دومین سالانه کرمان ۳ شهریور شروع می شود

IMG_9924
دبیردومین سالانه عکس کرمان گفت: دومین سالانه عکس کرمان سوم شهریورماه در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان افتتاح می شود.
به گزارش روابط عمومی دومین سالانه عکس کرمان، مسعود زنده روح کرمانی در نشست خبری که ویژه برگزاری دومین سالانه عکس کرمان در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان  برگزار شد با اشاره به برگزاری دومین سالانه عکس در شهریورماه جاری افزود: در این سالانه موضوع عکاسی مستند اجتماعی با عنوان «شهر من» محور کاربوده و از توان عکاسی کرمان برای نشان دادن این موضوع استفاده شده است.
وی زمان افتتاحیه نمایشگاه آثار عکاسان دومین سالانه عکس کرمان  را۳ شهریورماه اعلام وگفت: نمایشگاه آثار عکاسان به مدت یک ماه در محل موزه معاصرکرمان برپا و ۵ شهریور جشن دومین سالانه عکس کرمان با حضور میهمانان عکاس، مدیران ومسئولین و عکاسان استان برگزار می شود.

تجلیل از ۲۲عکاس و فعال حوزه عکس کرمان
وی با اشاره به تجلیل از ۲۲ عکاس و فعال حوزه عکس در این سالانه اظهار کرد: البته جشن عکاسی با دعوت نامه هایی با شعار”لطفا با دوربین وارد شوید” با حضور میهمانان مختلف برگزارمی شود.
وی با انتقاد از برخی از قوانین نانوشته سد راه عکاسی مستند اجتماعی گفت: تعدادی از مدیران استانی نیز دعوت می شوند تا تاثیر عکاسان در مستندسازی اجتماعی را دیده و با مشکلات عکاسی مستند اجتماعی آشنا شوند زیرا در عکاسی های اجتماعی زیاد پیش آمده که با عکاس بدون هیچ دلیل قانونی برخورد شده است.
وی این نمایشگاه را شامل چهاربخش آثار پذیرفته شدگان، آثار برگزیدگان سالانه اول ،آثار پیشکسوتان و آثارعکاسان میهمان دانست و اظهار کرد: نگرش ما در دومین سالانه عکس برپایه کار نظری وحرکت های علمی عکاسی مستند اجتماعی بود.
زنده روح کرمانی یادآورشد: عکاسی مستند حافظه تاریخی تصویری یک جامعه است و به این دلیل بر برگزاری دومین سالانه با محوریت مستند اجتماعی تاکید.

نمایش آثار ساتیار امامی و مجید سعیدی در سالانه عکس کرمان
رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران با بیان اینکه در این سالانه نشست های تخصصی با حضور اساتید مطرح کشوری در حوزه عکاسی مستند برگزار می شود گفت: در مراسم افتتاحیه این سالانه ۱۷میهمان برجسته کشوری حضور دارند.
زنده روح کرمانی با اشاره به حضور عکاسان شهرستان های استان کرمان دومین سالانه عکس کرمان گفت: امیدواریم این سالانه بحث نظری عکاسی مستند اجتماعی در جامعه عکاسان استان کرمان را ارتقا دهد.
وی از انتخاب آثاری از دو عکاس برجسته یعنی ساتیارامامی و مجید سعیدی و نقد و بررسی آثار این عکاسان، همزمان با برگزاری این سالانه خبرداد وگفت: در سالانه دوم سعی شده است از حضور کارشناسان برجسته عکاسی در تمام نشست های تخصصی و مباحث مختلف استفاده شود و در یک کلام کار به شکل علمی پیش برود.

۳۰عکاس غیرکرمانی میهمان سالانه عکس کرمان
دبیر دومین سالانه عکس از حضور ۳۰ عکاس میهمان از سه استان همجوار یزد، فارس و هرمزگان در این سالانه خبرداد. زنده روح کرمانی نیز با اشاره به افزوده شدن بخش مقالات دردومین سالانه عکس اظهار کرد: بخش مهم وکاملا ملی که می تواند در جامعه عکاسی ایران موثر باشد پژوهش های حوزه عکاسی بود که در این بخش نیز ۶ مقاله برتر در قالب کتاب ۲۰۰ صفحه ای در این سالانه عکاسی ارائه می شود.
وی حامیان مالی و معنوی این سالانه را شهرداری کرمان ، اداره ارشاد، حوزه هنری، مس سرچشمه، موزه صنعتی، ماهان گشت کریمان ،لابراتوار عکسیران ورستوران باغ شاهزاده عنوان کرد.

