«حسین پرتوی» درگذشت

خالق عکس معروف دیدار همافران با امام خمینی(ره) در جریان انقلاب ۵۷، امروز یکشنبه (۲۸ اردیبهشت) در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

38de4312a4725ee539ec776bd5f54551

 سیاوش پرتوی، فرزند آن مرحوم اعلام کرد: دقایقی پیش حسین پرتوی که مدت‌ها پیش در بستر بیماری بود، درگذشت.

 او افزود: مرحوم حسین پرتوی که سال‌ها از بیماری ALS رنج می‌برد از روز شنبه (۲۷ اردیبهشت) در کما بود و امروز ضربان قلب و تنفس نداشت. اورژانس امروز به منزل آن مرحوم آمد و دستگاه تنفس را قطع کرد.

پیکر مرحوم پرتوی ، روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۹صبح از مقابل خانه هنرمندان تششیع خواهد شد و مراسم ترحیم روز جمعه ۲ خرداد از ساعت ۱۸ تا ۱۹.۳۰ در مسجد نور میدان فاطمی خواهد بود.

حسین پرتوی متولد سال ۱۳۲۱ در اردبیل بود. او پس از گذراندن دوران کودکی به همراه خانواده خود به تهران مهاجرت کرد و پس از گذراندن دوران تحصیل در روزنامه کیهان مشغول به کار شد. در سال ۱۳۳۸ نیز به صورت حرفه‌ای با عکاسی ورزشی کار خود را شروع کرد و طی سال‌های جنگ ایران و عراق به عنوان دبیر سرویس عکس روزنامه‌ کیهان فعال بود.

 او پس از ۳۱ سال کار در روزنامه‌ کیهان در ۲۷ شهریور ۱۳۶۸ بازنشسته شد و به دلیل دوستی و علاقه‌ای که به پروفسور حسابی داشت با قسمت فرهنگی بنیاد حسابی همکاری خود را شروع کرد.

 از جمله آثار این هنرمند می‌توان به عکس مربوط به بسته شدن فرودگاه توسط نظامیان به فرمان بختیار در ۴ بهمن ماه ۱۳۵۷، عکس مربوط به اعدام سران حکومت پهلوی در دبیرستان‌های علوی و رفاه، عکس مربوط به ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و عکس مربوط به بیعت همافران با امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۵۷اشاره کرد.

66399_811

66400_987

 پرتوی همچنین برگزاری چندین نمایشگاه عکس با موضوعات انقلاب و دفاع مقدس، دریافت لوح تقدیر از نخستین جشنواره تخصصی مطبوعات ورزشی در ایران، دریافت لوح و تندیس از دومین همایش تجلیل از فجرآفرینان عاشورایی- بهمن ۱۳۸۵، دریافت لوح و مدال در همایش راویان نور و بزرگداشت عکاسان انقلاب – بهمن ۱۳۸۶ و دریافت تقدیرنامه از فرماندهی نیروی هوایی ارتش در آستانه بیست و نهمین سالروز بیعت همافران با امام خمینی (ره) – بهمن ۱۳۸۶ را در کارنامه‌ هنری خود دارد.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.