“ایران، یک بانو” در لهستان

Poster

دومین نمایشگاه انفرادی عکس امیر صادقی با عنوان “ایران، یک بانو” ( Iran is a Woman ) از روز شنبه ۲۹ شهریور ۹۳ مصادف با ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۴ به میزبانی گالری New Horizons Cinema  در شهر وروتسلاف در کشور لهستان افتتاح میشود.

در این نمایشگاه ۴۰ عکس مستند رنگی از جامعه امروز زنان ایران در ابعاد ۹۰x60 و ۱۰۰x70  به نمایش در می آید.

کشور ایران به دلیل پیشینه تاریخی و موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، در تمام برهه های زمانی که به صورت مکتوب ثبت شده است ، مورد توجه سایر کشورها و مردم آن ها بوده است. مردم ایران و فرهنگ این سرزمین هم همواره مورد توجه و مطالعه سایر ملل قرار داشته است.

در سالیان اخیر و به خصوص پس از انقلاب اسلامی، این توجه تا حدودی تحت تاثیر تبلیغات منفی و خصومت گرایانه ی کشورهای غربی و به خصوص آمریکا قرار داشته است، تا جایی که تا سالها پس از جنگ ایران و عراق کمتر توریست خارجی به خود جرئت سفر به ایران را میداد. با ثبات سیاسی و اقتصادی ایران و با ورود اینترنت به کشور، همزمان با افزایش ملایم ورود توریست به ایران، تصاویر جدیدی از ایران قرن ۲۱ به جهانیان ارائه شد و نگرش غلط آنها را که تحت تاثیر تبلیغات غرب بود نسبت به ایران تغییر داد. این تغییر نگرش نسبت به وضعیت زنان ایرانی با توجه به تبلیغات همزمان رسانه های غرب با بی اعتمادی صورت میگیرد و بسیاری از مردم اروپا و آمریکا هنوز فکر میکنند زنان و دختران ایرانی در خانه های خود محبوس هستند.

با توجه به انتخاب شهر وروتسلاف لهستان به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۶، در این نمایشگاه سعی کرده ام تصویر جدید و متفاوتی از زندگی و فعالیت زنان و دختران ایرانی را در زمینه های کار و تحصیل، مذهب و ورزش و زندگی روزمره با رویکرد تاثیر مدرنیته به نمایش بگذارم.

امیر صادقی متولد ۱۳۶۵ در تهران و خودآموخته ی عکاسی میباشد که در ۸ سال فعالیت حرفه ای عکاسی برای  روزنامه ها و مجلات مختلف داخلی و خارجی عکاسی کرده و عکسهای او روی جلد چند کتاب در اروپا و آمریکا چاپ شده است.

او همچنین عکاسی ۵ فیلم مستند،  یک کتاب آشپزی و شرکت در چند کتاب عکس گروهی، برگزیده شدن در چندین جشنواره عکس داخلی و خارجی را نیز در کارنامه خود دارد.

نخستین نمایشگاه انفرادی امیر صادقی فوریه ۲۰۱۱ در گالری La Box  مدرسه هنر شهر بورژ فرانسه و با موضوع ایران مدرن برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.