سالانه سوم عکس در سطح ملی خواهد بود
رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران با اشاره به کمک های مالی ومعنوی انجمن عکاسان ایران  برای برگزاری این سالانه گفت: جای امیدواری است که سومین سالانه عکس کرمان در سطح ملی و در شهریور سال آینده برگزار کنیم که در سالانه سوم بخش کرمان و ملی از هم منفک خواهد بود.
زنده روح با قدردانی از مسئولین موزه صنعتی کرمان برای بازسازی فاز دوم موزه هنرهای معاصر صنعتی افزود: بازسازی فاز دوم موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان همزمان با برگزاری این سالانه انجام شده و خوشحالیم که اولین گروهی هستیم که نمایشگاه عکاسی را در فضایی حرفه ای برگزار می کنیم.
وی تاکید کرد: جای خوشحالی بیشتر این است که فضای جدید حرفه ای و استانداردی به موزه های ایران در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان افزوده شد.
زنده روح کرمانی از احتمال برگزاری اردوی یک روزه عکاسی در صورت برآورد مالی این اردو، خبرداد.
وی تاکید کرد: برای اولین بار سرفصل مطالبی که اساتید در این سالانه ارائه می کنند از قبل تنظیم و آماده شده است و خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات در این سالانه حذف رقابت در این سالانه و انتخاب عکس ها برمبنای مشاوره بوده است.
دومین سالانه عکس کرمان ۳تا ۵ شهریور ماه در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار می شود. همزمان نمایشگاه عکس این سالانه نیز از ۳شهریور به مدت یک ماه برپا می شود.

۸۰۰ عکس به دبیرخانه دومین سالانه عکس کرمان رسیده است
دبیرهنری دومین سالانه عکس کرمان گفت:۸۰۰ عکس به دبیرخانه دومین سالانه عکس کرمان رسیده است. به گزارش روابط عمومی دومین سالانه، مهدی جعفری در نشست خبری که در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: از بین آثار رسیده به دبیرخانه این سالانه ۱۲۶اثر نهایی برگزیده شده است.
وی با بیان اینکه در اجرای کارهای هنری آموزش مسئله مهمی است اظهار داشت: نمایشگاه این سالانه به بخش های مختلفی تقسیم شده که ۸۳ اثر از پذیرفته شدگان ،۲۰ اثر از عکاسان پیشکسوت ، ۱۳ اثر از سه عکاس تجلیل شده سالانه اول و ۱۰اثر عکاسان میهمان در این نمایشگاه حضور دارند.
جعفری بیان کرد:یکی از مهم ترین اهداف این سالانه معرفی جاذبه های مختلف استان کرمان به مردم ایران است و شاید نیاز باشد دیدگاه‫های نادرستی که از کرمان در اذهان برخی ازمردم ایران، وجود دارد را تغییردهیم.
دبیرهنری سالانه به چیدمان خاص در برپایی نمایشگاه عکاسی این سالانه اشاره کرد وگفت: ۱۱۵شرکت کننده در دومین سالانه عکس کرمان حضوردارند.

سالانه عکس کرمان پایه گذار برپایی نمایشگاههای گروهی در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان شده است
میثم ثمرخی مدیرموزه هنرهای معاصر کرمان در نشست خبری ویژه برگزاری دومین سالانه عکس کرمان گفت: از سال گذشته و با تصویب هیئت مدیره موزه هنرهای معاصر برپایی برخی از نمایشگاههای با سطح کیفی پایین ویا بامخاطبان کم از لیست برگزاری دراین موزه حذف شده است. وی بیان کرد: با این اقدام برپایی نمایشگاههای گروهی و نمایشگاههایی که مخاطبان زیادی را در برمی گیرد در این موزه برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: عکاسی کرمان در سال‫های اخیر رشد خوبی داشته و برپایی سالانه عکس در سال گذشته باعث شد از نظر کیفی تا حدودی نیازهای عکاسی کرمان برآورده شود. وی افزود: امیدواریم امسال کتاب‫هایی که در حوزه عکاسی ایران توسط انتشارات کرمان چاپ شده را بتوانیم برای فروش درموزه ارائه کنیم.ثمرخی تصریح کرد: در ادامه برپایی سالانه عکس گروه‫های دیگر از جمله گرافیست ها، نقاشان و…نیز خواهان برپایی نمایشگاه‫ها و سالانه هایی برای رشته خود شده اند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.