا می‌گیرد، اما این پاور شات N نسبت به دوربین تلفن هوشمند شما قدرتمندتر است. ابعاد این دوربین ۷۸ در ۶۰ در ۷۱ میلی‌متر بوده و از یک صفحه نمایش ۲.۸ اینچی چند لمسی بهره می‌برد که قادر است تا زاویه ۹۰ درجه بچرخد. این دوربین قادر به اتصال به شبکه Wi-Fi بوده و از یک دکمه مخصوص اتصال به موبایل بهره می‌برد که در واقع همان پل کانن برای اتصال به تلفن هوشمند است.
وقتی تنظیمات اولیه برای اتصال دوربین به تلفن هوشمند خود را انجام می‌دهید، تنها کافی است برنامه مربوط به آن را در تلفن اندرویدی یا آیفون خود اجرا نموده و سپس با فشار دکمه مخصوص اتصال به موبایل برروی دوربین خود، تصاویر یا ویدیوها را به تلفن هوشمند منتقل کنید.
این دوربین همچنین از قابلیتی به نام CreativeEco بهره می‌برد که در زمان عدم استفاده از دوربین نمایشگر را به حالت اسلیپ فرور می‌برد تا طول عمر باتری افزایش یابد.
دوربین پاورشات ان کانن دارای یک سنسور ۱۲.۱ مگاپیکسل، لنز ۲۸ میلی‌متر، اسلات micro SD و زوم اپتیکال ۸ برابر است و از ماه آپریل امسال با قیمت ۲۹۹ دلار و در دو رنگ نقره‌ای و مشکی روانه بازار شود.

canon powershot N
Fujifilm X100S

دوربین X100S که تصویر آن را نیز در بالا مشاهده می‌کنید مدل جایگزین X100 است که به گفته فوجی به سریعترین سیستم فوکس خودکار مجهز گشته است. این سیستم در کمتر از ۰.۰۸ ثانیه می‌تواند وضوح تصویر را بیابد. این دوربین جدید از یک سنسور کاملا جدید ۱۶.۳ مگاپیکسلی APS-C با نام X-Trans CMOS II بهره می‌برد که به ادعای این شرکت سنسور جدید این دوربین در حد و اندازه یک سنسور فول فریم عمل خواهد کرد. لنز این دوربین فاصله کانونی ثابت ۲۳ میلیمتر و ضریب دیافراگم f/2 را دارد که نسبت به مدل قبل تغییری چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ طراحی خارجی نداشته است (بنابراین لوازم جانبی گذشته با این مدل هم سازگار هستند).

چشمی این دوربین دارای یک امکان برای اولین بار در دنیای عکاسی است. این چشمی هیبریدی که هم دارای نمایشگر الکترونیکی و هم چشمی اپتیکالی است، دو تصویر را با یکدیگر ترکیب نموده و هر دو را در کنار هم در چپ و راست نشان می‌دهد. این امکان تا به حال در دوربین‌ها وجود نداشته و به لطف سیستم ترکیبی فوجی امکان پذیر شده است.

fujifilm x100s

Fujifilm X20
دوربین محبوب دیگرفوجی فیلم  X20 می‌باشد که جایگزین مدل X10 شده است. این دوربین جدید دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۲/۳ اینچی از نوع X-Trans CMOS II است و چشمی اپتیکالی پیشرفته‌ای نیز در بدنه آن قرار داده شده است. لنز این دروبین دارای ۴ برابر بزرگنمایی است و از ضریب دیافراگم بسیار سریع f/2.0 تا f/2.8 برخوردار است.

fujifilm x20

Nikon j3 و Nikon s1

J3 و S1 نام دو دوربین جدید نیکون هستند که هر دو دارای لنز قابل تعویض می‌باشند. با وجود ابعاد کوچک و قیمت پایین‌شان مثل سایر دوربین‌های بدون آینه امکانات پیشرفته‌ای دارند. امکانات جالبی مثل عکس‌برداری با سرعت ۱۵ فریم بر ثانیه و فوکوس خودکار ۷۳ نقطه‌ای. J3 دارای حسگر ۱۴.۲ مگاپیکسلی است و S1 نیز به حسگر ۱۰.۱ مگاپیکسلی بسنده کرده است. این حسگرهای CMOS هر دو از نوع CX هستند. هر دو دوربین از موتور پردازش گرافیکی اکسپید ۳A که محصول نیکون است، برخوردارند.

مدل J3 حالت عکس‌برداری پانوراما را نیز دارد، لنز آن ۱۰ الی ۳۰ میلی‌متر و حداقل سرعت نورسنجی یا ISO آن ۱۶۰ است. S1 دارای محدوده‌ی وسیع‌تر ISO است که از عدد ۱۰۰ شروع و به ۶۴۰۰ ختم می‌شود. لنز آن نیر ۱۱ الی ۲۷.۵ میلی‌متر است.

صفحه نمایش دوربین‌ها از نوع ال‌سی‌دی و با قطر ۳ اینچ می‌باشد. فوکوس خودکار هیبریدی که در این مدل‌ها به کار برده شده برای عکاسی از سوژه‌هایی که با سرعت بالایی حرکت می‌کنند بسیار عالی است و علاوه بر آن وجود آرایه‌ی ۷۳ نقطه‌ای فوکوس خودکار منجر به افزایش دقت فوکوس می‌شود.

