اختتامیه مسابقه دووونات از سرو تا رسانه

الهام صالح/ دوربین.نت: مکان مراسم سومین و چهارمین اختتامیه مسابقه دونات دوربین.نت، به دلیل مسائل پیش بینی نشده مانند تغییر مدیریت های روابط عمومی های مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از فرهنگسرای سرو به فرهنگسرای رسانه تغییر یافت و این مراسم چهارشنبه ۱۸ اسفند در این مرکز برگزار شد.


شرح عکس : در نبود آقای معدنی و ملکی به صورت تلفنی این دو عزیز به میهمانان خوش آمد گفتند.

مولتی مدیای استقبال از بهار
«در راه حقیقت کشته شد.» این نخستین جمله اولین کلیپی بود که در مراسم به نمایش درآمد؛ جمله ای که برای آن ها که در اختتامیه پنجمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت و دومین مسابقه عکس دونات حضور داشتند، آشنا بود. این کلیپ به زندگی «کاوه گلستان» اختصاص داشت، عکاسی که هر قدر هم از او گفته شود، باز اندک است. کلمات نمی توانند تصویرگر او باشند و تصاویر هم از نشان دادن آنچه او بود، قاصرند. مولتی مدیاها، فیلم ها و انیمیشن ها، بخش اعظم این مراسم را تشکیل دادند. نخستین مولتی مدیا هم به موضوع بهار اختصاص داشت. تصاویری از کارت پستال ها، سفره هفت سین، تخم مرغ های رنگی، ماهی های گلی داخل آب، یا تنگ بلور، تصاویر این مولتی مدیا را تشکیل داد، صدا هم بود؛ صدای خواننده ای که می خواند:«من سیب شیرین دارم.» این مولتی مدیا، توسط «حمزه محمدحسینی» ساخته شده و در کنار آن عکس هایی از طبیعت به نمایش درآمد.


شرح عکس : میثم ابراهیمی از اعضای دووونات مشغول خواندن نفر سوم مسابقه

شمس العماره از نگاه دوربین
مولتی مدیای «دونات» و فیلم کوتاه دونات هم با موضوع شهرک اجتماعی دوربین.هم در مراسم اختتامیه نمایش داده شد، اما مولتی مدیای دیگری هم بود؛ «نرسیدیم به سنگان» با موضوع سفر به سنگان که تصاویر از این سفر را شامل شد.
فیلم کوتاه توچال هم برف بازی ها، زمین خوردن ها و عکاسی از طبیعت توچال را دربرگرفت.
عکاسی گروهی اعضای نخستین آژانس عکس خبری ایران از عمارت شمس العماره در کاخ گلستان، موضوع یکی دیگر از فیلم های به نمایش درآمده در اختتامیه دونات بود.
نخستین جشنواره فرهنگی هنری شمس العماره،  با تاکید بر بنای «شمس‌العماره»، از ۱۰ تا ۳۰ دی در رشته های مختلف هنری برگزار شد و اعضای دوربین.نت از این عمارت عکاسی کردند. به این ترتیب شمس العماره دو بار به تصویر کشیده شد؛ یک بار در قالب عکس ها و بار دیگر در قالب فیلم.


شرح عکس : بررسی سه عکس برتر مسابقه برف دووونات

برف و بالکن ها از نگاه عکاسان

بالکن های فضای شهری با تصاویر شلوغ و درهم، بالکن های ساختمان های مدرن شهری و بالکن های زیبای فضای روستایی، در قاب تصویر قرار گرفت. «بالکن»، این موضوع سومین مسابقه عکس دونات بود. ۳۱ عکاس با ۹۶ قطعه عکس در این مسابقه شرکت کردند و ۲۵ عکس به بخش نمایشگاه راه یافت.
«امیرحسین ملکی» در مسابقه «بالکن»، رتبه نخست را به دست آورد و «فائزه تقوا» به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد. این بخش، نفر دوم و سوم نداشت.
«برف» هم موضوع چهارمین مسابقه عکس دونات را تشکیل می داد که اختتامیه آن نیز به صورت همزمان با مسابقه سوم برگزار شد. ۳۳ عکاس با ۱۲۲ قطعه عکس در این مسابقه شرکت کردند و ۳۲ عکس به بخش نمایشگاه راه یافت.
در مسابقه برف، «امید وهاب زاده»، رتبه های اول و سوم را به دست آورد و «امیر عنایتی» نیز دوم شد. «آرش حمیدی»، داوری این مسابقات را برعهده داشت.
مراسم اختتامیه سومین و چهارمین مسابقه عکس دونات دوربین.نت، به رسم برنامه های تلویزیونی با برقراری ارتباط تلفنی با یکی از اعضای هیات مدیریه نخستین آژانس عکس خبری ایران و خیر مقدم او به حاضران در مراسم آغاز شد و با ارتباط تلفنی دیگری با یکی دیگر از اعضای هیات مدیره که نتوانسته بود در مراسم حضور یابد، به پایان رسید.
این مراسم، ۱۸ اسفند در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.


شرح عکس : امید وهاب زاده نفر اول مسابقه برف دووونات

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.