بانک عکس جاذبه‌های گردشگری ایران گشایش یافت

 به همت ستاد تبلیغات و نمایشگاه‌های سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «بانک پیشرفته و بزرگ اطلاعات عکس جاذبه‌های گردشگری ایران» در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی، معنوی، تنوع قومی، ورزشی، اکوتوریسم، کشاورزی، معماری و شهرسازی و نمایشگاه مجازی و به منظور گسترش تبادلات اطلاع رسانی و اقتصادی میان دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان ایرانی با همتایان خارجی با حضور اسفندیار رحیم مشایی، معاون رئیس‌جمهوری افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد نمایشگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، مهندس رحیم مشایی با حضور در شورای مدیران ستاد ، از نزدیک در جریان آخرین اخبار و دستاوردهای تشکیلات تبلیغات گردشگری ایران قرار گرفت.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از استماع گزارش های کارشناسی در خصوص پروژه های باک عکس و نمایشگاه مجازی گفت: با توجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های نمایشگاه مجازی، برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که حضور همه جانبه بخش خصوصی در این پروژه بیش از پیش محسوس باشد. از این همین رو برای ارتقای جایگاه صنعت گردشگری در فرایند تبلیغات باید به گردشگری مجازی توجه هاصی صورت گرفته و از سوی ستاد ، تبلیغات مناسبی برای نمایشگاه انجام شود.


 رحیم مشایی در عین حال از راه‌اندازی بانک عکس و نمایشگاه مجازی به عنوان گامی مهم برای توسعه مبانی کیفی تبلیغات گردشگری یاد کرد.
در ادامه محمد حسین برزین سیاست محوری سال ۱۳۸۷ ستاد تبلیغات و نمایشگاه ها را مبتنی بر کیفی سازی اقلام تبلیغاتی و توسعه پایدار امور نمایشگاهی در حوزه های داخلی و خارجی خواند و گفت: در سال جاری در کنار اور تبلیغات و نمایشگاه ها ، ستاد برگزاری ۹ همایش بزرگداشت و نکوداشت مفاخر ایران از جمله فردوسی ، رودکی ، شیخ بهایی ، سید جمال الدین اسدآبادی ، پروین اعتصامی ، سنایی غزنوی ، امام محمد غزالی ، ابن سینا و رشیدالدین فضل الله همدانی را در دستور کار قرار داده که در گام نخست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میزبان برگزاری همایش رودکی در تاریخ ۱۳ آذرماه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه به رغم نوسان های اقتصادی ، روند رشد در صنایع توریسم و سفر همچنان ادامه دارد ، تبلیغات را رکن اصلی توسعه گردشگری خواند و گفت: آمارهای رسمی ورودی گردشگران به ایران در سال ۸۴ ، بالغ بر ۱۱۶۰۶۹۹ میلیون ، در سال ۸۵ ، ۱۸۱۶۹۰۰ میلیون و سال گذشته ۲۱۷۱۶۹۹ میلیون گردشگر بوده که بخش اعظمی از دلایل این افزایش ۱۰۰ درصدی به دلیل تبلیغات مدرن گردشگری ، حضور ایران در نمایشگاه های بزرگ گردشگری و قرار گرفتن نام کشورمان در سبد جهانی توریسم بوده است.

اشتراک گذاری

۲ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.