فراخوان دومین جشنواره زنان و زندگی شهری

هوالمصور
اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در پی برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره سراسری عکس “زنان و زندگی شهری” که در آذر ماه سال ۱۳۸۷ برگزار شد، در نظر دارد که به مناسبت سالروز میلاد مبارک دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و سلاله دلاورایشان حضرت امام خمینی(ره)، دومین دوره این جشنواره را خرداد ماه سال ۱۳۸۹ برگزار نماید.
این جشنواره با هدف مستند سازی حضور اثر بخش بانوان در عرصه های گوناگون اجتماعی کلان شهر تهران و همچنین تشویق و حمایت از آفرینشهای هنری بانوان عکاس و سایر هنرمندانی که ذوق، تجربه و هنر خود را مصروف ثبت این لحظه ها ساخته اند،  برگزار می شود. ستاد برگزاری از عموم علاقه مندان و هنرمندان عکاس دعوت می کند که با ارسال آثار در این رخداد مهم فرهنگی شرکت نمایند .

گاه شمار جشنواره:
آخرین مهلت دریافت آثار: یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹
انتخاب و داوری آثار: هفته چهارم اردیبهشت ۱۳۸۹
اطلاع رسانی به شرکت کننده گان: هفته چهارم اردیبهشت ۱۳۸۹
معرفی آثار برتر و اعطای جوایز:‌ پنج شنبه ۱۳ خرداد ، همزمان با مراسم اختتاحیه
مکان برگزاری: خانه هنرمندان ایران، گالری های ممیز، میرمیران و نامی

موضوع و بخش های جشنواره:
دومین جشنواره سراسری عکس زنان و زندگی شهری در ۲ بخش و ۲ موضوع برگزار می شود:

۱٫ بخش اصلی : در این بخش کلیه متقاضیان (اعم از زن یا مرد) می توانند آثار خود را  که در برگیرنده  موضوع ها و مضامین مرتبط با جلوه های مختلف نقش آفرینی و حضور موثر بانوان در زندگی شهری باشد ارسال نمایند. حضور در فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، و به ویژه نقش بانوان در نهاد خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه از جمله موضوع های محوری مورد انتظار است.
۲٫ بخش ویژه: در این بخش صرفا بانوان عکاس می توانند آثار خود را با موضوع آزاد ارسال نمایند.

توضیح: هر چند که موضوع بخش ویژه آزاد است اما ستاد برگزاری آثاری که نمایانگر نگاه ویژه بانوان هنرمند عکاس به جلوه های مختلف زندگی و مسایل شهری باشد را دراولویت قرار می دهد.

تعداد و نوع آثار:   هر متقاضی می تواند حد اکثر در یک بخش از بخش های دوگانه جشنواره شرکت نماید اما محدودیتی از لحاظ تعداد و نوع آثار وجود ندارد. از اینرو هر متقاضی می تواند آثار خود را به صورت دیجیتال یا آنالوگ بر اساس مقررات ذیل ارسال نماید.

شرایط :
۱- شرکت در این جشنواره برای تمامی علاقه مندان (زن و مرد)آزاد است.
۲-آثار دیجیتال یا اسکن شده می بایست با فرمت TIF یا jpg و  با رزولوشن ۳۰۰ دی پی آی در  ابعاد ۳۰ x 40 سانتی متر ارسال شود.
۳- همراه با آثاری که به صورت  CD ارایه می شود،  می بایست یک نسخه پرینت  مطابق با نسخه اصلی ( سیاه و سفید یا رنگی) ارسال شده و پشت هر یک برچسب مربوطه الصاق شود.
۴- برروی هر CD نام و نام خانوادگی و هر عکس را درون CD  به ترتیب نام عکاس + عنوان عکس نامگذاری کنید.
۵- ستاد برگزاری،  ارسال کننده  را صاحب اثر می شناسد.
۶- ترتیب نمایش مجموعه عکسها مشخص گردد.
۷- عکسها نباید به صورت لوله شده و یا با  قاب و پاسپارتو ارسال گردد.
۸-  آثار پذیرفته نشده پس از خاتمه نمایشگاه بازگردانده می شود.
۹- اگر بنا به ضرورت موضوع یا مفهوم، چند عکس در یک کادر ارائه شود(روی یک کاغذ چاپ و یا کنار یکدیگر چسبانده شود) به مثابه یک اثر تلقی می گردد.
۱۰- آثار می بایست کاملا” مستند بوده و از هرگونه دستکاری یا حک و اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می سازد اجتناب شده باشد.
۱۱- همراه با آثار،  جدول تقاضای شرکت به طور کامل تکمیل و ارسال گردد.
۱۲-  برگزار کننده مجاز است که آثار نمایشگاه را تکثیر و در مکانهای مختلف به نمایش در آورد وهمچنین از آنها برای مقاصدانتشاراتی و تبلیغاتی استفاده نماید.
۱۳-  ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال ارسال نامطلوب و آسیبهای ناشی از پست را نمی پذیرد.
۱۴- به آثاری که از کیفیت فنی مطلوب برخوردارنباشد و یا فاقد جدول تقاضای شرکت بوده ویا به صورت ناقص ارسال شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۱۵- ارسال آثار به منزله قبول مقررات جشنواره است .
۱۶- تصمیم گیری در باره مسایل پیش بینی نشده به عهده ستاد برگزاری است .

گروه انتخاب و داوری آثار:
خانمها مژگان طریقی و حمیده ذوالفقاری و آقایان مجتبی آقایی، سیف الله صمدیان و اسعد نقشبندی

جوایز و امتیازات آثار پذیرفته شده :
۱-  از میان آثار رسیده به دبیرخانه، حداکثر۱۲۰ اثر برای نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب می شود.
۲- از میان آثار انتخاب شده ۷ عکاس در بخش اصلی و ۳ عکاس در بخش ویژه ( محموعا۱۰ عکاس برتر) انتخاب شده  و به هر یک ازایشان  علاوه بر لوح افتخار و یادمان نمایشگاه ، معادل مبلغ ۱۰ میلیون ریال(یک میلیون تومان ) جایزه نقدی اهدا می شود .
۳- بابت امتیاز نمایش و چاپ آثار در کتاب و انتشارات مربوط به نمایشگاه ،به  هریک از آثار انتخاب شده مبلغ  ۰۰۰/۰۰۰/۱ ( یک میلیون ) ریال  پرداخت خواهد شد.
۴- به تمامی عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده می شود، گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اعطا خواهد شد.

نشانی: علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره به  نشانی تهران ، خیابان انقلاب اسلامی، بعد از تقاطع فلسطین، نبش خیابان شهید برادران مظفر(خیابان صبای جنوبی)، پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی به شماره تلفن ۰۶۶۹۷۰۹۱ ارسال داشته و یا تحویل دهند .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نشانی اینترنتی www.tehran.ir/ogaw مراجعه نمایید.

فرم ثبت نام

 

به منظور تسهیل در ارسال آثار، شعب دبیرخانه جشنواره مستقر در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به نشانی های مندرج در جدول ذیل آماده دریافت آثار و پاسخگویی به سوال های متقاضیان محترم می باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.