معرفی ۵ برنامه ارسال کارت پستال

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ترجمه : طلا طاهرنیا / دوربین.نت : در گذشته دریافت کارت پستال از دوستان و آشنایانی که در سفرهای کاری و یا سفرهای تفریحی به سر می برند بسیار هیجان انگیز بود. اما امروزه عکس ها توسط ایمیل و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و کمتر کسی از سیستم قدیمی ارسال کارت پستال استفاده می کند. با این حال برنامه هایی مخصوص گوشی های هوشمند وجود دارند که با ترکیب روش های قدیم و جدید امکان ارسال عکس هایی که توسط خود کاربر گرفته شده اند را می دهد.
در اینجا ۵ برنامه مخصوص ارسال کارت شامل Touchnote, Postcard, Ink, Postagram و SnapShot Postcard بررسی می شوند. این برنامه ها رایگان هستند و تنها برای ارسال عکس به مقصد هزینه ای را از کاربر دریافت می کنند.
Touchnote
 هزینه: ٢/٩٩ دلار؛ ٢/٩٩ پوند؛٢/٩٩ یورو
امکان ارسال عکس به سرتاسر دنیا: بله
نوع کاغذ: ١٢٠ Ib و براق
Android/ios: هر دو
محصولات جانبی: کارت تبریک
Toucnote مانند سایر برنامه های بررسی شده دارای نسخه اندروید و ios می باشد. آنچه که این برنامه را از سایرین متمایز می کند داشتن وبسایتی است که امکان ارسال کارت از طریق کامپیوتر را به کاربر می دهد. این قابلیت برای ارسال عکس هایی که توسط دوربین ثبت شده اند مفید خواهد بود. در این برنامه امکان ارسال عکس ها به صورت تمام صفحه، حاشیه دار و مربعی وجود دارد. همچنین از طرح های آماده برنامه که یک تا شش عکس در خود جای می دهند نیز می توان استفاده کرد. ابعاد و جهت عکس ها را می توان در برنامه تغییر داد. علاوه بر یادداشتی که پشت عکس نوشته می شود، در جلوی کارت نیز می توان پیامی را تا ٣٣ کاراکتر اضافه کرد. پس از ارسال عکس ایمیل تائید برای کاربر فرستاده می شود و کاربر می تواند کلیه کارت هایی را که در گذشته ارسال کرده است را به صورت تایم لاین مشاهده نماید.
Piostcard by PrintMe
 هزینه: ٢/٩٩ دلار؛ ١/٧٩ پوند؛ ٢/۴٩ یورو
امکان ارسال عکس به سرتاسر دنیا: بله
نوع کاغذ: ٣٠٠ gr/qm و لاستر
Android/ios: هر دو
محصولات جانبی: کارت تبریک، کتاب عکس و تقویم
Postcard by PrintMe بیشتر از سایر برنامه ها با عکس در ارتباط است. امکان ارسال عکس به صورت تمام صفحه و حاشیه دار وجود دارد و همچنین طرح های مناسبتی برای چند عکس در یک قالب در دسترس هستند. ابعاد عکس ها را می توان تغییر داد اما امکان تغییر جهت عکس در این برنامه وجود ندارد.
یکی از مهم ترین ویژگی های این برنامه امکان تغییر فونت نوشته ها در پشت کارت است. لیست منوی تغییر فونت به صورت آبشاری نبوده  و برای تغییر دادن فونت باید به طور مرتب بر روی گزینه font فشار داد تا فونت مورد نظر انتخاب شود. با وجود این  Postcard by PrintMe تنها برنامه ای است که امکان تغییر فونت را به کاربر می دهد. ویژگی جالب دیگر این برنامه داشتن محل مخصوص امضا است که کاربر می تواند امضایی با دستخط خود بر روی صفحه نمایش ایجاد کرده و بر روی کارت پرینت بگیرد.

