“نگارخانه اِیوان” ، میزبان هشتمین نمایشگاه عکس کوچک ترین مدرسه دنیا

نمایشگاه عکس مدرسه کالو “کوچک ترین مدرسه دنیا ” از تاریخ بیستم  تا سی تیرماه در “نگارخانه اِیوان” برپاخواهد بود.

در این نمایشگاه۳۰ عکس از فعالیتها و نحوه تاسیس این مدرسه که در منطقه بردخون شهرستان دیر استان بوشهر واقع گردیده در ابعاد ۷۰*۵۰ در معرض دید عموم قرار می گیرد.

نمایش فیلم از انعکاس های جهانی و بین المللی فعالیت های این مدرسه ، نمایش و فروش کتاب قصه ی کوچکترین مدرسه دنیا به نویسندگی عبدالمحمد شعرانی معلم مدرسه و نمایش نامه هایی که از نقاط مختلف دنیا به مدرسه کالو ارسال شده است از جمله بخش های جنبی نمایشگاه عکس مذکور می باشد.

این نمایشگاه قبلا در شیراز ، کرمان ،اصفهان و سه سال پیاپی در ایام نوروز در روستای کالو برگزار شده، ساعت بازدید از این نمایشگاه ۹ الی ۱۲ صبح و ۱۵ الی ۱۹ خواهد بود . نگارخانه اِیوان در خیابان آفریقا، نرسیده به چهار راه جهان کودک، کوچه کمان، پلاک ۲۵، انتشارات علمی فرهنگی طبقه همکف واقع شده است. افتتاحیه نمایشگاه دوشنبه بیستم تیرماه ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

معلم مدرسه کالو  در همان روزهای اولیه سرباز معلمی اش اتفاقات مدرسه کوچک اش که بیشتر از ۴ دانش آموز نداشت در وبلاگ شخصی اش به نام “دیّر تش باد” نوشت و همین اتفاقات و نوشته‌های وبلاگی او موجب گزارش تلویزیونی از این مدرسه شد و همین گزارش که در خبر ۲۰:۳۰ که یکی از پرمخاطب ترین بخش‌های خبری تلویزیون ایران پخش شد باعث شد این مدرسه به شهرت برسد.

عبدالمحمد شعرانی جوان ۲۱ ساله با تلاش خود توانست نظر خیر مدرسه سازی برای ساخت مدرسه در این روستا جلب کند (کار ساخت مدرسه این روستا به اتمام رسیده) جاده روستای کالو آسفالت شود  و با نگاه وِیژه مسئولین این روستا به نعمت آب، برق و تلفن مجهز بشود. این مدرسه در سال جدید با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (پارس جنوبی ) دارای یک کتابخانه روستایی شده و گسترش بیشتری یافته است.

غریب زاده کارگردان مطرح بوشهری مستندی از این مدرسه با عنوان «مدرسه کوچک ، آرزوهای بزرگ» ساخته است که در جشنواره بین المللی سینما حقیقت تهران به عنوان فیلم برگزیده بخش علمی و فن آوری جشنواره انتخاب شد. عبدالمحمد شعرانی کتاب خاطراتش را در پاییز سال گذشته با عنوان کتاب قصه ی کوچک ترین مدرسه دنیا به چاپ رسانید . استقبال از این کتاب به حدی بوده است که تنها پس از مدت کوتاهی این کتاب به چاپ ششم رسیده است،

شعرانی در سال ۸۶ به عنوان قهرمان اجتماعی سال ایران ،در سال ۸۷ به عنوان سربلند ترین چهره سال و در سال ۸۹ نشان برتر جوان ایران زمین را دریافت کرد  و به عنوان دومین وبلاگ نویس برتر دنیا در سال ۲۰۰۸ میلادی از نگاه دویچه وله آلمان انتخاب شده‌است. وی در سال ۹۰ به عنوان معلم نمونه جوان استان بوشهر انتخاب شد.  رادیو کالو که حاوی پست های صوتی وبلاگ دیر تش باد است توانست در مسابقه سال ۲۰۱۰ دویچه وله به عنوان برترین پادکست(رادیو اینترنتی) دنیا از نگاه کاربران انتخاب شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.