برگزیدگان نخستین جشنواره عکس «دل‌دیده» معرفی می‌شوند

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس «دل‌دیده» ساعت ۱۸ روز جمعه بیست‌وچهارم تیر ماه در سالن بتهوون خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره عکس «دل‌دیده» (ویژه آثار مرتبط با سالگرد‌ ارتحال حضرت امام (ره) در ۲۱ سال گذشته) به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) همزمان با بیست‌و‌دومین سالگرد ارتحال بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.

معرفی ابعاد معنوی و شخصیتی امام راحل، نمایش جلوه‌های حضور علاقه‌مندان امام (ره) در مراسم‌های بزرگداشت ایشان، نمایش محبوبیت حضرت امام (ره) نزد مردم و تجلیل از عکاسانی که در ترسیم سیمای حضرت امام(ره) به مردم نقش داشته‌اند، اهداف اصلی این جشنواره بودند.

نخستین دوره جشنواره عکس «دل‌دیده» در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار شد که موضوع آثار ارسالی به بخش مسابقه، «امام و مردم» بود.

در بخش مسابقه، عکاسان جوان علاقه‌مند که از ۲۱ دوره مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) تصاویری ثبت کرده بودند؛ آثاری را به دبیرخانه جشنواره فرستادند که در نهایت ۴۰ عکس برگزیده این بخش، جهت ارایه در نمایشگاه و اکران بر روی پرتال‌های شهری انتخاب شدند.

در بخش جنبی هم در مجموع ۶۰ عکس کمتر به نمایش درآمده عکاسان پیشکسوت از مراسم‌‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از آرشیوهای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، موسسه اطلاعات و روزنامه جمهوری اسلامی جهت ارایه در نمایشگاه و اکران بر روی پرتال‌های شهری انتخاب شدند.

هیأت داوران هم متشکل از آقایان محمود عبدالحسینی، بهرام محمدی‌فر و محمد نوروزی بود.

آثار تمام عکاسان با ذکر نام؛ در فاصله یک هفته مانده به بیست‌ودومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) بر روی پرتال‌های شهری اکران و نمایشگاهی از این آثار در روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه در حرم مطهر حضرت  امام خمینی (ره) برگزار شد که با استقبال بسیار خوب شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد روبرو گردید.

در آیین پایانی این جشنواره، علاوه بر تقدیر از سه عکاس برگزیده بخش مسابقه؛ از عکاسان پیشکسوتی که از حضرت امام خمینی (ره) عکاسی کرده‌اند نیز تجلیل خواهد شد.

همچنین در مراسم پایانی، عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته بود، با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر، می‌توانند حق‌التألیف آثار را دریافت کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.