برپایی سه نمایشگاه همزمان در «خانه هنر»

آسمان‌های مصطفی دشتی امروز – سه‌شنبه ۲۷ آبان- از دیوارهای خانه هنر پایین می‌آیند تا جای آنها را آثار نقاشی، نقاشی‌خط و طراحی شش هنرمند بگیرند.
به‌گزارش واحد اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی «خانه هنر»، خانه هنر با سه گالری «ملک»،‌ «الهیه» و «پاسارگاد» از ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۹ آبان‌ماه جاری میزبان دو نمایشگاه انفرادی و یک نمایشگاه گروهی خواهد بود.
.
«آب، ماهی، غزل … خروس» عنوان نمایشگاه محمدهادی فدوی، نقاشی خودآموخته‌ی زاده‌ی اراک است. او که تکنیک‌های مختلف هنر نقاشی را مشق کرده هنرهای اصیل ایرانی را با نگرشی نو ارایه می‌کند. سوخته‌نگاری، نگارگری‌ و کتیبه‌های این هنرمند ۵۰ ساله‌ در گالری «الهیه» خانه هنر عرضه خواهد شد؛ فدوی طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون است. نگارخانه‌های پاسارگاد، باران، صدر، نشر کارنامه، ارشاد اراک و… میزبان کارهای او بوده‌اند.
.
همزمان گالری «ملک» میزبان آثار نقاشی و نقاشی-‌خط علیرضا کرمی خواهد بود. کرمی معمار است؛ اما بیشتر از آنکه این هنرمند با طرح‌ها و کارهای معمارانه طرف باشد به نقاشی و نقاشی‌-خط مشغول است.

او پنج دهه عمر خود را صرف نقاشی، خوش‌نویسی و نقاشی-‌خط کرده است. آثارش انتزاعی و آبستراک هستند و بعضی انضمامی تبدیل موضوعی ذهنی به تصویری عینی با فضاها و ترکیب‌بندی‌های مختلف و گاه رمانتیک. آبستره خط به تعبیر کرمی غایت و تمامیت نقاشی‌-خط است که بخشی از تابلوهای او را دربر می‌گیرند. تکنیک آثارش مختلط است و عمدتا با آکرلیک و رنگ روغن در ابعاد بزرگ اجرا شده است. حضور و شرکت در بیش از ۵۳ نمایشگاه انفرادی و گروهی در کارنامه حرفه‌یی او ثبت شده است.

گالری «پاسارگاد» هم میزبان نمایشگاه طراحی گروهی از آثار مهرداد ختایی، مهنا شهلا، فرشید شیوا و مهدی راحمی خواهد بود.

این نمایشگاه‌ها تا ۱۰ آذرماه سال جاری در «خانه هنر» واقع در خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان صدر، شماره ۱۷۱۶ دایر هستند.

بخشی از عواید این نمایشگاه‌ها، همچون سایر نمایشگاه‌هایی که در«خانه هنر» برپا می‌شود، به پروژه‌های مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذا اختصاص پیدا می‌کند. برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) حامی فرهنگی این مجموعه است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.