حدیث عشق؛ روایت تصویری حج

الهام صالح/ دوربین.نت: قرار است سفر کنیم. در این سفر در سریع ترین زمان ممکن به مقصد می رسیم. اگر هدف از  سفر، دیدن مناظر باشد، این بار خیلی سریع می توانیم مناظر را ببینیم. «حدیث عشق»، این امکان را به وجود می آورد که دلمان را به سفر بفرستیم، به مکانی که خیلی ها مشتاق رسیدن به آن هستند و برخی هم آن را تجربه کرده اند.

در «حدیث عشق»، مکان ها اغلب ثابت است، فقط زاویه دید عکاسان تفاوت دارد. یک نفر، موضوعات را از بالا دیده، از مکانی که موضوعات، کوچک شده اند. در نگاه اول، نمی توان اتوبوس ها را تشخیص داد برای فهمیدن این که چیستند باید کمی دقت کرد. اتوبوس ها حامل مسافرانی هستند که «حسن سربخشیان» تصمیم گرفته آن ها را از بالا ببیند. «وحید سالمی» هم در عکس هایش همین زاویه را انتخاب کرده. او مسافرها را از بالا دیده، از نقطه ای آنقدر بالا که آن ها در حد نقطه هایی کوچک دیده می شوند. و مگر همین طور نیست؟ مسافران در این سفر، کوچک اند، نقطه هایی بسیار کوچک که قرار است در مقابل معشوق زانو بزنند. یک نفر خانه خدا را با افرادی که به دور آن طواف می کنند به ثبت رسانده و دیگری، ترجیح داده، کعبه را از داخل یک هشت ضلعی عکاسی کند.

«حدیث عشق»، مجموعه ای از تصاویری است که گروهی از عکاسان در سفر به مکه و مدینه، آن ها را ثبت کرده اند.

محمدصادق حیدری، حسین اسماعیلی، سیداحسان باقری، رسول اولیازاده، احمد معینی جم، علی اصغر داوودآبادی، کمال الدین شاهرخ، عباس حاجی پور، ظهیر، رجب علی قهرمانی، وحید سالمی، محسن سلیمانی، امیرعلی جوادیان، داوود جلیل نژاد، داوود عامری، حسین اسماعیلی، بابک کسمایی، منوچهر یگانه دوست، مجید دوخته چی زاده، مهرزاد ارشدی، محمود ظهیرالدینی، صمد قاسمی، اسدا… بقائی و حسن سربخشیان، عکاسانی هستند که عکس هایشان از سفر حج در این کتاب منتشر شده است.

«حدیث عشق»، اما فقط تصویر نیست. کلمات هم به یاری آمده اند تا حس و حال حضور در این مناظر را به مخاطب منتقل کنند.

حدیث عشق/ عکس ها: خانه عکاسان ایران/ مطالب و انتخاب شعرها: اسدا… بقائی/ انتشارات سوره مهر

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.