شاتر این دو مدل نیز در نوع خود بی‌نظیر است چرا که زمان آزاد شدن آن تنها ۸۰ میلی‌ثانیه است، سرعت عکاسی در حالت پشت سر هم نیز ۱۵ فریم بر ثانیه است که در آن فوکوس خودکار دائماً فعال است. این سرعت بالا نیز یک رکورد جهانی دیگر به شمار می‌رود.

این دو دوربین از اعضای سری نیکون ۱ به شمار می‌روند، از جمله وسایل جانبی J3 و S1 می‌توان به دو لنز جدید اشاره کرد. VR 6.7-13mm f/3.5-5.6 و VR 10-100mm f/4-5.6 نام دو لنز جدید سازگار با دوربین‌های سری ۱ نیکون است که برای عکاسی یا فیلم‌برداری اچ‌دی با جزئیات بالا ایده‌آل هستند. لنز VR 6.7-13mm اولین لنز خانواده‌ی نیکون ۱ است که زاویه دید وسیع ۱۰۰ درجه‌ای دارد. لنز دیگر نیز بزرگ‌نمایی ۱۰ برابر دارد و  حمل آن بسیار آسان است. یک کیس ضدآب برای افرادی که به عکاسی زیر آب علاقه دارند نیز برای این دوربین‌ها معرفی شده است.

قیمت دوربین‌های J3 و S1  نیکون به ترتیب ۵۰۰ و ۶۰۰ دلار خواهد بود.

 nikon j3
nikon s1
Panasonic ZS30
پاناسونیک در کنفرانس خبری خود طی اولین روز CES 2013 به معرفی محصولات الکترونیک بسیار متنوعی پرداخت که در این میان ۹ دوربین بین و بگیر (پوینت-اند-شوت) هم خودنمایی می کردند. وای فای یکی از تکنولوژی های معمول تمامی دوربین های ۲۰۱۳ خواهد بود، اما پاناسونیک یک قدم فراتر رفته و دوربین های کوچک خود را به NFC هم مجهز نموده است.

یکی از دوربین های جدیدی که با هر دو قابلیت ارتباطی عرضه شده، لومیکس ZS30 است. این محصول جزو گروه دوربین های کامپکت با زوم بالا قرار می گیرد. ZS30 به بک سنسور CMOS با رزولوشن ۱۸.۱ مگاپیکسل مجهز بوده و زوم اپتیکال آن ۲۰X است. علاوه بر این، می تواند با فرمت AVCHD Full HD و صدای استریو به فیلمبرداری بپردازد.

به لطف قابلیت های ارتباطی وای فای و NFC این دوربین، شما با استفاده از اسمارت فون یا تبلت تان می توانید به عکاسی از راه دور بپردازید، عکس ها را مستقیما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا اینکه با استفاده از تلویزیون و اسمارت فون به تماشای عکس ها و فیلم های تان بنشینید.

پاناسونیک می گوید این دوربین با لنز ۴۸۰-۲۴ میلیمتری Leica DC، یکی از باریک ترین دوربین های ۲۰X فعلی است. این دوربین همچنین برای کاهش تاری عکس های با زوم بالا به دلیل لرزش دست، از Power O.I.S. با قابلیت حرکت ۵ جهت بهره می برد. سرعت عکس برداری ZS30 هم تا ۱۰ فریم بر ثانیه می رسد. این دوربین دارای جی پی اس داخلی بوده و نمایشگر ال سی دی ۳ اینچی آن کیفیت ۹۲۰K دارد.

Lumix ZS30 از اواخر ماه مارس وارد بازار خواهد شد و پاناسونیک قصد دارد قیمت آن را همان موقع اعلام کند. همچنین قرار است برادر کوچکتر این دوربین با سنسور تصویر ۱۶.۱ مگاپیکسل و بدون NFC با نام ZS25 همزمان با آن وارد بازار شود.

panasonic ZS30

Polaroid iM1836

پولاروید دوربین اندرویدی جدیدی خود با لنز های قابل تعویض را به CES آورده. با iM1836 ملاقات کنید. یک دوربین ۱۸.۱ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p ، ساختار فنی بدون آینه و اندروید ۴.۱ برای به اشتراک گذاری سریع عکس ها از طریق وای-فای یا بلوتوث.

نمایشگر ۳.۵ اینچی این دوربین البته در مقابل نمایشگر ۴.۸ اینچی گلکسی کمرا کم می آورد ولی پولاروید بر روی قابلیت تعویض لنز و فلاش بیرون جهنده حساب باز کرده. iM1836  که در سه ماه اول ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد قیمت ۳۹۹ دلار را دارا است که با توجه به لنز ۱۰-۳۰ میلیمتری همراه آن، قیمت مناسبی است. به خصوص که احتمالاً از پس رقبای ساخت سامسونگ و نیکون هم به خوبی بر خواهد آمد.

Polaroid iM1836

Sigma usb dock
سیگما در این نمایشگاه وسیله ای را به معرض نمایش گذاشت که با اتصال USB به لنز خود می توانید سیستم عامل ( firmware) را به وسیله نرم افزار های کامپیوتری ارتقا بدهید .
sigma usb dock

گردآورنده مطلب سایت دوربین .نت
در این مطلب از سایت های نارنجی  و زومیت به عنوان منبع مورد استفاده قرار گرفته است .

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.