مقام اول مسابقه ICOMOS 2017 از مسجد نصیرالملک شیراز

عکس رامین رحمانی نژاد از مسجد نصیرالملک شیراز، در مسابقه ی بین المللی ICOMOS 2017 مقام اول را کسب کرد.
رامین رحمانی نژاد، عکاس شیرازی و عضو هیات مدیره انجمن عکس شیراز است و حدود ۷ سال پیش عکاسی را به صورت خود آموز شروع کرد. پیش از این مجموعه “مسجد رنگها” ( مجموعه عکسی از مسجد نصیرالملک شیراز) را منتشر کرده است.
عکس برگزیده توسط ICOMOS عکسی از حیاط مسجد نصیرالملک شیراز است که در مجموعه “مسجد رنگها” به نمایش گذاشته نشده بود.
ICOMOS ایکوموس شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها ی تاریخی سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث فرهنگی در سراسر جهان است. در پی‌آمد منشور ونیز در سال ۱۹۶۴، ایکوموس در سال ۱۹۶۵ در ورشو پایه‌گذاری شد تا مشاوری جهت یونسکو در رابطه با میراث‌های جهانی باشد.
ایدهٔ تشکیل ایکوموس به کنفرانس آتن در رابطه با مرمت بناهای تاریخی در سال ۱۹۳۱ که از سوی دفتر بین‌المللی موزه‌ها تشکیل شده‌بود، باز می‌گردد. منشور آتن سال ۱۹۳۱ خط مشی میراث بین‌المللی را عرضه نمود. در سال ۱۹۶۴، در دومین همایش معماران و متخصصین بناهای تاریخی، در شهر ونیز ۱۳ قطعنامه به تصویب رسید. اولین قطعنامه، تکوین کنندهٔ منشور بین‌المللی حفاظت و مرمت بناها و محوطه‌های تاریخی که با عنوان منشور ونیز بهتر شناخته شده‌است شد. قطعنامهٔ دومی که ازسوی یونسکو پیش‌کشیده شد، ایکوموس را برای اجرای این منشور بنا نهاد.
ایکوموس در حال حاضر دارای بیش از ۷۵۰۰ عضو است. جز موارد اندک، هر عضو آن باید در زمینهٔ نگهداری کارشاس در یکی از رشته‌های معماری مناظر طبیعی، معماری، باستان شناسی، برنامه‌ریزی شهری، مهندسی، متولی میراث فرهنگی، مورخ هنر یا بایگان باشد. مقر بین‌المللی آن در پاریس است.
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.