دومین سالانه عکس کرمان به کار خود خاتمه داد

Soroosh Zende rooh  (5)

جشن بزرگ دومین سالانه عکس کرمان در فضای بازموزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی دومین سالانه عکس کرمان، غروب ۵ شهریورماه همزمان با سالروز تولد بزرگ ‫مرد ایرانی زکریای رازی در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان شاهد برگزاری جشن دومین سالانه عکس کرمان بود.
ابتدای مراسم، ویژه‫نامه این سالانه که حاصل تلاش چند روزه تیم اجرایی سالانه است بین شرکت کنندگان‫ توزیع وسپس در فضای باز موزه هنرهای معاصر در خنکای شب‫های شهریور و زیر نوری که امکان عکاسی‫ را فراهم می کرد، جشن آغاز شد.

بخش اقتصادی کرمان به کمک برگزاری سالانه بیاید
مسعود زنده روح کرمانی دبیر سالانه عکس کرمان و رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران گفت: سومین سالانه ملی عکس کرمان در شهریور ۱۳۹۵ در دو بخش ‫ملی، بیاد استاد باستانی پاریزی با عنوان از پاریز تا پاریس و بخش استانی با نام مظفرطاهری و عنوان کرمان دل عالم برگزارخواهد شد.
وی افزود: لازم است بخش اقتصادی استان کرمان در سالانه‫های بعدی به ما کمک کند استان کرمان سومین کارخانه تولید خودرو در کشور به همراه تعداد زیادی صنایع سنگین وکارخانجات بزرگ را دارد.
وی تصریح کرد: امیدواریم درصد اندک مالیات‫های بخش اقتصادی به بخش هنر اختصاص یابد تا هنرمندان کرمانی بتوانند از این امکان برای اجرای برنامه هایشان استفاده کنند.

رونمایی از کتاب ” شش نگاه به عکاسی مستند”
در این جشن از کتاب مجموعه مقالات ” شش نگاه به عکاسی مستند” در ۲۴۰صفحه توسط استاندار کرمان، پورابراهیمی نماینده مجلس، سرپرست شهرداری کرمان، مدیر کل ارشاد، مدیر حوزه هنری و اسماعیل عباسی رونمایی شد.
درادامه فرشید فلاح مدیرکل ارشاد کرمان درسخنان کوتاهی با اشاره به اینکه هنر ‫می‫تواند در مسیر توسعه موثر باشد، گفت: بدون استفاده از هنر نمی‫ توان به توسعه دست یافت عکاسی یکی از این ابزارهای هنری است.
وی با اشاره به گذشته عکاسی در کرمان افزود: قبلا درکرمان چند انجمن داشتیم اما اکنون همه در کنار هم قرار گرفته‫اند و امیدواریم سال سوم نیز با همین وحدت وهمزبانی ادامه یابد.

موزه فرهنگ کرمان به بهره برداری می رسد
سرپرست شهرداری کرمان نیز دراین مراسم گفت: موزه فرهنگ شهر کرمان در چند روزآینده به بهره برداری می‫رسد. علی بابایی در جشن دومین سالانه عکس کرمان اظهار کرد: موضوع جشنواره امسال “شهر من زندگی شهری” بود. وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم از مقاله‫های ارائه شده به دبیرخانه این جشنواره استفاده کنیم، زیرا بررسی در محتوای زندگی شهری دستور کار شهرداری کرمان است.

عکاسان از آبادانی ایجاد شده در کنار فقر عکس بگیرند
علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در سخنانی گفت: سالانه ایده خوبی است که برای اولین بار درکشور از کرمان کلید خورد. وی با تاکید براینکه استان کرمان همواره در ایده ‫پردازی و کا‫های نو در کشور بی‫مانند بوده، گفت:خاطره سلحشوری‫های مردم در جبهه به دلیل تلاش عکاسان شهید و رزمنده زمان جنگ ثبت شد ونسل امروز نسلی است که از سلحشوری‫های زمان جنگ کمتر چیزی می‫داند .وی خواستار توجه عکاسان به ایده‫های متنوع در حوزه آبادانی و فقر در استان شد.
رزم حسینی افزود:اگر از فقر عکس می‫گیریم در کنارش از تلاش‫هایی که برای آبادانی استان می‫شود هم عکاسی کنید تا نسل جوان ببیند.
درادامه مراسم از هادی مشکوه ، محمد عبدالکریمی وعباس نواب زاده بعنوان پیشکسوت عکاسی کرمان تجلیل شد. همچنین از خانواده بابک دبستانی عکاس کرمانی که در عنفوان جوانی درگذشت و مرحوم علی گلشن از قدیمی‫ترین عکاسان پرتره تجلیل گردید.

