اولین نمایشگاه عکس تخصصی سفره‌های ایرانی‌اسلامی

دبیرخانه مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی از برپایی اولین نمایشگاه عکس این مسابقات در خانه هنرمندان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سایت لقمه، اولین نمایشگاه عکس‌های تخصصی سفره‌های ایرانی اسلامی شامل عکس‌های منتخب و برگزیده دومین دوره از مسابقات عکاسی از سفره‌های افطار، سفره‌های حسینی و سفره‌های هفت‌سین از ۵۳ عکاس از نقاط مختلف کشور است که در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران دایر خواهد شد.
این مسابقات به مناسبت ماه مبارک رمضان و ماه‌های محرم و صفر سال ۸۸ و نوروز ۸۹ توسط سایت لقمه و با حمایت مرکز توسعه هنرهای تجسمی، خانه عکاسان ایران، حوزه هنری، سازمان اوقاف و امورخیریه، معاونت اجتماعی شهرداری تهران، موزه عکسخانه شهر، سایت چیلیک، مجتمع چاپ سرمدی و کانون تبلیغاتی مهستان شرق به صورت کاملا حرفه‌ای برگزار شد.
این مسابقات با دبیری محمدصالح حجت‌الاسلامی، توسط عکاسان نام آشنا و معتبری چون محمد ستاری، اسماعیل عباسی،‌ محمدمهدی رحیمیان، یدالله عبدی، حسین بهرامی، مژگان طریقی، مهدی سروری و مهدی توکلیان داوری شدند و ۲۱ عکس به نمایشگاه سفره‌های افطار، ۴۴ عکس به نمایشگاه سفره‌های حسینی و ۴۳ عکس هم به نمایشگاه سفره‌های هفت سین راه پیدا کرده‌اند.
آثار برگزیده و منتخب دومین دوره مسابقه عکاسی از سفره های افطاری تا کنون ۲ بار در محل گالری شماره خانه عکاسان و بخش هنر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش در آمده و با استقبال بسیار خوب مردم و مسوولین مواجه شده است.
این در حالی است که آثار برگزیده و منتخب مسابقات سفره‌های حسینی و هفت سین تا کنون به نمایش در نیامده و این نمایشگاه اولین ارائه این آثار است.
پوستر نمایشگاه سفره‌های ایرانی اسلامی که توسط محمدصالح حجت الاسلامی طراحی شده مزین به خوشنویسی یکی از استادان بزرگ ایران، استاد محمدحسین عطارچیان، استاد پیشکسوت خوشنویسی ایران در سبک شکسته نستعلیق و هفت عکس از عکس‌های حاضر در این نمایشگاه است.
اولین نمایشگاه سفره‌های ایرانی اسلامی از یکشنبه ۷ شهریورماه در خانه هنرمندان افتتاح شده و تا ۱۸ شهریور دایر خواهد بود و در روزهای آخر برگزاری، طی مراسمی جوایز عکاسان حاضر در این نمایشگاه و عکس‌های برتر آن با حضور اساتید، هنرمندان و برخی از مسئولان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.