“پس از شنگن ” مجموعه ای از ایوانگلیستا

مجموعه  “پس از شنگن ” نقاط عبوری مرز کشورهای اتحادیه اروپا که رها شده اند را نشان می دهد . در سال ۱۹۸۵ کشور های آلمان ، فرانسه ، هلند ، بلژیک و لوکزامبورگ معاهده ای را امضا کردند که طی آن کنترل عبور و مرور بین مرزهای کشور های امضا کننده برداشته شد و افراد به صورت آزادانه بین کشور ها تردد می کردند . این معاهده  “شنگن ” نامیده شد .
در سال ۱۹۹۵ این پیمان گسترش پیدا کرد و تمامی کشور های عضو اتحادیه اروپا ( و بعضی از کشور های غیر عضو ) به این معاهده پیوستن .

مکان هایی که قبلا مناطق بین مرز های را مشخص می کردند رها شدند . این مکان ها خالی از حضور مردم شدند و دیگر متقاضیان عبور از مرز ها  در کنار این بنا ها دیده نشدند . فقط علائم و تابلو ها ، فلش ها و موانع باقی ماندند . در گذشته این مناطق مرزی ، ساختمان ها و بناها نشان دهنده قدرت کشور ها بودند .
بسیاری از مناطق مرزی به آرامی ناپدید شدند ، برخی از آنان بازسازی شدند و تغییر کاربری دادند ، برخی دیگر توسط اوباش تخریب شدند و برخی دیگر نیز به دلیل عدم تعمیر  نگهداری از بین رفته اند . در اروپای نسبتا جدید و امروزی دیگر نمونه های کمی از این مناطق مرزی به چشم می خورد .

——-
ایگناسیو ایوانگلیستا(Ignacio Evangelista) در والنسیا ، اسپانیا متولد شده است . او در رشته روانشناسی تحصیل کرده است و در آثار خود سعی می کند رابطه های متناقض را به تصویر بکشد . به طور مثال طبیعی و مصنوعی ، جاندار و بی جان .
ایوانگلیستا  در سال ۲۰۱۴ برای مجموعه ” پس از شنگن ” برنده جایزه گرنت توسعه( Awarded the Project Development Grant) در آمریکا شده است .

برای دیدن تصاویر در سایز بزرگتر ، بر روی آن ها کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.