سندهایی که در حال از بین رفتن هستند
ابوالفضل کارآمد عکاس زمان جنگ کرمان نیز به شایستگی قدردانی شد .وی بعد از دریافت جایزه‫اش خطاب به حضار گفت: بعد از ۴۵روزشروع جنگ عکاسی از جبهه‫ها را آغازکردم اما از سال ۵۹ تاکنون هرچه تلاش کردم نتوانستم آلبوم عکس جنگ خود را به چاپ برسانم. وی افزود: نگرانی من از بین‫رفتن این سندهای مهم ازدفاع مقدس است.
در ادامه از محمد اسلامی و رکن الدین حجازی بعنوان عکاسان معاصر و تاثیرگذار در کرمان و سپس مجتبی صفرعلیزاده و فخری عرب پور استادان نمونه عکاسی در کرمان تجلیل شد.

محمد انجم شعاع به جمع عکاسان دیجیتال پیوست
فرزاد هاشمی نایب رئیس انجمن عکاسان ایران پشت تریبون رفت واعلام کرد انجمن عکاسان ایران محمد انجم شعاع عکاس قدیمی کرمان را به عنوان عضو افتخاری خود پذیرفته است. سپس از طرف این انجمن یک دوربین دیجیتال به وی اهدا شد تا از این پس باز هم عکس های زیبای او را ببینیم.
فرزاد هاشمی سپس خطاب به عکاسان گفت: همزمان با سالانه عکس مدیران نهادهایی چون شهرداری، ارشاد وحوزه هنری تغییر‫کردند واین امر نشان می‫دهد که عکاسان کرمانی باید روی پای خود بایستند وبه هیچ مدیری تکیه نکنند.
وی در ادامه تاکید کرد: ما می‫خواهیم این سالانه به تمام استان‫ها تسری یابد.نایب رئیس انجمن عکاسان ایران گفت: همت کرمانی‫ها بالاتر از استان‫هایی مانند اصفهان، مشهد، فارس‫،ارومیه وبوشهر که سابقه بالاتری در عکس دارند، بود.

بازگشت کرمانی‫ها به مستند اجتماعی
هاشمی با اشاره به بازگشت عکاسی مستند اجتماعی به کرمان، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سومین سالانه عکس با قدرت بیشتری از عکاسی کرمان حمایت کنیم.
مجید نیک پور و عباس افضلی ننیز دوپژوهشگر حوزه عکس، محبوبه کاظمی‫، یاسرخدیشی و احسان حبیبی در حوزه عکس جوان و ابوذر احمدزاده در حوزه عکاسان خبری تجلیل شدند.
در ادامه مراسم نوبت به تجلیل از اساتید پیشکسوت عکاسی ایران واستان رسید. اسماعیل عباسی به یمن سال‫ها کار در این حوزه و مظفر طاهری که همچنان دوربین به دست بود از استان کرمان تقدیرشدگان بعدی بودند.
در این بخش اسماعیل عباسی با تذکر به مدیران گفت: باتوجه به تغییرات مدیریتی نباید تعهدهایی که مدیران می‫دهند با تغییرشان نادیده گرفته شود.
به رسم میهمان‫نوازی کرمانی‫ها از سامان باقری نماینده عکاسان میهمان از استان‫ فارس و حسام الدین انصاریان به عنوان نماینده عکاسان استان هرمزگان تجلیل شد.
یکی از زیباترین لحظات این مراسم شعر فی‫البداهه محمد انجم شعاع بود که به قول این عکاس خوش ذوق زیر درخت‫ها که به پاس سپاس برای زنده روح کرمانی سروده بود.
در ادامه از حامد انوشه ناشر کرمانی ( انتشارات مانوش) برای نشر دو جلد کتاب عکاسی و نشریه پاسارگاد سیرجان برای حضور فعالانه در حوزه عکاسی و میثم ثمررخی رئیس موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برای حمایت از سالانه تقدیر شد.
همچنین از لابراتوار عکسیران، شیرینی سرای برنس، مهمانسرای باغ شاهزاده، تعاونی ماهان گشت کریمان و …. بعنوان حامیان مالی دومین سالانه عکس کرمان تجلیل شد. لازم بذکر است نمایشگاه دومین سالانه عکس کرمان تا پایان شهریور ماه در محل موزه هنرهای معاصر استاد صنعتی برپا است.

