گزارش کارگاه بهروز مهری

بهروز مهری
مطبوعات ایران متحول می‌شوند

بهروز مهری یکی از عکاسان برجسته کشورمان دیروز در سالن فرهنگسرای رسانه کارگاه آموزشی عکاسی ورزشی در میادین بین المللی را برگزار کرد که طبق روال روزهای گذشته با استقبال بی نظیری روبرو شد.
به گزارش ستاد خبری چهارمین جشنواره دوربین.نت بهروز  مهری در ابتدای این کارگاه به ساختار آژانس های  خبری که به دو رکن خبرگزاری ها و آژانس  های عکس تقسیم می شود اشاره  کرد و گفت: خوشبختانه در حال  حاضر سرعت کار و ارسال عکس در خبر گزاری ها نسبت به سال های  گذشته تغییرات زیادی کرده است.و  با آمدن دوربین دیجیتال سرعت و کیفیت  عکس های ارسالی به خبرگزاری بهتر شده است.مهری در ادامه  گفت:یکی از تفاوت های خبر گزاری  ها با آژانس های عکس در این است  که بیشتر عکس های خبرگزاری ها در روزنامه ها کار میشود وبنابراین  خبر گزاری ها به شکل مستقیم فروش عکس ندارند. اما آژانس های عکس بر حسب کار شدن عکس در مجله های مختلف به نسبت فروش خوبی از عکس دارند.مهری در ادامه  افزود:با زیاد  شدن خبرگزاری های  مختلف تعداد عکاسان نیز اضافه  شده است و به طبع عکاسانی  که به یک برنامه خاص دعوت می شوند گاهی باعث اختلال در برنامه می شود.
بنابراین مدت ۷-۸ سالی است که سیستمی به نام (پول) در بین عکاسان در خبرگزاری های خارجی  مرسوم شده است.(پول) به معنی روی  هم گذاشتن است و تعریف آن در عکاسی  به این معنا است که در برنامه های  حساس و مهمی که معمولا تعداد عکاسان در ان برنامه زیاد است یک توافقی بین خبر گزاری ها صورت می گیرد که چند عکاس از خبر گزاری های مختلف به یک برنامه خاص بروند و ملزم هستند که عکس های خود را به سایر خبر گزاری هایی که در آن مراسم نبوده اند بدهند و این شیوه ای است که باعث می شود در خبر گزاری ها کار با سرعت بهتری پیش برود.مهری در ادامه  اضافه کرد: طبیعتا طی سالهای آینده  چاپ روزنامه را به شکل امروزی نخواهیم  داشت و تمام روزنامه ها از طریق وب سایت هایشان اطلاع رسانی خواهند کرد.اضافه  شدن بخش مالتی مدیا به خبر گزاری  ها و روزنامه ها تحول عظیمی را در مطبوعات ایران در سالهای اینده  به وجود خواهد اورد.
بهروز مهری در ادامه  به تفاوت عکاسی در میادین ورزشی  مثل المپیک و جام جهانی اشاره  کرد وگفت: در المپیک به لحاظ اینکه در یک شهر انجام می شود  کار را برای عکاس راحت تر می کند .اما  در جام جهانی سفر به شهر های  مختلف نیازمند برنامه ریزی بیشتری خواهد داشت. در خبر گزاری های خارجی برای عکاسی ورزشی معمولا برای هر تیم یک عکاس انتخاب می کنند و آنها وظیفه گرفتن عکس های گروهی تیم ها را دارند. آنها  وظیفه دارند که ازوضعیت استادیوم قبل از شروع بازی و ورود مردم به ورزشگاه و.. عکس بگیرند و تا تمام نشدن نیمه نمی توانند صندلی مخصوص به خود را ترک کنند.
وی در ادامه افزود: تعداد عکاسان در مسابقات مختلف متفاوت است. مثل  شنا و دو میدانی که عکاسان بیشتری برای گرفتن عکس فرستاده می شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.