اطلاعیه شماره یک، نهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت

در دومین هفته دی ماه سال ۹۳ تکلیف نهمین جشنواره عکس خبری دوربین . نت مشخص می شود . جشنواره ای که قرار بود از تاریخ ۲۶ مهر ماه الی ۲ آبان ماه ۹۳ برگزار شود ، با مشکلاتی روبرو شد که باعث شد این جشنواره مانند سال های قبل آبان ماه برگزار نشود.

در شهریور ماه ۹۳ اولین جلسه برگزاری جشنواره در موزه صبا بین محمد فرنود و مدیر موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد و مقرر شد نهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شود . جلسه بعدی بین دبیر جشنواره و مدیر موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد و برگزاری نهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت در موسسه فرهنگی و هنری صبا نهایی شد و طبق برنامه جشنواره ۲۶ مهر ماه الی ۲ آبان ماه ۹۳ برگزار شود. بعد از جلسه نامه نگاری مربوطه جهت هماهنگی های نهایی همچون روزها و ساعات و ریز برنامه جشنواره صورت گرفت . اما متاسفانه تنها یک هفته مانده به شروع جشنواره در هنگام تنظیم و امضا قرارداد ، موسسه صبا زمان تعطیلی موسسه را ساعت ۱۸ اعلام نمود و با توجه به برنامه ریزی از پیش تعیین شده دبیرخانه مبنی بر برگزاری جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۲۱، برگزاری جشنواره در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

با توجه به شرایط پیش آمده دبیرخانه جشنواره تصمیم به جایگیزن نمودن مجموعه ای دیگر به جای موسسه صبا در نزدیکترین زمان ممکن گرفت. در برنامه ریزی مجدد تصمیم بر آن شد که نهمین جشنواره عکس خبری دوربین . نت در همان تاریخ در مرکز هنر پژوهی نقش جهان برگزار گردد. در جلسه دبیر جشنواره با مدیریت مرکز هنر پژوهی نقش جهان از طرف مجموعه با توجه به برگزاری موفق جشنواره هشتم در آن مجموعه با جشنواره نهم مواففت شد.قول هایی داده شد. فقط در تاریخ یاد شده سالن های مرکز هنرپژوهی به دلیل برگزاری نمایشگاه پر بود که از طرف نقش جهان تاریخ تاریخ ۱۹ الی ۲۴ آبان ماه به دبیرخانه پیشنهاد شد که مورد موافقت دبیرخانه جشنواره قرار گرفت.

نامه نگاری های نهایی صورت گرفت ولی متاسفانه این بار هم تنها یک هفته مانده به شروع جشنواره ، مدیریت مرکز هنر پژوهی نقش جهان بدون ذکر هیچ گونه دلیلی با برگزاری جشنواره مخالفت نمود . این مخالفت به حدی غافلگیرانه و بی منطق بود که باعث تعجب و پیگیری های مکرر دبیرخانه برای پیدا کردن دلیل آن شد که در نهایت بی نتیجه ماند .

پس از گذشتن از این مشکلات دبیرخانه جشنواره تصمیم گرفت تا برگزاری جشنواره را به بعد از ایام سوگواری ماه محرم و صفر موکول نماید .

با پایان یافتن ماه صفر دبیرخانه جشنواره تصمیم گرفت در دومین هفته دی ماه سال ۹۳ توافقات اولیه ای با مجموعه ای جدید صورت گرفت . دبیرخانه جشنواره طی اطلاعیه ای زمان و مکان برگزاری نمایشگاه عکس و نهمین جشنواره عکس خبری ایران را اعلام خواهد نمود .

poster-9-small

۱ یک نظر

  1. سعید فداییان

    متاسفانه همیشه از این دست جشواره های “مردم نهاد” با مشکلات و سنگ اندازی هایی روبرو هستند و متاسفانه مسئولان فرهنگی امر بیشتر به درآمد فکر میکنند تا فرهنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.