افتتاح دومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری

نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری عصر روز شنبه ۸ خردادماه با حضور هنرمندان و مسولان فرهنگی کشور در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.
به گزارش ستاد خبری به نقل از «مجتبی آقایی» دبیر اجرایی و عضو هیات داوران جشنواره، در این نمایشگاه تعداد ۱۱۸ اثر از ۵۹ هنرمند، شامل ۶۹ اثر از ۳۵ عکاس در بخش اصلی ( زنان و زندگی شهری) و ۴۹ اثر از ۲۴ عکاس در بخش ویژه ( آثار بانوان عکاس) به نمایش درآمده است که این آثار طی ۲ روز کار فشرده و چندین مرحله بررسی موشکافانه هیات داوران متشکل از ” اسعد نقشبندی” ، ” سیف ا.. صمدیان” ، “مجتبی آقایی” ، ” مژگان طریقی” و ” حمیده ذوالفقاری”  از میان تعداد ۵۱۴۱ اثر ارسالی از ۵۰۷ عکاس از سراسر کشور به دبیرخانه مرکزی و دبیرخانه های مستقر در اداره کل امور بانوان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ،انتخاب شده اند.»
وی در خصوص اختصاص بخش ویژه بانوان نیز اظهار داشت:« ابتکار اختصاص بخش ویژه بانوان هنرمند عکاس، از یک سو امکان ارائه آثار این هنرمندان را به صورت مستقل فراهم ساخته و از سوی دیگر زمینه ساز حضور موثرتر بانوان عکاس در تداوم و استمرار این جشنواره بوده است. که موید این امر حضور تعداد ۲۹۹۲ اثر از ۳۱۲ بانوی عکاس در این جشنواره است.»
دبیر اجرایی این جشنواره در پایان خاطرنشان کرد:« به هر یک از آثار پذیرفته شده در بخش نمایشگاه مبلغ یک میلیون ریال حق التالیف پرداخت خواهد شد و تمامی عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته است، علاوه بر گواهی شرکت، کتاب نفیس جشنواره را نیز دریافت می کنند.»
نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری تا ۱۳ خرداد ماه  همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در نگارخانه های ممیز، میرمیران و نامی خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.
همچنین مراسم معرفی برگزیدگان نهایی و اهدای جوایز این جشنواره نیز ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه همزمان با شب میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسوولان فرهنگی ، هیات داوران و هنرمندان در سالن بتهون خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی – بعد از ایرانشهر – خیابان شهید موسوی شمالی – باغ هنر برگزار می شود.

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

  1. mona

    بد بود نمایشگاه
    میگن عکاسی از زنان در کلانشهر تهران بعد اولین دومین عکس دست راست گالری ممیز از یه دهات است .
    امسال هم که خداتا عکس از مریم مجد بود
    یه دیوار کامل و مصطفی حقگو نگار خانه نامی (طبقه دوم )و… انتخاب عکسهای جشنواره فیلم و عکس دانشجویی ۱۰۰۰۰ با بهتر از این نمایشگاه بود …

    الحمدالله….
    من که دیگه کار نمیدم …
    شما چطور؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.