فهرست تقدیریها و تجلیلیهای مراسم جشن اختتامیه (لوح سپاس، تندیس سالانه و کارت هدیه ۵ میلیون ریالی
هادی مشکوه / به منظور حضور مستمر در عرصه عکاسی
– محمد عبدالکریمی کوهبنانی/ به منظور حضور مستمر در عرصه عکاسی
– عباس نواب زاده / به منظور حضور مستمر در عرصه عکاسی
– صغری مرادزاده (گنجعلیخانی)/ به منظور سال ها حضور مستمر بعنوان عکاس بانو
– شادروان علی گلشن (علی عکاس)/ به عنوان یکی از قدیمی ترین عکاسان پرتره کرمان
– شادروان بابک دبستانی/ به عنوان عکاس با استعداد جوان
– ابوالفضل کارآمد/ به عنوان عکاس سال های جنگ تحمیلی
– محمد اسلامی / به عنوان عکاس معاصر و تأثیرگذار
– رکن الدین حجازی/ به عنوان عکاس معاصر و تأثیرگذار
– مجتبی صفرعلیزاده/ به عنوان سال ها فعالیت در حوزه آموزش عکاسی
– فخری عرب پور/ به عنوان سال ها فعالیت در حوزه آموزش عکاسی
– مجید نیکپور/ به عنوان سال ها تحقیق و پژوهش در حوزه عکاسی کرمان
– عباس افضلی ننیز/ به عنوان سال ها تحقیق و پژوهش در حوزه عکاسی کرمان
– محبوبه کاظمی/ به عنوان جوان با استعداد و آینده دار
– یاسر خدیش/ به عنوان جوان با استعداد و آینده دار
– احسان حبیبی/ به عنوان جوان با استعداد و آینده دار
– ابوذر احمدیزاده/ به عنوان عکاس خبری فعال
– تقدیر انجمن عکاسان ایران/ محمد انجم شعاع
– اسماعیل عباسی/ به عنوان یک عمر فعالیت در عرصه عکاسی ایران
– مظفر طاهری/ به عنوان یک عمر فعالیت در عرصه عکاسی کرمان

فهرست تقدیریها و تجلیلیهای مراسم جشن اختتامیه (لوح سپاس، تندیس سالانه)
حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی/ به پاس تلاش های بی وقفه برای برگزاری سالانه
– محمدعلی جوشایی/ به پاس تلاش های بی وقفه برای برگزاری سالانه
– عباس سالاری/ به پاس تلاش های بی وقفه برای برگزاری سالانه
– میثم ثمررخی/ به عنوان تلاش فراوان برای آماده سازی و برگزاری سالانه
– حامد انوشـه/ به منظور انتشار دو عنوان کتاب نفیس در حوزه عکاسی
– عبدالرضا محمودآبادی/ به عنوان اهمیت بخشیدن به حوزه عکاسی

فهرست تقدیریها و تجلیلیهای میهمانان ویژه (لوح سپاس)
سامان باقری/ به عنوان فعالیت برای اعتلای عکاسی استان فارس
– حسام الدین انصاریان/ به عنوان فعالیت برای اعتلای عکاسی استان هرمزگان

فهرست تقدیریها و تجلیلیهای حامیان مالی (لوح سپاس)
– علی سعیدی/ حامی برگزاری دومین سالانه
– سیدعلی میرافضلی/ حامی برگزاری دومین سالانه
– علی گنج کریمی/ حامی برگزاری دومین سالانه
– عبدالحسین بهاالدینی/ حامی برگزاری دومین سالانه
– علی بهرامـی/ حامی برگزاری دومین سالانه
– حسین شعبانی منش/ حامی برگزاری دومین سالانه
– روح الله خدیشی/ حامی برگزاری دومین سالانه
– مهدی جعفری/ حامی برگزاری دومین سالانه

عکاس : سروش زنده روح کرمانی 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.