Postagram
Www.sincerely.com/postagram

 هزینه: ٠/٩٩ دلار برای ارسال داخلی و ١/٩٩ دلار برای ارسال بین المللی
امکان ارسال عکس به سرتاسر دنیا: بله
نوع کاغذ: ١٢ pt (حدود ٩٢ Ib) با لمینت براق ضخیم
Android/ios: هر دو
محصولات جانبی: هیچ
Postagram با سایر برنامه های معرفی شده تفاوت دارد و عکس ها مانند اینستاگرام در قطع مربعی و در قالب های موجود در برنامه جای می گیرند و هم چنین عکس مربعی شکل را به واسطه نقطه چین برش ایجاد شده می توان از کارت جدا کرد. پیام را می توان در جلو و پشت کارت یادداشت نمود. از طرف دیگر می توان عکس دیگری با ابعاد ٠/٧۵ در٠/٧۵ به گوشه کارت اضافه کرد که می تواند محل مناسبی برای عکس شخص فرستنده باشد. در حال حاضر پس زمینه کارت به رنگ مشکی است، اما در برنامه بروزرسانی شده که به زودی در دسترس خواهد بود رنگ های دیگر نیز به عنوان رنگ پس زمینه قابل استفاده هستند.
برنامه های ink و postagram توسط کمپانی واحدی تهیه شده اند و با ایجاد حساب کاربری در یکی از این دو برنامه، حساب در برنامه دیگر نیز قابل استفاده خواهد بود. این برنامه ها از لحاظ طراحی و مشخصات مشابه هم هستند و تفاوت های کمی که بین این دو وجود دارد ناشی از اهداف متفاوت آنهاست. تعدادی از فیلترها و امکانات ویرایشی اینستاگرام نظیر تغییر ابعاد در این برنامه در دسترس است. اما امکان تغییر جهت عکس وجود ندارد. برای ارسال سریعتر کارت واحد به شخص دیگر کافی است، کارتی را که در گذشته ساخته اید را کپی کرده و پیام و آدرس را بروزرسانی کنید. برای پرداخت پول نیز می توان به جای وارد کردن شماره کارت اعتباری به صورت دستی، از کارت عکس گرفت. هر دوی برنامه ها در تائید ارسال و دریافت سفارش عملکرد مناسبی دارند.
Ink
 هزینه: ١/٩٩ دلار برای داخل آمریکا، ٢/٩٩ دلار برای ارسال بین المللی، در صورت درخواست خدمات ویژه ٢/٩٩ دلار به هزینه افزوده می شود
امکان ارسال عکس به سرتاسر دنیا: بله
نوع کاغذ: ١٢ pt (حدود ٩٢ Ib) با لمینت براق ضخیم، کارت های ویژه ١٢٠Ib با پوشش صدفی
Android/ios: هر دو
محصولات جانبی: هیچ
برنامه ink بر روی کارت تبریک متمرکز است و طرح های متنوع و از پیش آماده ای دارد که برای مناسبت های مختلف کاربرد دارند. امکان افزودن عکس به این طرح های آماده نیز وجود دارد. همچنین گزینه های مربوط به کارت پستال مانند عکس تمام صفحه، عکس حاشیه دار و طرح هایی برای چند عکس در این برنامه وجود دارد. پست کارت های ساخته شده با این برنامه با ابعاد ۵ در ٧ بزرگتر از دیگر کارت ها (حدودا ۴در ۶) هستند. در این برنامه کارت های ویژه نیز قابل سفارش هستند. کاغذ کارت های ویژه سنگین تر هستند و از نوع مات می باشند و مهری که بر روی پاکت زده می شود واقعی است.
SnapShot Postcard
هزینه: ١/٩٩ دلار برای ارسال داخلی، ٢/٩٩ دلار برای ارسال بین المللی، (اولین کارت به هر مقصد به صورت رایگان ارسال می شود)
امکان ارسال عکس به سرتاسر دنیا: بله
نوع کاغذ: ١١٠ Ib و براق
Android/ios: هر دو
محصولات جانبی: هیچ (اما برنامه دیگری برای کارت تبریک دارند)
Snapshot postcard تنها برنامه ای است که در انتهای روند ایجاد حساب کاربری توسط ویدئو آموزشی نحوه استفاده از برنامه را به کاربر نمایش می دهد. هیچ کدام از برنامه ها برای کسانی که با گوشی های هوشمند سر و کار داشته اند پیچیده نیستند اما ویدئو آشنایی می تواند برای کسانی که با تکنولوژی آشنایی ندارند مفید باشد. ویژگی قابل توجه دیگر این برنامه امکان ارسال اولین عکس به صورت رایگان می باشد. استفاده از یک محصول برای اولین بار بدون پرداخت هزینه یک ویژگی مثبت است. با اینکه که کاربری برنامه خیلی زیبا نیست اما همه امکانات ساده در برنامه در نظر گرفته شده است. در این برنامه می توان آدرس برگشت اضافه نمود، یادداشتی در جلوی کارت اضافه کرد و ابعاد و جهت عکس را تغییر داد. عکس را به صورت تمام صفحه یا حاشیه دار می توان در کارت قرار داد. حاشیه سفید در این برنامه وجود ندارد و دیگر حاشیه ها جالب نیستند بنابرین استفاده از عکس بدون حاشیه بهترین گزینه است. هنگام ارسال عکس، سوالی با مضمون اینکه می خواهید کارت به آدرس دیگری فرستاده شود یا نه پرسیده می شود. کارت هایی که قبلا فرستاده شده اند، قابل مشاهده هستند اما امکان کپی کردن آنها وجود ندارد.
منبع : http://www.dpreview.com
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.