اپلیکیشن جدید Google برای اسکن عکس ها

۵۲۳۵۵۳-google-photoscan-top
طلا طاهرنیا / دوربین.نت : PhotoScan؛ اپلیکیشن جدید Google که اسکن کردن عکس ها را فوق العاده ساده تر کرده است.
با وجود اینکه روش های مختلفی برای اسکن کردن عکس‌های چاپ شده وجود دارد اما برای داشتن نتیجه خوب باید از روش های زمان‌بر و پیچیده استفاده کرد یا با استفاده از روش‌های سریع و ساده به کیفیت پایین خروجی قانع شد. اما اپلیکشن جدید Google با نام PhotoScan با به کارگیری عکاسی محاسباتی، خروجی با کیفیت خوب و مناسب را  در زمان کمی ارائه می‌دهد.
PhotoScan به صوت رایگان از GooglePlay  و  Appstore قابل دریافت است. برای استفاده از این اپلیکیشن کاربر باید عکس را بر روی سطح صافی قرار داده و پس از تعیین شدن نقطه مرجع، گوشی خود را طبق راهنمایی‌های اپلیکیشن حرکت دهد تا اطلاعات بیشتری از عکس به خصوص در نقاطی که درخشندگی بالایی دارد،  به ثبت برسد.
پس از اینکه تمامی قسمت های عکس با موفقیت توسط دوربین گوشی تحت پوشش قرار گرفت، اپلیکیشن پردازش معجزه وار خود را انجام داده و عکس اسکن شده‌ را بدون درخشندگی و انعکاس‌های مزاحم ارائه می‌دهد. تصاویر اسکن شده را می‌توان در گالری عکس گوشی و یا کلود ذخیره کرد. بدین ترتیب در کمتر از یک دقیقه نسخه دیجیتال عکس را با دسترسی ساده‌تر و قابلیت به اشترک گذاری خواهید داشت.
اپلیکیشن بدین صورت عمل می‌کند که ابتدا عکس را آنالیز کرده و نقاط مرجع را شناسایی می‌نماید. بدین ترتیب قادر خواهد بود نسخه‌های متعددی از یک عکس یکسان را ادغام کرده و پس از مقایسه جزئیات در حد پیکسل، ترکیبی را که کمترین درخشندگی دارد را انتخاب نماید. این اپلیکیشن تکنولوژی جدیدی را به کار گرفته است که Google  و MIT برای از بین بردن موانع و انعکاس‌های ناخواسته در هنگام اسکن عکس، در حال توسعه دادن هستند.

photoscan

اپلیکیشن به صورت اتوماتیک عکس‌ها را کراپ و تراز کرده و می‌چرخاند. اما کاربر نیز قادر به انجام چنین تنظیماتی است. PhotoScan  از فلاش دوربین برای روشن‌سازی تصویر بهره می‌گیرد اما در صورت استفاده از منابع نوری بهتری می‌توان عکسی با کیفیت بالاتری داشت. عکس‌های اسکن شده برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب بوده ولی برای داشتن خروجی با رزولوشن و کیفیت بالاتر باید از روش‌های پیچیده‌تر استفاده کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.