حمید فروتن‌:عکاسی خبری در ایران دچار رکود شده است

عکاسی خبری در ایران طی چند سال اخیر راکد شده و دیگر رقابت و خلاقیت بین این قشر از هنرمندان معنای واقعی خود را از دست داده است.
به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره دوربین دات نت، حمید فروتن عکاس خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) با بیان این مطلب گفت: با شکل گیری خبرگزاری ایسنا به عنوان یک خبرگزاری غیردولتی، تحول بزرگی در عکاسی خبری ایجاد شد که متاسفانه این روند ادامه پیدا نکرد و امروز شاهد رکود در عکاسی خبری هستیم.
وی افزود: متاسفانه به دلیل برخی اعمال و مدیریت‌های نادرست، عکس های خوب امکان و اجازه چاپ پیدا نمی کنند و همین موضوع موجب شده  که دیگر عکاسان انگیزه‌ای برای گرفتن عکس خوب و خلاقانه نداشته باشند.
فروتن که فعالیت کاری خود را از سال ۱۳۷۸ با خبرگزاری ایسنا شروع کرده است، اظهار داشت: تا زمانیکه رسانه‌های کشور به نوعی وابستگی دولتی داشته باشند شاهد این رکود حداقل در حوزه تخصصی عکاسی خبری خواهیم بود.
راهکار برای بهتر شدن وضع موجود  فرهنگ سازی و تبلیغات در سطحی گسترده به ویژه از طریق رسانه ملی است  تا از این طریق فرهنگ تصویری به جایگاه واقعی خود در میان عامه مردم برسد.
به گفته عکاس خبرگزاری ایسنا، در عکاسی خبری تجربه و تحصیلات مکمل یکدیگر است و نمی توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد، چرا که عکاسان خبری با داشتن این دو فاکتور می توانند به موفقیت های بزرگی در سطح ملی و حتی بین المللی برسند.
وی درباره تاثیر برگزاری جشنواره ای مانند جشنواره دوربین دات نت در ایجاد انگیزه میان عکاسان خبری گفت: همواره باید از برگزاری اینگونه جشنواره های خودجوش استقبال کرد. همچنین لازم است برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره اطلاع رسانی گسترده‌تری صورت بگیرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.